AKo sss

• TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      $0.05/$0.10 No Limit Holdem
      10 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG FABRICIAN ($4.90)
      UTG 1 mrkeaton18 ($1.75)
      UTG 2 TimothyVdp1 ($1.85)
      MP1 Jonesy_ ($10.15)
      MP2 Rattikarl1 ($1.85)
      MP3 cap. farol ($9.05)
      CO pepeberlin ($10.20)
      BTN pit28k ($9.50)
      SB patryk_11 ($1.90)
      BB blid58 ($36.15)

Pre-flop: ($0.15, 10 players)
      2 folds, TimothyVdp1 bets $0.40, 3 folds, pepeberlin calls $0.40, 2 folds, blid58 calls $0.30.

Flop: :2s: :3c: :5s: ($1.25, 3 players)
      blid58 bets $1, 2 folds

Final Pot: $2.25

Had ik de flop moeten pushen?
      2 overcards+gutshot+runner runner nut flush (had As)

groeten
  • 9 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      145 op een pot van 320.

pot odds zijn dus 1:3.2

Ik doe ff in het kort een paar handjes...

overpair: 0.402 om te winnen

pair: 0.369 om te winnen

pair, met een aas: 0.231

2 pair: 0.205 om te winnen

trips: 0.153 om te winnen

Aangezien overpair het meest waarschijnlijk is, en je daarop meer dan genoeg equity hebt om te pushen, zou ik dat doen. Ook aangezien er nog altijd 10% kans is dat hij gewoon bluft hier.

Maar... folden is niet verkeerd, heeft ook met een evt. read te maken.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik sluit me 100% aan met voorgaande
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Volgens de SSS is dit een duidelijke fold. Je hebt een trash hand en je tegenstander heeft voor jou gebet.

Het maximale wat je hier kunt behalen is een coinflip en dat is niet wat je moet najagen. Wacht op een beter moment.

Met welke handen kan villain hier donken? Jij hebt nog maar $1.40 over, dus hij weet ook wel dat wanneer jij een hand hebt, je hier zal pushen. Daarbij was je de preflop agressor.

Dat villain hier donkt met een overpair is het meest waarschijnlijk, maar stel dat hij dit ook doet met AK en AQ.

De equityberekening ziet er dan als volgt uit:

equity win tie pots won pots tied
      Hand 0: 40.325% 32.78% 07.55% 27259 6275.50 { AsKd }
      Hand 1: b 59.675% 52.13% 07.55% 43350 6275.50 { 22+, AQs+, AQo+ }

Dan nog heb je nog maar een equity van 40%. Wanneer je fold equity zou hebben en het initiatief dan wordt het een andere situatie, maar beide heb je niet. SSS is niet gebaseerd op blufcatchen.

Dus ookal zou villain hier donken met alleen maar een waardeloze flushdraw (die hij ook nog kan hitten), dan nog steeds kun je hier beter folden. De kans dat je tegen een betere hand zit is te groot. Kies je momenten uit dat je een edge hebt op je tegenstander.
    • nightfoks
      nightfoks
      Bronze
      Heel goed volgens de strategie gespeeld en chic dat je goede starthanden kan wegleggen... Goed voor je bankroll
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Dan nog heb je nog maar een equity van 40%.

met 40% heb je RUIM pot odds... clear push dus. Ik snap echt die redenering niet sharp. We willen WEL een coinflip, want dat is het punt van sss, dat we altijd equity hebben om te spelen, en in deze situatie dus helemaal.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Op de lagere limieten is het verstandiger om de SSS te volgen (zeker postflop) en juist geen coinflips op te zoeken.

Wanneer je op hogere limieten speelt zul je meer equityberekeningen moeten maken, echter wanneer je op NL10 SSS speelt, moet je in deze situatie niet pushen. De variance wordt te groot.
    • squashmats
      squashmats
      Bronze
      Is dat niet de bedoeling van SSS, alle denkwerk achterwege laten en gewoon de strategie volgen? Gewoon folden hier dus. "Je hebt een trash hand en je opponent bet voor je" -> fold. Tenzij je een gutshot een draw noemt natuurlijk :D Al geef ik toe dat ik zelf zoiezo zou pushen (en ook niet shortie zou zijn) :D
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Ja da is de bedoeling eigenlijk maar ik denk er liever iets bij na, zo leer ik de redenatie achter de sss en het is nog is handig voor later als ik bss ga spelen.

Conclusie==>door de grootte van de pot en de outs die er zijn is het in dit geval goed om te pushen, er is nl genoeg equity, moest je hier eerst zijn zou het een easy push zijn vanwege de fold equity die je er nog is bijkrijgt

groeten
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Is dat niet de bedoeling van SSS, alle denkwerk achterwege laten en gewoon de strategie volgen?

Erover nadenken is nooit slecht, dit is een goede voorbereiding op BSS. Echter wanneer je op de lagere limieten SSS speelt, moet je niet teveel doen met het nadenkwerk. :) Dus zoals je al aangeeft: gewoon de strategie volgen.

Wanneer je dit niet doet is de variance namelijk te groot. Zeker aangezien de meeste beginners juist deze strategie spelen om een bankroll op te bouwen en nog moeten verdiepen in de materie.