Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Bad play ?

• KBE91
      KBE91
      Totaal
      [converted_hand][hand_history]On Game, $0.02/$0.04 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BTN: $3.93 (98.3 bb)
      SB: $4.24 (106 bb)
      BB: $4.11 (102.8 bb)
      UTG: $3.94 (98.5 bb)
      MP: $8.33 (208.3 bb)
      Hero (CO): $1.28 (32 bb)

Preflop: Hero is CO with Q:club: Q:spade:
      UTG raises to $0.12, MP folds, Hero raises to $0.36, 3 folds, UTG raises to $3.94 and is all-in, Hero calls $0.92 and is all-in

Flop: ($2.62) J:diamond: 6:heart: Q:diamond: (2 players, 2 are all-in)
      Turn: ($2.62) 3:diamond: (2 players, 2 are all-in)
      River: ($2.62) A:diamond: (2 players, 2 are all-in)

Results: $2.62 pot ($0.17 rake)
      Final Board: J:diamond: 6:heart: Q:diamond: 3:diamond: A:diamond:
      UTG showed T:diamond: T:heart: and won $2.45 ($1.17 net)
      Hero showed Q:club: Q:spade: and lost (-$1.28 net)
      [/hand_history][/converted_hand]

Bad play of gewoon pech gehad ?
  • 7 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Denk dat dit eerder onder SSS/MSS thuishoort.

In ieder geval: denk dat je met QQ niet kan twijfelen pf en met een kleine stack all in moet. Begrijp eigenlijk ook niet echt waarom je twijfelt, want je domineert villain hard wanneer het all in gaat, dus kan je jezelf toch nooit iets verwijten?
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      ow inderdaad , zit blijkbaar op FR te posten :facepalm: Mod kan je het verzetten aub ^^ Short stack is omdat ik altijd zo laag in koop. Als ik een all in doe wil ik klein verlies. 1.40 met BR van 30$ is ook het einde van de wereld niet. Moest ik raisen naar 4x zijn raise zou hij alsnog all in gaan ? dit is wat ik probeer uit te maken van bad play.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Hoewel een stack van 32bb eigenlijk in geen enkele van de strategieën van PokerStrategy thuishoort, zal ik hem toch even in het SSS/MSS forum neerzetten. Daar hoort ie toch beter thuis dan hier :) .
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Orodin
      Hoewel een stack van 32bb eigenlijk in geen enkele van de strategieën van PokerStrategy thuishoort, zal ik hem toch even in het SSS/MSS forum neerzetten. Daar hoort ie toch beter thuis dan hier :) .
      Jawel hoor. Als je met 40BB aan tafel gaat met MSS kan het zeker voorkomen dat je zakt to 32BB, en vaak nog lager. Je rebuyt niet automatisch zoals bij BSS, tenzij je tot iets van 15BB zakt. ;) Zo kun je toch nog SSS spelen als je tijdje geen actie krijgt. ;)

Over de hand zelf: Je maakt hier een 3-bet (charts zeggen ook dat dat zo goed is), maar waarom maak je die? Is je plan dan 3bet/fold, of 3bet/all-in?

Voor een echt goed antwoord is het noodzakelijk om te weten hoe de tegenstander speelt, dus dat je met stats speelt. Zonder stats is QQ preflop een all-in met MSS, en een speler moet wel behoorlijk tight zijn wil je niet met QQ preflop all-in gaan als MSS speler. ;)

Dit is dus gewoon pech, want de uitkomst doet er verder niet meer toe.

PS: Weet je zelf wat de equity van QQ tegen TT is als je preflop all-in gaat? ;) Gebruik je wel eens PokerStrategy Equilab?
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      Ik kon de tegenstander niet echt inschatten speelde nog maar 2 min aan die tafel voor ik de hand kreeg. Volgens mss is het inderdaad een all in mocht de reraise meer zijn dan de helft van stack. Ik zal het eens downloaden is dat dan zoals 30% vs 40% ? Ik bekijk meestal de hand terug in hm2 en kijk naar de procenten.
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KBE91
      Ik kon de tegenstander niet echt inschatten speelde nog maar 2 min aan die tafel voor ik de hand kreeg.
      Dan beschouw je hem inderdaad nog als unknown en is QQ gewoon een all-in preflop. Het resultaat doet er dan niet meer toe.

Oorspronkelijk gepost door KBE91
      Ik bekijk meestal de hand terug in hm2 en kijk naar de procenten.
      Ja, dat is ook prima. Als je dan kijkt bij 'preflop' zie je dat je hier bijna 81% equity had met QQ tegen zijn TT. Toch win je de hand niet, dus dat is pech. Maar het gaat er om of je de hand goed hebt gespeeld, niet wat de uitkomst is. ;)
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Als we hier reraisen preflop dan kunnen we nooit folden op een all-in omdat onze equity groter bedraagt dan dat wij nodig hebben (pot odds)

Equity     Win     Tie
      MP2    59.79%  57.93%   1.86% { QQ+, AKs, AKo }
      MP3    40.21%  38.35%   1.86% { QQ }

Mvg,
      Gerv