Fold AK na re-raise?

• xDinoff
      xDinoff
      Bronze
      Kaarten AK
      Positie MP2 (middelpositie)
      Situatie Voor jou folden alle spelers. Met AK raise je natuurlijk in dit geval naar $0.08. Maar dan komt er weerstand na jou en een tegenstander raiset naar $0.24. Wat doe je?

Wanneer je eerste antwoord luidt: ‘Ik fold’ dan heb je al veel geleerd. Hoe goed je hand er ook mag uitzien, AK moet je op een grotere raise na jou wegleggen.

Echt waar?

Is het echt het best om AK te folden in MP2 bij een NL2 tafel?
      Ik zou dat nooit gedaan hebben, tenminste niet op de micro limieten.
  • 12 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hangt natuurlijk af van de speelstijl van je tegenstander. Of hij vaak raist e.d.

Maar callen is bijna nooit een goede optie omdat je maar 1/3 een A of K zal hitten en je tegenstander erg vaak de flop zal betten en je dan moet folden. Als je hit is er nog wat kans dat hij AA of KK heeft en het je je hele stack kost. Als je hit en hij heeft QQ/JJ dan win je wss niet veel. Als je je stack erin krijgt postflop splitt je dus op zijn best. Dit is tegen iemand waar we geen history tegen hebben, iemand die vrij ABC speelt. En zo zou je het moeten bekijken op NL2. Gewoon ABC spelen...

Raisen kan een goede optie zijn natuurlijk, tegen verschillende soorten tegenstanders. Maar in de beginnerschart raden ze een fold aan omdat je waarsschijnlijk als beginnen ook geen programma gebruikt waarmee je kan zien hoe aggressief je tegenstander is e.d. Toch kan het op NL2 niet zo heel fout zijn om te reraisen en een allin te callen omdat je tegenstanders wss heel slecht zijn.

Maar het is allemaal bedoelt om je de basics te leren en geen risico te nemen die chart.
    • xDinoff
      xDinoff
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Hangt natuurlijk af van de speelstijl van je tegenstander. Of hij vaak raist e.d.

Maar callen is bijna nooit een goede optie omdat je maar 1/3 een A of K zal hitten en je tegenstander erg vaak de flop zal betten en je dan moet folden. Als je hit is er nog wat kans dat hij AA of KK heeft en het je je hele stack kost. Als je hit en hij heeft QQ/JJ dan win je wss niet veel. Als je je stack erin krijgt postflop splitt je dus op zijn best. Dit is tegen iemand waar we geen history tegen hebben, iemand die vrij ABC speelt. En zo zou je het moeten bekijken op NL2. Gewoon ABC spelen...

Raisen kan een goede optie zijn natuurlijk, tegen verschillende soorten tegenstanders. Maar in de beginnerschart raden ze een fold aan omdat je waarsschijnlijk als beginnen ook geen programma gebruikt waarmee je kan zien hoe aggressief je tegenstander is e.d. Toch kan het op NL2 niet zo heel fout zijn om te reraisen en een allin te callen omdat je tegenstanders wss heel slecht zijn.

Maar het is allemaal bedoelt om je de basics te leren en geen risico te nemen die chart.
      Dankje voor de reactie.

Ik begrijp het inderdaad nu jij het uitlegt klinkt het logisch. Maar inderdaad ik zou op de lage limieten gewoon all-in te callen en dan kijk ik er niet van op als mijn tegenstander AT in zijn hand heeft.

Over programma's gesproken. Ik heb nu een poker-edge trial. Maar heb me niet echt verdiept in andere programma's. Zou jij mij kunnen vertellen welke het best is voor mij als beginner of gewoon het best in het algemeen?
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      pokeredge staat op de lijst van verboden software op een hele hoop sites (o.a. stars kan je t iig terugvinden in en lijst van not allowed stuff, op ipokernetwork wss ook. ken eig geen sites die t allowen)

same als jij overigens over AK. ik stack er happy mee af tegen average non-nit, en extreem happy tegen de standard loose vis omdat je dan idd QJ/AT gaat zien vaak zat
    • xDinoff
      xDinoff
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rogier
      pokeredge staat op de lijst van verboden software op een hele hoop sites (o.a. stars kan je t iig terugvinden in en lijst van not allowed stuff, op ipokernetwork wss ook. ken eig geen sites die t allowen)

same als jij overigens over AK. ik stack er happy mee af tegen average non-nit, en extreem happy tegen de standard loose vis omdat je dan idd QJ/AT gaat zien vaak zat
      Wat kan er gebeuren?

Kunnen ze erachter komen?

En welke programma's mogen wel?
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      stars scant iig je computer op processes die runnen, weet niet hoe dat op andere sites zit echter.

geloof dat je 1e x via mail word gewaarschuwd en 2e offense is een ban

http://www.pokerstars.com/poker/room/prohibited/
    • Knien12
      Knien12
      Bronze
      Sommige progs hebben een stealth modus, waardoor die niet in het processes-lijstje voorkomt. Ik weet niet of deze dat heeft btw.
    • xDinoff
      xDinoff
      Bronze
      Maar wat is nou de beste prog?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door xDinoff
      Maar wat is nou de beste prog?
      Hold'em Manager 2
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      On topic: het grote probleem met AK is vooral wanneer je uit positie zit. Als je hit, hit je vaak niet meer dan een TPTK, wat op zich geen supersterke hand is. Bij iedere actie die je tegenstander vervolgens maakt, weet jij niet waar je staat:
      - Je checkt, hij bet. Wat nu?
      - Je bet, hij callt. Wat nu?
      - Je bet, hij raiset. Wat nu?

In positie is het al een stuk makkelijker, omdat je tegenstander de actie voor je maakt, en jij daar al informatie uit haalt.

Hangt overigens ook totaal af van 't soort tegenstander natuurlijk, en zelfs in een blindbattle of button-steal-situatie is het alweer heel anders.

Tot slot komt er nog bij dat wanneer je de 3bet callt, je hand vaak redelijk face-up is. Veel TAG's die raisen en vervolgens de 3bet callen zitten toch vaak op een AK/QQ-JJ-achtige hand. Er blijft weinig over uit jouw range als je de 3bet callt en een oplettende tegenstander kan daar gebruik van maken.
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rogier
      stars scant iig je computer op processes die runnen

http://www.pokerstars.com/poker/room/prohibited/
      Is dat echt zo? Dus zij kunnen zien wat voor programma's jij hebt draaien tijdens het spelen?
    • ViperPP
      ViperPP
      Gold
      Oorspronkelijk gepost door mvd1978
      Is dat echt zo? Dus zij kunnen zien wat voor programma's jij hebt draaien tijdens het spelen?
      Absoluut. Het staat overigens ook ergens vermeld in de gebruiksvoorwaarden van de software ('terms and conditions') :

5.7. You agree that PokerStars may take steps to detect and prevent the use of prohibited EPA Programs. These steps may include, but are not limited to, examination of software programs running concurrently with the PokerStars Software on the User's computer. You agree that you will not attempt to bypass, interfere with, or block such steps, including, without limitation, the use of third party software that bypasses, interferes with, or blocks such steps.
    • jappie166
      jappie166
      Bronze
      pokeredge is niet verboden op ipoker.
      het enigste wat verboden is is bot software.

QUOTE:
      Hero: hi
      Venus: Hello! Venus here from Online Support. How may I assist you *****?
      Hero: is it allowed to use the program poker edge next to titan poker?
      Venus: May I know what is that program about?
      Hero: it is a poker tool
      Hero: with HUD, table selecotr, odds calculator
      Venus: I see. You may use it but I cannot guarantee you that it would be compatible with our software. Because we have our own tool as well, the Titan Poker Mentor Calculator.
      Venus: Would that be all?
      Hero: so is there no prohibited software which runned besides titan poker?
      Hero: expect for bot software ofcourse
      Venus: There are some softwares that does not run smoothly with our program. But it is best to use the software that we have.
      Hero: so there is a better alternative but it is not forbidden?
      Venus: It is not forbidden. But since it would be a third party software, I cannot guarantee that it would work.