bss10nl deepstacked: AKs

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      geen reads. Hoe had ik deze hand beter kunnen spelen?

***** Hand History for Game 6673965081 *****
      $10 USD NL Texas Hold'em - Thursday, January 10, 03:59:06 ET 2008
      Table Table 126738 (Real Money)
      Seat 8 is the button
      Total number of players : 10
      Seat 3: ABOCb ( $7.44 USD )
      Seat 4: vincentm78 ( $26.61 USD )
      Seat 6: soldat462 ( $10.23 USD )
      Seat 10: blackcode7 ( $10.88 USD )
      Seat 8: ajefonso ( $28.31 USD )
      Seat 2: jurkaaa4444 ( $2.23 USD )
      Seat 9: Elladan777 ( $11.46 USD )
      Seat 5: kuhlsen ( $3 USD )
      Seat 7: sipsirica ( $5.39 USD )
      Seat 1: Helipilot444 ( $2 USD )
      Elladan777 posts small blind [$0.05 USD].
      blackcode7 posts big blind [$0.10 USD].
      ** Dealing down cards **

0.05/0.10 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with A:heart: , K:heart:
      2 folds, MP1 raises to $0.50, 2 folds, CO calls $0.50, Hero raises to $2.00, 2 folds, MP1 calls $1.50, CO calls $1.50.

Flop: ($6.15) 8:heart: , A:diamond: , 3:heart: (3 players)
      MP1 bets $4, CO folds, Hero raises to $10.00, MP1 folds.

Final Pot: $20.15

ajefonso does not show cards.
      ajefonso wins $19.45 USD

had ik hem gewoon moeten callen?
  • 11 antwoorden
    • nightfoks
      nightfoks
      Bronze
      Van slowplayen krijg je soms serieuze zure oprispingen, dus ik verdedig zeker je keuze om hem direct te reraisen. Liever een kleinere pot dan geen pot. Aangezien je ook over geen reads beschikte zou ik hem niet zomaar gecallt hebben.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hier reraisen is niet slecht, maar callen vind ik ook een optie.

Welke handen kunnen jou op dit moment verslaan? Jij hebt de nut flushdraw en tevens Top Pair Top Kicker. Door zijn preflop raise zet ik hem eerder op hoge pocket pairs of high cards, geen small pocket pairs. dus de enige hand die je hier beat heeft is AA.

Door hier te callen maak je het villain erg lastig. Buiten het feit dat jij gewoon een erg sterke hand hebt zit villain uit positie. Wanneer Villain een A met een slechtere kicker heeft of een hoge pocket pair kun jij door goed spel maximum value halen.

Dus nogmaals, reraisen is hier niet slecht, maar ik zie zeker ook interessante mogelijkheden door hier te callen.

P.S. Ik ben normaal zeker geen fan van slowplayen, maar deze situatie is toch vrij ideaal. En de hand en positie.
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Ik vind dit een lastige. Je hebt TPTK en een draw naar de Nutflush.
      Aangezien mp1 preflop raised en je reraise called zet ik zijn range voor de flop op AK-AQ- en misschien A-J suited.
      Daarnaast pocket pocket pairs van J-J naar 6-6 ofzo.
      Misschien called hij misschien ook nog met QQ, KK en AA reraised hij vast.

Hij probeert vervolgens op de flop de pot te pakken met iets wat lijkt op een continuation bet.

Op de flop heb je 9 outs voor de flush en waarschijnlijk win je ook als je één van de twee azen hit. Daarnaast heb je ook nog 3 K die je mogelijk de winnende hand geven.
      Dus: 9 + 2 A's +3 K's = 14 outs, ik maak hier voor de zekerheid 12 van.
      In totaal heb je dan voor de turn én de river nog een kans van 25/26% om de winnende hand te krijgen als je TPTK niet goed is.

Ik zou hier misschien gecalled hebben, hopen op een verbetering en dan pushen.

Ik snap het trouwens heel goed dat je hier agressief bent, je pakt nu een lekkere pot. En dat is beter dan een suck out op de river door een donk ofzo :D
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      MP1=ABOCb met een stack van $7,44? Dan heb je toch al nagenoeg zijn hele stack te pakken? CO heeft al gefold, een call is dan overbodig. Vreemde fold van villain

Als het vincentm78 ( $26.61 USD ) is wordt het een ander verhaal. Dat zit je toch in een heel goede positie om het wat rustiger te spelen en alleen te callen
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Ik zat daar ook al raar tegenaan te kijken. Ik weet nu niet precies wie je tegenstander was op de flop. Texas grab em geeft normaal toch namen als MP1, mp2, CO etc? Heb je dat uitgezet ofzo?

Het is nu niet precies bekend hoe groot de stack is van je tegenstander. ;)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ik haat mijn handconverter.

ik zeg toch deepstacked... dan is het die dude met die deepstackdus.

Achteraf leek het me beter om maar gewoon te callen. Hij zal alle handen behalve de handen die mij beaten folden dus callen is hier het beste denk ik. Als hij een set heeft zal ik op de flop een lelijke call moeten maken. Als ik call houd ik de pot onder controle en kan ik zeker weten nog minimaal een dollar uit hem squeezen als ik een flush hit.

Callen is gewoon beter lijkt me. Als hij een 2 outter hit is dit gewoon balen denk ik.
    • squashmats
      squashmats
      Bronze
      Ik ben normaal gezien geen fan van slowplayen, maar dit is de ideale positie ervoor. Je hebt een heel sterke hand, TPTK + Nut FD en als je hier raist gaat vrijwel elke slechter hand folden en betere handen (zoals set) wss pushen doordat er een FD ligt. Als je hier callt, weet je tegenstander niet hoe sterk je hand is (je kan bijv TT+ vasthebben, maar ook een draw) en zal hij wss nog wel een 2nd barrel afvuren. Nog een voordeel van hier flatcallen is dat, als je tegenstander ook een FD heeft en hem hit, hij denkt dat hij de beste hand heeft en hij je helemaal afbetaalt.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      nh. lekker betten.
    • raasz
      raasz
      Bronze
      ik zeg toch deepstacked... dan is het die dude met die deepstackdus.

AAAAAH... oke, duidelijk!
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      P.S. Ik ben normaal zeker geen fan van slowplayen, maar deze situatie is toch vrij ideaal. En de hand en positie.

ben ik et niet mee eens. Op de turn verlies je equity, liever hier al betten dus.
    • squashmats
      squashmats
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks

ben ik et niet mee eens. Op de turn verlies je equity, liever hier al betten dus.
      Welke equity bedoel je hier? fold equity? Als je die zou verliezen is het niet erg, je hebt hier 90% van de tijd toch de beste hand.

Denk je trouwens niet hier heel veel handen gaan folden, waar je anders nog veel value uit kan halen?