Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

NL2 Zoom - JJ in SB

• Orodin
      Orodin
      Bronze
      Poker Stars, $0.01/$0.02 No Limit Hold'em Cash, 9 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BTN: $0.98 (49 bb)
      Hero (SB): $2.68 (134 bb)
      BB: $3.52 (176 bb)
      UTG+1: $5.96 (298 bb)
      UTG+2: $1.95 (97.5 bb)
      MP1: $2.58 (129 bb)
      MP2: $3.37 (168.5 bb)
      MP3: $2 (100 bb)
      CO: $2.31 (115.5 bb)

Preflop: Hero is SB with J J
      3 folds, MP2 calls $0.02, 3 folds, Hero raises to $0.10, BB raises to $0.26, MP2 folds, Hero calls $0.16

Flop: ($0.54) T 7 4 (2 players)
      Hero checks, BB bets $0.27, Hero calls $0.27

Turn: ($1.08) 7 (2 players)
      Hero checks, BB bets $0.68, Hero folds

BB speelt 15/15 over een klein sample met een AF van 4.

Preflop
      Standaard iso-raise, daarna een 3bet van BB. Omdat de beide wat dieper zitten en hij vrij agressief is, verwacht ik hier toch profitabel te kunnen callen voor setvalue.

Flop
      Op de flop heb ik een overpair. Hij bet halve pot uit en ik verwacht niet dat ik hier al hoef te folden. Toch? Ik heb geen idee of hij op de turn eerlijker wordt, daarvoor heb ik nog niet voldoende info over hem. Was een donkbet misschien beter geweest, of zal zo iemand dan te vaak raisen waarna ik alsnog moet folden?

Turn
      Turn lijkt me redelijk blank en zie niet waarom ik hier het initiatief zou moeten overnemen. Hij bet nu alleen toch vrij groot. Geen idee wat ik ermee aan moet en besluit te folden.

Ook deze hand redelijk in het duister gespeeld voor mijn gevoel. Vooral het feit dat ik OOP zit maakt deze hand best kut, dus ik vraag me af of ik hier ergens het initiatief had moeten overnemen.
  • 4 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hmmmpfpfp... Denk dat ik preflop de tighte fold maak. Vs aggro villain gaat het sowieso al nooit makkelijk zijn postflop. Ook is je SB isoraise daar vrij sterk omdat je met je niet zo heel goede handen gewoon limpt wss. Je moet oop spelen...

Postflop is std.
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Wanneer iemand preflop limp/raist is het bijna altijd AA-KK. Het speelt dus supergemakkelijk. Je callt voor setvalue, en hit je je set niet op de flop dan fold je meteen.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Klopt, alleen is hier geen sprake van een limp/3bet. MP limpt, BB 3bet en MP foldt.
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      :facepalm: zat er weer eens met mijn hoofd niet bij.

Grootste probleem blijft dat je uit positie zit. En uit positie één barrel callen op de flop om op de turn opnieuw te checken is nogal zwak. Je callt hier voor set value, en elke keer een halve pot callen op de flop in de hoop villain op de turn vertraagt kost je op termijn te veel. Ook kunnen er nog na je flopcall 12 overcards vallen. In positie zou ik wel één keer de flop callen.

Zelf het initiatief overnemen komt er eigenlijk op neer dat je je hand gedeeltelijk in een bluf verandert. Dat is op zich niet altijd slecht als je geen zin hebt om met JJ twee barrels te callen. Hiervoor moet je wel zeker zijn dat villain genoeg AK en andere lichte 3bets heeft en er meerder barrels mee afvuurt. Je kan zelf groot uitdonken op de flop. Checkraisen op de flop of donken op de turn kost meteen al meer. Zelf gebruik ik deze moves niet zo vaak, omdat je jezelf toch vaak in lastige spots brengt en isoleert tegen beter.