TPTK wordt geminraised op flop

• ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Hoe ga je hier best verder ? Ik heb de slechte gewoonte van dit te snapshoven :D . Folden lijkt me anderzijds veel te weak. Als ik flat, wat is dan het plan op de turn ?

Geen reads, was net van tafel veranderd.

PokerStars - $10+$1|75/150 NL - Holdem - 9 players
      Hand converted by PokerTracker 4

UTG+2: 3,975.00
      MP: 3,985.00
      MP+1: 4,105.00
      CO: 9,420.00
      BTN: 11,275.00
      SB: 6,640.00
      BB: 7,845.00
      UTG: 7,910.00
      Hero (UTG+1): 6,352.00

SB posts SB 75.00, BB posts BB 150.00

Pre Flop: (pot: 225.00) Hero has K:heart: A:spade:

fold, Hero raises to 375.00, fold, fold, fold, fold, BTN calls 375.00, fold, BB calls 225.00

Flop: (1200.00, 3 players) 5:spade: K:club: J:diamond:
      BB checks, Hero bets 825.00, BTN raises to 1,650.00, fold, Hero ???
  • 3 antwoorden
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Ik flat hem hier, je hebt geen angst voor overcard ofzo...
      Op turn check ik hem, hij zal ongetwijfeld betten en kun je zonder te overshoven chips erin gooien..
    • Takezo2012
      Takezo2012
      Basic
      Interessante hand Viper.

De pot is 3 way, je zit utg en bet stevig op een K. Allemaal redenen die normaal gesproken de kans op een bluffraise verkleinen.
      Maar het board is droog en je hebt geen enkele read/info wat toch wel belangrijk is om te bepalen of hij hier vaak semi of bluffraised. Of ook bijvoorbeeld zijn KQ/K10 (Of erger lol) zo speelt.

Bobbie, ik denk niet dat ik het met je eens ben hier. In zoverre, dat als je toch niet fold ik denk dat je beter kan 3bet/callen hier en er (hoe weinig dat er ook zijn) nog wat spazzes inhoud van Q10 en Weaker K's.
      Ipv van te check/shoven op een Q, een 10 of 9 turn waarbij de kans dat hij bluft of een zwakkere K heeft ineens een stukje kleiner is.
      (Second air barrel na jouw cbet en oop flat? Not that likely imo)
      Als hij vervolgens flat, bet/shove je elke safe turn en check/shove je elke van de 3 bovenstaande turns imo. Voor obvious reasons lijkt me.

Persoonlijk c-bet ik hier wat minder. Eerder in de 700ish (om een aantal redenen overigens) maar door die bet ben ik wel in staat om te 3bet/folden. Als hij me nu dus 4bet is de kans op een bluff aanzienlijk gedaalt en zal ik tegen de meeste random spelers de juiste beslissing maken door te folden imo.
      Nu zijn er genoeg russen of mensen met de sn NOFEAR en verlliezende stats waarbij ik 5bet shove hoor. Dont get me wrong :)
    • Takezo2012
      Takezo2012
      Basic
      Oorspronkelijk gepost door bobm78
      Ik flat hem hier, je hebt geen angst voor overcard ofzo...
      Op turn check ik hem, hij zal ongetwijfeld betten en kun je zonder te overshoven chips erin gooien..

Bob, je weet dat ik tegen flats ben OOP, is dit nou een post om me te irriteren? :rolleyes:

Je zit oop tegen een readless speler. Door jouw flat heb je nog steeds geen idee of hij; Een hand als AJ/QJ heeft (wat ik overigens een goede raise zou vinden btw), KQ/KJ/K10/K9 of AK/set of misschien total crap like AQ/A10/910/J10/1010 etc.
      En jij bent niet degene die bepaald of the pot gecontroleerd word of niet.

Ik denk dus dat het helemaal niet zo zeker is dat er gebet word op de turn tbh, sure.. de echte aggro's zullen vast wel een light 2nd barrel vuren op een safe turn met een semi-draw of poep.
      Maar de rest? Pot begon toch nog 3 way he? En jij raised utg.
      Ik denk dat de meeste handen met showdown value gewoon behind checken en alleen KQ/KJ/AK/en een set en made hand vuren nog.
      Ook heb je niet echt nog een redraw naar de nuts ofzo.
      En er zijn genoeg turns waarbij je eq slightly daalt ook nog eens tegen die range.

Op de flop is de range van zijn raise/bet het wijdst.
      En jouw hand min of meer op zijn sterkst, er zijn namelijk niet veel turns waar jouw hand sterker van word of waar je wat aan hebt, eingelijk alleen een K.
      Sterker nog, een aantal zijn best vervelend en een A is vrijwel nutteloos, het complete een open ended en laat alle andere holdings folden behalve AJ en heel misschien AQ.

De enige reden waarom je dus niet overshoved is, omdat je dan bijna nooit light gecalled word en zowieso alle bluffs elimineerd.

See, een 3bet op zo een flop is voor een random of een bad reg in hun ogen either the nuts of een (semi)bluff.
      Dat resulteert vaker dan je denkt in spazzes of mistakes zoals flats of shoves in spots waar ze eingelijk juist moeten shoven of folden.
      De reden waarom een marginale flat van een 3bet zo slecht is van villains, is juist omdat ik niet alleen de nuts heb of een draw/air...
      Ik 3bet me hele range daar waarmee ik continue. Altijd.
      En ik 2nd barrel ook nog eens een flink gedeelte van me cbet/raise range bij een flat.
      (let wel, 3way pot, hu is anders en 4+ way ook)
      AA/AK/QQ/Q10/KQ/KJ/K10 en alle sets worden ge-3bet en/of gefold.
      (Alleen Q10 zou ik eventueel flatten readless en ook alleen omdat dat dan een easy turnfold of call is).
      Nadat je de bodem hiervan fold bij een eventuele 4bet doe je het bij een eventuele flat van villain met deze range zeer goed natuurlijk, alleen K10 is dan kut.
      Maar het enige wat verder nog flat zijn; draws, marginal hits en dan een klein percentage sets in principe.

Een flat op de flop OOP resulteert alleen maar in valueverlies en/of clueless riverdescisions imo..
      Beperk dat tot een minimum.

Note: Na een tweede blik op deze hand denk ik dat ik dit toch wel 3bet/call tegen de meeste villains en alleen tegen regs/multitablers en winnende spelers fold (Bij die 700 ish cbet althans).
      Teveel KQ/Q10 's spazzes in there vs randoms to fold met deze stacks imo.