Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

vissen hebben geluk in overvloed

• KBE91
      KBE91
      Totaal
      [converted_hand][hand_history]On Game, $0.02/$0.04 No Limit Hold'em Cash, 4 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

SB: $6.10 (152.5 bb)
      Hero (BB): $1.84 (46 bb)
      CO: $3.69 (92.3 bb)
      BTN: $4.39 (109.7 bb)

Preflop: Hero is BB with J:diamond: 9:spade:
      2 folds, SB completes, Hero checks

Flop: ($0.08) 8:club: 4:club: T:diamond: (2 players)
      SB bets $0.08, Hero raises to $0.16, SB calls $0.08

Turn: ($0.40) 7:spade: (2 players)
      SB bets $0.40, Hero raises to $0.80, SB raises to $1.20, Hero raises to $1.64, SB calls $0.44

River: ($3.68) 7:heart: (2 players)

Results: $3.68 pot ($0.24 rake)
      Final Board: 8:club: 4:club: T:diamond: 7:spade: 7:heart:
      SB showed 7:diamond: T:club: and won $3.44 ($1.60 net)
      Hero showed J:diamond: 9:spade: and lost (-$1.84 net)
      [/hand_history][/converted_hand]

ja J9 is geen goeie hand en die raise was niet goed. Flop dan een straat krijg je deze tegen u kl***n.
  • 20 antwoorden
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Hoezo vis? Je minraiset op de flop, dus uiteraard callt hij met top pair. Hij turnt dan 2 pair, dus mja, logisch dat alles in de pot gaat dan. Gewoon bad beat op de river.
      Trouwens, is het je gewoonte van te minraisen of zo ? Je moet gewoon meer raisen op de flop, want met een minraise gaat hij gewoon nergens heen en je wil met je draw te raisen toch op zijn minst wat Fold Equity genereren. Het noemt niet voor niets een semi-bluf, en bij een bluf is het per definitie doel #1 om een betere hand te doen folden.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ik wou net zeggen je geeft hem op flop gewoon odds om te callen met toppair en dat ie dan met paar op turn AI gaat lijkt mee ok niks raars.
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      Een speler met stats van 60/0 weten met moeite oeveel outs ze hebben. Van pot odds weten ze al helemaal niets. Normaal is dit een waardeloze hand en moest ik check/ fold spelen. Dus raisde ik maar 16 cent. En oohja normaal dat iemand met t7 mee gaat in de flop ? Zoals de stats zeggen fish die geluk heeft gehad.
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KBE91
      Een speler met stats van 60/0 weten met moeite oeveel outs ze hebben.Van pot odds weten ze al helemaal niets.
      Mijn broertje van 2 kent het out-systeem.

Normaal is dit een waardeloze hand en moest ik check/ fold spelen. Dus raisde ik maar 16 cent.
      ?????????
      En oohja normaal dat iemand met t7 mee gaat in de flop ? Zoals de stats zeggen fish die geluk heeft gehad.
      SB v. BB raise / open ik T7 zelfs wel eens.

:facepalm:
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Jij had hier toch helemaal geen geluk :coolface:
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Een speler met stats van 60/0 weten met moeite oeveel outs ze hebben. Van pot odds weten ze al helemaal niets.
      Juist daarmee dat je meer moet raisen !!! Met een minraise geef je ze bijna altijd de correcte odds om te callen, zelfs als ze niets van outs/odds afweten !
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door oscaar10
      Jij had hier toch helemaal geen geluk :coolface:
      Het zit gewoon al tijdje tegen op vlak van poker. Shove het erin krijgde een call met A7o rara op de river een A. Kom er gewoon ziek van , ben zelf al aan het overwegen voor er de brui aan te geven. Als ik boven mijn EV run binnen het uur sta ik -6$.
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door ViperPP
      Een speler met stats van 60/0 weten met moeite oeveel outs ze hebben. Van pot odds weten ze al helemaal niets.
      Juist daarmee dat je meer moet raisen !!! Met een minraise geef je ze bijna altijd de correcte odds om te callen, zelfs als ze niets van outs/odds afweten !
      Nu de simpele vraag hoeveel moet ik in godsnaam dan betten ? 24 ? Ik snap u wel ze dat ik meer moet raisen en dat dat grote fout is van mij. Ik durf gewoon niet te veel risico te nemen mocht ik hem dan niet hitten.
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door Sokzel
      Een speler met stats van 60/0 weten met moeite oeveel outs ze hebben.Van pot odds weten ze al helemaal niets.
      Mijn broertje van 2 kent het out-systeem.

Normaal is dit een waardeloze hand en moest ik check/ fold spelen. Dus raisde ik maar 16 cent.
      ?????????
      En oohja normaal dat iemand met t7 mee gaat in de flop ? Zoals de stats zeggen fish die geluk heeft gehad.
      SB v. BB raise / open ik T7 zelfs wel eens.

:facepalm:

Velen weten het nog niet hoevel outs ze hebben.
      Ja deze hand is niet zo uber sterk ;)
      tjah ik speel deze handen niet.
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      Dafuq? ?(

No offense maar jij bent hier denk ik de fish die geluk had, geluk dat je niet voor 100bb inkocht. :coolface:
      *POEDOEM TSSHHH*
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door Krulle37
      Dafuq? ?(

No offense maar jij bent hier denk ik de fish die geluk had, geluk dat je niet voor 100bb inkocht. :coolface:
      Ja tuurlijk man ;) met 8 outs ben ik dan de fish die uber geluk heb dat ik een Straat hit. Maar iemand die nog 2 outs heeft das dan de held fzo ? Achja /care
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Nu de simpele vraag hoeveel moet ik in godsnaam dan betten ? 24 ? Ik snap u wel ze dat ik meer moet raisen en dat dat grote fout is van mij. Ik durf gewoon niet te veel risico te nemen mocht ik hem dan niet hitten.
      Je moet niet in gods naam betten, je moet betten omdat het de beste optie is :D .
      Hoeveel ? Naar 24c of zo. Als je al scared speelt voor 8c, ga je toch iets aan je mindset moeten doen :) . Bekijk het zo, hij limpt preflop vanuit de SB, wat typisch op grote zwakte wijst. Hij opent dan zelf de flop, maar kan dit echt met alles doen. Als hij geen T heeft, geeft hij hier bijna zeker op en is de pot voor jou. Als hij je callt, dan heb je op zijn minst al 8 outs voor je OESD, mogelijks zijn de 3 J's ook nog outs, en als hij je raise callt met 4x of 8x, kunnen de 9's zelfs nog outs zijn.
      Op de turn hit je je straight. Het feit dat hij je flop raise callde, betekent dat hij zeker wel iets heeft, of dat hij zelf bvb op een FD zit. In beide gevallen moet je stevig raisen op de turn. Als je op de flop bvb geraised hebt naar 24c, heb je op de turn nog $1.56 over en ga je dus simpelweg all-in na zijn pot-size bet.
      Het is niet omdat je op de river een bad beat te verwerken krijgt, dat je de hand niet beter had kunnen/moeten spelen ;) .
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door ViperPP
      Je moet niet in gods naam betten, je moet betten omdat het de beste optie is :D .
      Hoeveel ? Naar 24c of zo. Als je al scared speelt voor 8c, ga je toch iets aan je mindset moeten doen :) . Bekijk het zo, hij limpt preflop vanuit de SB, wat typisch op grote zwakte wijst. Hij opent dan zelf de flop, maar kan dit echt met alles doen. Als hij geen T heeft, geeft hij hier bijna zeker op en is de pot voor jou. Als hij je callt, dan heb je op zijn minst al 8 outs voor je OESD, mogelijks zijn de 3 J's ook nog outs, en als hij je raise callt met 4x of 8x, kunnen de 9's zelfs nog outs zijn.
      Op de turn hit je je straight. Het feit dat hij je flop raise callde, betekent dat hij zeker wel iets heeft, of dat hij zelf bvb op een FD zit. In beide gevallen moet je stevig raisen op de turn. Als je op de flop bvb geraised hebt naar 24c, heb je op de turn nog $1.56 over en ga je dus simpelweg all-in na zijn pot-size bet.
      Het is niet omdat je op de river een bad beat te verwerken krijgt, dat je de hand niet beter had kunnen/moeten spelen ;) .
      Daar geef ik u een groot punt mijn mindset. Veel te scared voor groot te betten toch op cash games. Moet toch dringend eens iets verranderen kom er echt zot van. Van die odds ik snap mij de ballen hoe ik ze moet toepassen als bv iemand 16 cent bet op een pot van 20 of als ik bet hoeveel odds ik hem geef.
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      Maar iemand die nog 2 outs heeft das dan de held fzo ? Achja /care
      Blijkbaar weet je zelf nog niet helemaal goed de outs te berekenen. ;)

En mijn reactie was niet serieus bedoeld mar als grap (toch deels)

Jullie zijn beiden obv fish waarbij de ene wat meer geluk had in deze hand, dan de andere. Maar dat neemt niet weg dat jij de hand niet goed speelt. Niet omdat de andere speler een fish is dat jij plots alles correct doet.
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      Maar iemand die nog 2 outs heeft das dan de held fzo ? Achja /care
      Blijkbaar weet je zelf nog niet helemaal goed de outs te berekenen. ;)

En mijn reactie was niet serieus bedoeld mar als grap (toch deels)
      Sorry dan voor mijn boze reactie , ik weet wel hoe de outs werken hoeveel ik er heb. Gewoon ik weet niet hoeveel ik moe betten voor hem bang te krijgen of voor goeie odds te krijgen. Mocht dit probleem eens van de baan zijn , denk dat het aangenamer spelen is voor mij. Zelf had ik al gedacht voor programma te kopen die het automatisch berekend omdat ik zelf geen wiskunde krak ben. Zal denk ik niet veel uitmaken mocht ik dan live spelen moet ik het ook berekenen.
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      Het gaat hem er niet over om je tegenstander bang te krijgen. Maar om hem te laten callen tegen de verkeerde odds. Zodat je op lange termijn winst maakt in die situaties. Zodat wanneer je hand wel hold, en je dus wint, je groot genoege potten oppakt om de keren dat je de pot verliest te compenseren, en zelf meer, te overschrijden. Waardoor je dus winst maakt.

Er zijn wel artikelen te vinden over odds en outs in de artikelensectie. Misschien eens wat basisartikelen doorlezen, desnoods meerdere malen. En voor jezelf eerlijk uitmaken of je de gegevens wel degelijk hebt opgenomen, en kan toepassen in je spel. Want een artikel doorlezen is 1 iets, maar de kennis die je vergaard hebt ook degelijk onthouden en toepassen is wat anders.

Succes.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Gewoon FL gaan spelen dat heb je daar geen last van :s_evil: .
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      Ik ben btw niet uitstekend in strategy uitleggen dus mijn excuses mocht men verwoording niet altijd 100% correct zijn.
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      Het gaat hem er niet over om je tegenstander bang te krijgen. Maar om hem te laten callen tegen de verkeerde odds. Zodat je op lange termijn winst maakt in die situaties. Zodat wanneer je hand wel hold, en je dus wint, je groot genoege potten oppakt om de keren dat je de pot verliest te compenseren, en zelf meer, te overschrijden. Waardoor je dus winst maakt.

Er zijn wel artikelen te vinden over odds en outs in de artikelensectie. Misschien eens wat basisartikelen doorlezen, desnoods meerdere malen. En voor jezelf eerlijk uitmaken of je de gegevens wel degelijk hebt opgenomen, en kan toepassen in je spel. Want een artikel doorlezen is 1 iets, maar de kennis die je vergaard hebt ook degelijk onthouden en toepassen is wat anders.

Succes.
      Pot voor de bet van de tegenstander: $10
      Bet van de tegenstander: $2
      Jouw mogelijke winst: $12
      Bedrag dat je moet investeren om de turn te zien: $2

Dit is allemaal goed en wel voor te begrijpen , maar ik heb dan problemen met pot is 25c
      bet van de tegenstander 16c
      hoe moet ik die odds berekenen ? daar heb ik echt grote problemen mee.
    • 1
    • 2