NL2 Zoom - AKo in SB

• Orodin
      Orodin
      Bronze
      Poker Stars, $0.01/$0.02 No Limit Hold'em Cash, 9 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BTN: $2.07 (103.5 bb)
      Hero (SB): $5.10 (255 bb)
      BB: $3.78 (189 bb)
      UTG+1: $0.96 (48 bb)
      UTG+2: $3.33 (166.5 bb)
      MP1: $2.16 (108 bb)
      MP2: $2.06 (103 bb)
      MP3: $2.01 (100.5 bb)
      CO: $0.97 (48.5 bb)

Preflop: Hero is SB with K A
      7 folds, Hero raises to $0.08, BB calls $0.06

Flop: ($0.16) J Q A (2 players)
      Hero bets $0.12, BB calls $0.12

Turn: ($0.40) A (2 players)
      Hero bets $0.22, BB calls $0.22

River: ($0.84) T (2 players)
      Hero checks, BB bets $0.20, Hero calls $0.20

Villain is unknown.

Preflop lijkt me standaard.

Flop hit ik TPTK, maar board is super wet en hij kan van alles hebben dat me al beat heeft, evenals een miljoen draws, etc. De cbet lijkt me op zijn plaats dus.

Turn hit ik m'n trips. Ik ben er niet zeker van of dit nu een way ahead/way behind-situatie is. Ik neem aan dat hij zeker QQ vaak wel zal 3betten in een blindbattle, en JJ ook, dus daar ga ik niet zo vanuit. Handen als AQ, AJ en KT zullen zeker in zijn range zitten, maar heel veel combo's zijn dat niet, zeker niet omdat er nu twee A's op het board liggen en ik er ook een heb. Vraag is hier dus eigenlijk: is het goed om door te betten? En als ik dat doe, dan doe ik dat natuurlijk sowieso voor protectie, maar is het dan ook voor value tegen Qx-handen en draws die hij misschien niet weg kan leggen?

River beschouw ik eigenlijk helemaal als een kaart waardoor ik eigenlijk hem hard crush, of hij mij. Ik besluit te checken in de hoop dat hij met mindere handen bet. Een grote bet zou ik hier denk ik niet gecalld hebben, omdat dat er toch vaal wel wat nuts-achtig uit ziet. Maar zo'n klein betje kan ik wel callen, toch?
  • 7 antwoorden
    • kabak7
      kabak7
      Bronze
      AKs of AKo is vreemd genoeg een van de handen waarmee ik het meest aan verlies. Dus deze vind ik wel boeiend.

Preflop, flop en turn zou ik het zelfde doen denk ik. Maar in NL 2 zou ik zelfs al denken aan een reraise op de river. (waarop ik graag verbeterd wordt als dit niet kan)

Ik gaf het eens in in equilab: 54,5% tegen een 10% range. Wat gezien de blindstealsituatie wel redelijk wat is. Dus de laatste call zit theoretisch wel goed. Tegen een 20% range haal je zelfs nog 70% op de river...
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Mja, ik snap je punt. Ik denk alleen niet dat hij met een range van 10 of 20% preflop callt en met diezelfde range drie straten door callt eigenlijk.

Maar je reply triggert me wel om eens verder te denken over z'n range. Na zijn call of de flop denk ik aan handen als Ax, JQ, QT, JT, KT en een aantal PP's.

Na de turn denk ik dat hij veel van zijn PP's wel op zal geven. Zijn Ax-handen maken nu ook trips, dus die legt hij niet snel weg denk ik. Zijn Qx-handen ook niet en als ie loose is (waar ik geen idee van heb) dan Jx misschien ook niet. Hij zal mij na de turn ook niet snel meer op een A zetten lijkt me, dus zal hij misschien nog redelijk loose kunnen callen.

Als ik die range dan in Equilab invoer (neem ik TT er even bij voor een paar combo's PP's die hij misschien toch niet weg kan leggen), dan heb ik bijna 80% tegen die range. Heb alleen geen idee of dat een redelijke range is eigenlijk. Misschien dat veel van die combo's eerder suited dan unsuited zullen zijn. Als ik het zo doe:
      TT,A2s+,KTs+,QTs+,JTs,A8o+,KJo+,QTo+,JTo
      dan heb ik 69% tegen die range. Denk dan alleen wel dat ik zou moeten folden als hij zou raisen, want dan heeft hij erg vaak een K of FH.

Denk dus als ik het zo bekijk dat ik op de river beter zou kunnen bet/folden dan check/callen.
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      NH

flop cbet prima

turn bet je gewoon door voor value tegen draws, je gedachte gang erachter is helemaal prima. ook een lagere Ax zal hij nog niet zo snel opgeven. River is dan check/call zeker as played en ook omdat hij zo klein bet. met een raise isoleer je je tegen betere handen en nu heb je een redelijk cheap showdown met een way ahead/ way behind situatie. Ideaal. Well played.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KillBZ
      NH

flop cbet prima

turn bet je gewoon door voor value tegen draws, je gedachte gang erachter is helemaal prima. ook een lagere Ax zal hij nog niet zo snel opgeven. River is dan check/call zeker as played en ook omdat hij zo klein bet. met een raise isoleer je je tegen betere handen en nu heb je een redelijk cheap showdown met een way ahead/ way behind situatie. Ideaal. Well played.
      kinda agree...

Turn cbet ik wel 30c.

river denk ik dat er veeel uit zijn range gewoon iets als sd value heeft en niet behind checkt(?). Om die reden bet ik zelf 1/3 pot
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      turn speel je way ahead/ way behind dus lijkt me 3/4 pot iets wat te groot, like 1/2 pot wel. River is 1/3 pot wel optie idd.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KillBZ
      turn speel je way ahead/ way behind .
      lijkt me niet aangezien AQ/AJ/KT erg vaak flop raise.
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Op de flop lig je meestal gewoon voor. Je hebt geopend uit de SB, dus hij heeft alle mogelijke handen en je haalt veel value uit een hoop zwakke Ax handen en draws. Ook op de turn blijf je best groot betten voor value uit Ax en draws. Op de turn kun je nog een kleine valuebet maken 1/3 pot omdat een hoop handen met showdown value behind gaan checken en een kleine bet misschien nog een hero call maken.