NL2 Zoom - TT in BU

• Orodin
      Orodin
      Bronze
      Poker Stars, $0.01/$0.02 No Limit Hold'em Cash, 9 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BTN: $0.55 (27.5 bb)
      SB: $2.06 (103 bb)
      Hero (BB): $2 (100 bb)
      UTG+1: $8.35 (417.5 bb)
      UTG+2: $2.81 (140.5 bb)
      MP1: $3.89 (194.5 bb)
      MP2: $2 (100 bb)
      MP3: $2 (100 bb)
      CO: $2.28 (114 bb)

Preflop: Hero is BB with T T
      4 folds, MP3 raises to $0.07, CO calls $0.07, BTN calls $0.07, SB folds, Hero raises to $0.30, MP3 folds, CO calls $0.23, BTN raises to $0.55 and is all-in, Hero calls $0.25, CO calls $0.25

Flop: ($1.73) 9 A 7 (3 players, 1 is all-in)
      Hero checks, CO bets $0.18, Hero calls $0.18

Turn: ($2.09) 2 (3 players, 1 is all-in)
      Hero checks, CO bets $0.20, Hero calls $0.20

River: ($2.49) 2 (3 players, 1 is all-in)
      Hero checks, CO bets $0.14, Hero calls $0.14

MP3: 16/11/100/4 {VPIP/PFR/Fto3bet/AF} over 57 handen
      CO: 24/16/0/2,3 {VPIP/PFR/Fto3bet/AF} over 70 handen
      BU: 36/14/-/4 {VPIP/PFR/Fto3bet/AF} over 14 handen

Preflop
      Ik koos preflop voor een squeeze met het idee dat CO en BU beide erg wijd kunnen callen en MP3 waarschijnlijk veel van zijn handen zal folden. Eigenlijk een 3bet voor value tegen CO en BU, maar net zo goed als ik de pot preflop op kan pakken natuurlijk.

Vragen hierbij:
      • Als ik wil squeezen, hoe groot zou ik het dan moeten maken? Zeker gezien de stacksize van BU... Direct BU all-in zetten lijkt me wat te veel van het goede namelijk.
      • Ik zou natuurlijk ook gewoon kunnen callen, maar omdat er bijna altijd overcards op de flop zullen komen gaat dat niet lekker spelen OOP. Beter toch callen, of toch squeezen?
      • Na mijn squeeze foldt MP3 (beetje zoals verwacht), CO callt en BU pusht. Wat doe ik hierna? Ik heb gecalld, maar heb eigenlijk echt geen idee wat het beste is. Nu zelf pushen isoleert me tegen beter van CO en ik weet niet wat ik van de range van BU moet denken na zijn call/4bet-push.

Flop
      Achteraf gezien denk ik dat ik kan nu eigenlijk twee dingen doen: shoven en hopen dat CO geen Ax heeft, of check/folden.
      As played kies ik ervoor te checken, maar wat moet ik nu aan met die enorm kleine bet van CO? Lijkt een valuebetje, maar hoe kan ik dit folden? CO is maar matig agressief tot nu toe, dus ik met zijn AF weet ik niet wat ik hiermee aan moet.

Turn
      Turn is een blank, maar ook hier weer dezelfde situatie. Ik weet nu dat als ik check, CO waarschijnlijk of zal shoven, of weer klein zal betten. Weer een kleine bet, dus ook hier: waarom zou ik moeten folden met zulke odds? Ik moet $0,20 callen voor een pot van ongeveer $2,50 en hoef dus maar 8% van de tijd goed te zitten om profitabel te kunnen callen, right?

River
      Is ook een blank, maar nu zijn mijn odds nóg beter: $0,14 voor een pot van $2,77, dus ik hoef nog maar 5% van de tijd de beste hand te hebben. How can I fold?!

Al met al voelt dit echt als zo'n hand waar ik na (door?) mijn squeeze volledig in gezogen ben en ik speel 'm eigenlijk volledig in het duister.

Dus: Wheeeeeeeeelp!
  • 2 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      preflop, ik call. squeeze kan maar zou het niet doen omdat MP3 vrij tight opent.

Als BU shovet shove ik er gewoon overheen...

As played ch/f flop... de sidepot is nog 0$ en ghij gaat echt niet bluffen. Als je dat toch denkt ch/f dan turn :)
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Preflop call je beter voor setvalue. Een medium pocket pair is ideaal in een multiwaypot om een set te hitten.
      As played shove je best over de shortstack heen preflop. Je bent zelf al committed tegen de shortstack en de CO heeft zeker geen monster hand omdat hij al twee keer enkel gecalld heeft. Door zelf te callen geef je de CO veel te goede odds.