Beste Job ooit

• JinEX
      JinEX
      Bronze
      Instagram maakt Limburger miljonair AMSTERDAM - De 25-jarige Limburger Maykel Loomans is binnen. De softwareontwerper was op 22 maart in dienst gekomen van Instagram. Het bedrijf van de gelijknamige foto-app is twee dagen geleden overgenomen door Facebook voor een bedrag van 1 miljard dollar.

Volgens de Britse krant Daily Mail is Loomans meteen miljonair. De employees van het bedrijf delen namelijk in de opbrengst van de aandelenverkoop aan Facebook. Loomans zal niet zoveel cashen als de top van het bedrijf. Eerste man Kevin Systrom (26) int netto 400 miljoen en tweede man Mike Krieger (26) rond de 100 miljoen dollar.

niet eens 1 maand indienst
      en hoppa geld verdelen :D
  • 9 antwoorden
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      rigged :(
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Wow, dat is een mooi uurloon wat ie daar geshipped heeft. Wel niet echt goed voor de motivatie van de werknemers btw. Ik ga er vanuit dat een aardig deel van de mensen wel weg zal gaan. (of is het bedrijf sowieso niet meer actief na de overname?)
    • JinEX
      JinEX
      Bronze
      denk dat wel veel zullen stoppen met werken
      of inieder geval minder werken dat zeker
      achja anders heeft die Zuckerberg toch wel personeel zat

net alsof die gozer de lotto heeft gewonnen
      3 weken in dienst en hey je krijgt een deel van de $1miljard :D
      en hey ik neem ontslag haha
    • Amnesia85
      Amnesia85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Lanfear81
      Wow, dat is een mooi uurloon wat ie daar geshipped heeft. Wel niet echt goed voor de motivatie van de werknemers btw. Ik ga er vanuit dat een aardig deel van de mensen wel weg zal gaan. (of is het bedrijf sowieso niet meer actief na de overname?)
      Blijft gewoon zelfstandig bestaan.
      De koop is gericht op de merknaam en het talentvolle team.
      Zo is het de bedoeling dat je kan blijven sharen op andere sites als twitter enzo.
      Toch volgens de officiële aankondiging van Zuckenberg :P
    • Leondoro
      Leondoro
      Bronze
      Vind dit een raar bericht.

Imo kan het nooit zo zijn dat hij pas 1 maand in dienst is en dus nagenoeg niks heeft bijgedragen en nu ineens meedeelt in de verkoop.

Dunno maar ik denk dat hij gewoon meegewerkt heeft aan dat project (eventueel freelance) en daarvoor een share heeft gekregen oid.

Of hij heeft zichzelf ingekocht (dan was hij al aardig vermogend) of hij heeft een zeer langlopend contract getekend oid voor zijn share waardoor hij obv niet zomaar kan stoppen.

Het verhaal van hij is 1 maand in dienst en is nu ineens miljonair zonder iets te doen is een te mooi sprookje... ;)

Edit: Wat wel zo zou kunnen zijn is dat Facebook de werknemers premies heeft gegeven om te blijven werken bij dat bedrijf.
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Maar als ik wil dat iedereen blijft werken dan ga ik mensen geen miljoen geven, omdat ze dan waarschijnlijk stoppen.

Maybe een afspraak: Je moet nog x-tijd werken en dan krijg je jouw share van 1 miljoen of iets dergelijks.
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door Daheyst
      Of hij heeft zichzelf ingekocht (dan was hij al aardig vermogend) of hij heeft een zeer langlopend contract getekend oid voor zijn share waardoor hij obv niet zomaar kan stoppen.
      Dat laatste dus. Het is absoluut niet ongebruikelijk om interessante mensen proberen te binden via een stock option plan. Dit kunnen zowel bestaande personeelsleden zijn als mensen die ze graag zouden binnenhalen. Daaraan hangt typisch een voorwaarde dat de options pas na x jaar uitvoerbaar zijn als de persoon op dat moment nog personeelslid is.

Nu, zo een stock option plan komt niet uit de lucht gevallen en daar is heel wat juridisch en notarieel werk aan. Dus ofwel is er dergelijk plan in gang gezet na 22/3 waardoor hij mee profiteert, ofwel had hij van vroeger al banden met Instagram. Dat laatste is het meest waarschijnlijke. Nog waarschijnlijker is wellicht dat Daily Mail (is dat geen tabloid?) er compleet naast zit, en dat die Nederlander er naast grijpt. Dan is het een serieuze bad beat :D .

Edit: Wat wel zo zou kunnen zijn is dat Facebook de werknemers premies heeft gegeven om te blijven werken bij dat bedrijf.
      Retention Bonussen zijn ook courant, maar dat gaan echt geen miljoenen dollars zijn, en heeft al helemaal niets met de overname-prijs te maken. En zoiets is overigens zelden of nooit publiek.
    • Timmaywin
      Timmaywin
      Bronze
      Echt mooi hoe die gast reageerd op het NOS journaal:

Shit happens
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Lanfear81
      Maar als ik wil dat iedereen blijft werken dan ga ik mensen geen miljoen geven, omdat ze dan waarschijnlijk stoppen.

Maybe een afspraak: Je moet nog x-tijd werken en dan krijg je jouw share van 1 miljoen of iets dergelijks.
      Dat laatste is vaak het geval.