Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

waarom flop ik dat nooit !

• KBE91
      KBE91
      Totaal
      No Limit Holdem Tournament
      PartyPoker
      10 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG paranoid54 (2,000)
      UTG+1 Klapslock (2,000)
      UTG+2 Aythamitg (2,000)
      MP1 lera11 (2,000)
      MP2 Xi_Fuuuuuu (2,060)
      MP3 ikben_NL (2,000)
      CO koenBE (1,920)
      BTN shar0n777777 (1,900)
      SB allinwith_72o (1,960)
      BB kabelera85 (2,160)

Blinds: 20/40

Pre-Flop: (60, 10 players) koenBE is CO A:club: K:heart:
      paranoid54 calls 40, 1 fold, Aythamitg calls 40, 3 folds, koenBE raises to 180, 2 folds, kabelera85 calls 140, paranoid54 calls 140, Aythamitg calls 140

Flop: 3:heart: 3:spade: 4:heart: (740, 4 players)
      kabelera85 checks, paranoid54 checks, Aythamitg checks, koenBE checks

Turn: 7:heart: (740, 4 players)
      kabelera85 checks, paranoid54 checks, Aythamitg bets 40, koenBE calls 40, kabelera85 calls 40, paranoid54 calls 40

River: 2:heart: (900, 4 players)
      kabelera85 checks, paranoid54 checks, Aythamitg goes all-in 1,780, koenBE goes all-in 1,700, kabelera85 folds, paranoid54 folds

Final Pot: 4,300
      Aythamitg shows
      5:heart: 6:heart:
      koenBE shows
      A:club: K:heart:

Aythamitg wins 4,460 (net +2,460)

koenBE lost 1,920
      kabelera85 lost 220
      paranoid54 lost [color="#0000cc"]220[/color

Eenigste dat ik dacht van te verliezen was ace high flush. Maar die 40 bet was zo klein dus dacht ik '' bluff '' dus call ik maar , dan komt mijn flush en bet all in druk maar op de call button.
  • 8 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Zou persoonlijk denk ik turn inderdaad wel callen. Maar river is een heel ander verhaal. Hij gaat daar ineens AI en dat lijkt mij het teken om je K high flush op te geven. Hij kan die 40 op turn namelelijk prima zo spelen met een A high FD (of beter).
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Mja, nooit leuk om tegen zo'n hand aan te lopen, maar ik denk ook niet dat je 'm heel goed gespeeld hebt eigenlijk.

Tenminste, tot aan de river lijk de hand me okay gespeeld, maar op de river call je dan ineens een huge overbet. Ik denk dat hij dat alleen maar met betere handen gaat doen (dus A-high flushes, de straight flush en full houses). Met slechtere handen gaan ze dit bijna nooit doen.

Nou moet ik wel zeggen dat ik zelf geen toernooispeler ben, dus misschien is je play ook wel goed, hoor. Moeten de toernooisharks maar aangeven dan :) .

EDIT: Beem was me voor :P
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Wat is de reden dat je op de flop niet bet?

De turn had ik zelf niet gecallt, voor mij is het board veelste drawy om met een King high FD af te gaan callen. Als je je flush krijgt op de river sta je waarschijnlijk nog vaker achter dan voor ik zou hier zelf denken aan 34(ligt eraan of het een fish is),33,44,77 of Ax flush/draw en me hand folden maar de turn kan je idd wel callen het is niet slecht.

De river is zeer duidelijk een fold, jou flush is hier echt niet veel en als je denkt van wel je wilt hier niet mee all-in gaan en gebust worden zo vroeg in het toernooi..De blinds zijn nog maar 20/40 ik zou hier never nooit afcallen met een King high flush.

Veel toernooi spelers die slowplayen de nuts hij kon hier zo met 33 rustig slowplayen tot iemand bijt, in SNG's heb je dat ook vaak mensen die de nuts slow playen en dan klein bette om het als een bluff te lijken maar het is meer een bet van "please call mij aub :f_frown: " als ie dan op de river shoved moetje wel je hand nog weg kunnen leggen
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dutchy187
      De turn had ik zelf niet gecallt, voor mij is het board veelste drawy om met een King high FD af te gaan callen. Als je je flush krijgt op de river sta je waarschijnlijk nog vaker achter dan voor ik zou hier zelf denken aan 34(ligt eraan of het een fish is),33,44,77 of Ax flush/draw en me hand folden maar de turn kan je idd wel callen het is niet slecht.
      Op de turn krijg je bijna 20:1 odds. Als je dat foldt, ben je wel een supernit hoor. Uiteraard heb je wel redelijk wat reverse implied odds, maar dan is het gewoon een kwestie van voorzichtig te zijn op de river, zoals het vervolg van deze hand overigens bewijst.

Ben het wel met je eens dat een minbet gevolgd door een heel grote bet op de volgende straat typisch de nuts is. Minbets zijn wellicht 50:50 bluffs:nuts, dus folden is echt geen optie :) .
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      Ik dacht wel dat ik goed zat , ik moest inderdaad wel m'n hand weg leggen na die all in maar het was zo vroeg dat ik gewoon geen stats had van die persoon. Btw dit is een turbo SNG geen MTT. Die 40 zag ik dust echt als bluf dan die all in ja de pot was mooi voor te bluffen dus call ik maar af. Ik ben totaal niet op tilt geslaan door die hand gewoon mijn eigen fout dat ik call met K flush. Terug een fout in mijn fouten boek waar ik nu uit geleerd heb.
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ViperPP
      Op de turn krijg je bijna 20:1 odds. Als je dat foldt, ben je wel een supernit hoor. Uiteraard heb je wel redelijk wat reverse implied odds, maar dan is het gewoon een kwestie van voorzichtig te zijn op de river, zoals het vervolg van deze hand overigens bewijst.

Ben het wel met je eens dat een minbet gevolgd door een heel grote bet op de volgende straat typisch de nuts is. Minbets zijn wellicht 50:50 bluffs:nuts, dus folden is echt geen optie :) .
      Lol ik had geen zin om even snel de pot uit te rekenen op de turn maar ik ben het zeker met je eens dat je de turn gewoon callt omdat je genoeg reverse implied odds heb. Denk dat ik zelf misschien ook wel eens te nitty bent hoor maar in dit geval ben je vaker beat dan dat jij iemand beat heb maar de turn moet eigenlijk iedereen callen met die odds ook al denkje dat je beat bent.

@KBE91, als je geen stats van een persoon heb in het begin, dan zou ik hem juist nog niet af gaan callen met een hand als K-flush, gewoon lekker tight spelen alleen de ultimate nuts zou ik daar af gaan stacken. En ik snap je wel gewoon mensen die zo klein gaan betten je hebt zoiets ja leuke bluff ik heb jouu beat en dan shoved ie de river denkje ja wtf en dan call je maar omdat je denkt dat je hem beat hebt of je twijfelt is dit een bluff of niet.. heb het zelf zo vaak gehad in SNG's :D maar het is ook niet logisch eerst klein betten en dan opeens shoven :facepalm:

+1 dat je niet op tilt sloeg, er gebeuren veel ergere dingen dan dit in SNG's zoo ken je met AK verliezen van handen als 92,72,83 of zelfs met je azen verliezen van 25s ofso floppen ze net een flushdraw en dan hit ie ze outer op de river.. dat soort dingen

sometimes variance loves u and the other day variance hates you :O
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Lol ik had geen zin om even snel de pot uit te rekenen op de turn maar ik ben het zeker met je eens dat je de turn gewoon callt omdat je genoeg reverse implied odds heb.
      Reverse Implied Odds is niet hetzelfde als Implied Odds.
      De Reverse Implied Odds kunnen nooit een reden zijn om te callen, eerder om te folden ;) . Reverse Implied Odds refereren naar de mogelijke extra verliezen die je op een future straat zult hebben mocht je je hand maken, omdat die tegen een betere hand loopt. Deze hand is overigens een mooi voorbeeld: je maakt je hand op de river, en daardoor verlies je nog meer, want als er geen harten gekomen was, ging je gewoon niets meer gecalled hebben op de river.
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door ViperPP

Lol ik had geen zin om even snel de pot uit te rekenen op de turn maar ik ben het zeker met je eens dat je de turn gewoon callt omdat je genoeg reverse implied odds heb. Denk dat ik zelf misschien ook wel eens te nitty bent hoor maar in dit geval ben je vaker beat dan dat jij iemand beat heb maar de turn moet eigenlijk iedereen callen met die odds ook al denkje dat je beat bent.

@KBE91, als je geen stats van een persoon heb in het begin, dan zou ik hem juist nog niet af gaan callen met een hand als K-flush, gewoon lekker tight spelen alleen de ultimate nuts zou ik daar af gaan stacken. En ik snap je wel gewoon mensen die zo klein gaan betten je hebt zoiets ja leuke bluff ik heb jouu beat en dan shoved ie de river denkje ja wtf en dan call je maar omdat je denkt dat je hem beat hebt of je twijfelt is dit een bluff of niet.. heb het zelf zo vaak gehad in SNG's :D maar het is ook niet logisch eerst klein betten en dan opeens shoven :facepalm:

+1 dat je niet op tilt sloeg, er gebeuren veel ergere dingen dan dit in SNG's zoo ken je met AK verliezen van handen als 92,72,83 of zelfs met je azen verliezen van 25s ofso floppen ze net een flushdraw en dan hit ie ze outer op de river.. dat soort dingen

sometimes variance loves u and the other day variance hates you :O
      Inderdaad het is wel vloeken maar tilten en staan schelden wat lost het op je krijgt u chips er niet door terug. Mijn AK is ook verloren tegen set achten. Ik zij zo lekker leuk voor die jongen mijn kans komt ook wel voor mooie pot te winnen. Van die variance soms run ik lekker dan terug slecht maar denk gewoon dat het komt dat ik nog te veel niet weet of ik begrijp het gewoon niet. Meestal speel ik nu FL ben er al goed aan het studeren maar toch tussen alles door speel ik graag eens een sng. Ik kan mij niet vastklampen uren aan een stuk op 1 ding dit is misschien een van m'n grootste fouten. Ik blijf er positief bij ook al investeer ik veel geld in poker. Als ik verhalen lees van mensen speelden die ook met veel verlies tot ze echt begonnen met denken van hun spel. Hopelijk krijg ik ook eens die switch veel studeren studeren en kijken hoe ik het kan omzetten in de praktijk. Ik speel nu gewoon poker voor mijn plezier op de micro stakes want denken aan leven van poker moet je al zeker niet doen op de micro's. Je kan een droom koesteren maar mijn droom ligt nu toch ergens anders dan kunnen leven van poker.