Bekijk jouw spel vanuit Villains perspectief

• 2 antwoorden
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Hmm... er is één ding dat ik niet zo goed begrijp in de eerste video.

Rond minuut 27 komt hij met een programmaatje dat uitrekent met welke handen hij profitabel kan 5bet shoven. Op zich is dat duidelijk, maar hij blijft uitgaan van 50% dat de tegenstander foldt.

Echter, als wij al dit soort handen gaan 5bet shoven, zal hij veel looser gaan callen, wordt zijn fold% dus een stuk lager en gaan spots als deze dus veel sneller -EV worden dan in het voorbeeld dat hij nu gebruikt.

Ik krijg dus het idee dat je dit alleen kunt gebruiken om de situatie op een specifiek moment te analyseren en ook alleen voor een specifieke tegenstander.

Wanneer wij een aantal keren een dergelijke 5bet shove maken en we worden gecalld, zal hij veel looser gaan terugspelen en moeten wij dus (denk ik?) de situatie her-analyseren en daar zal dan uit voortvloeien dat wij weer tighter moeten gaan 5bet shoven, omdat op dát moment zijn fold% een stuk lager is.

Het komt er dus op neer dat je altijd een snapshot van de situatie op dát moment moet maken. De volgende dag kan het alweer heel anders zijn. Ik heb dus het idee dat het nogal om grijze gebieden gaat.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat theorie als deze mijn pokerkennis iets te boven gaat, dus misschien maak ik denkfouten. Maar ben toch benieuwd of dit steek houdt.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      houdt steek, poker is geen statisch spel