bss10nl: 88 middle set tegen bangerik..

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Heb ik hier max value kunnen halen?

***** Hand History for Game 6673972383 *****
      $10 USD NL Texas Hold'em - Thursday, January 10, 04:06:53 ET 2008
      Table Table 126384 (Real Money)
      Seat 1 is the button
      Total number of players : 10
      Seat 2: Passion1111 ( $13.94 USD )
      Seat 4: Caporegime_ ( $15.41 USD )
      Seat 7: ajefonso ( $19.52 USD )
      Seat 1: Holle2009 ( $10.36 USD )
      Seat 3: Slavyanych ( $1.90 USD )
      Seat 9: BravoJohnny1 ( $2.15 USD )
      Seat 8: binik1 ( $13.37 USD )
      Seat 5: TommesS111 ( $8.65 USD )
      Seat 6: kailybaer ( $10.51 USD )
      Seat 10: Timo82222 ( $2 USD )
      Passion1111 posts small blind [$0.05 USD].
      Slavyanych posts big blind [$0.10 USD].
      Timo82222 posts big blind [$0.10 USD].
      ** Dealing down cards **

0.05/0.10 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP1 with 8:spade: , 8:club: . CO posts a blind of $0.10.
      2 folds, UTG+2 raises to $0.50, Hero calls $0.50, 6 folds.

Flop: ($1.25) 9:club: , 8:diamond: , 5:spade: (2 players)
      UTG+2 bets $1, Hero calls $1.00.

Turn: ($3.25) 2:diamond: (2 players)
      UTG+2 checks, Hero checks.

River: ($3.25) 3:diamond: (2 players)
      UTG+2 bets $1.75, Hero raises to $3.50, UTG+2 calls $1.75.

Final Pot: $10.25

ajefonso shows [ 8s, 8c ]three of a kind, Eights.
      kailybaer doesn't show [ Jc, Jd ]a pair of Jacks.
      ajefonso wins $9.74 USD from the main pot with three of a kind, Eights.
      >You have options at Table 126082 Table!.
      >You have options at Table 125779 Table!.
  • 9 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Er zit natuurlijk wat risico aan deze play aangezien er op de turn een eventuele flush draw is aangekomen. Toch vind ik de play niet onaardig.
      Of je hier ook maximale value uit hebt gehaald is een tweede en hang af van je read.

Villain raist preflop wat meestal duidt op een hoge pocket pair of handen als AK, AQ. Tenzij hij een hoge pocket pair heeft is deze flop niet gunstig voor hem. Gezien zijn preflop raise voor je hier niet zo bang te zijn voor eventuele straight draws en lig je hier dus ruim voor.

Door zijn bet op de flop te raisen maak je hem alert, waardoor je niet op veel extra value hoeft te rekenen. Zeker niet wanneer hij overcards heeft.

De check behind op de turn is zoals reeds gezegd enigzins riskant gezien de eventuele flush draw, maar deze check behind lokt wel een eventuele bluf uit op de river. Zeg maar een soort bluf induce. Ook lokt dit een valuebet uit wanneer villain een medium pocket pair heeft, zoals TT/JJ.

De river is niet de kaart die je wilde zien, maar de kans dat villain hier een flush heeft is toch erg klein. Met je raise geef je villain goede odds om hier te callen met een overpair. Elke slechtere hand legt hij hier toch weg.

Normaal gesproken haal je altijd maximale value door te betten. Wanneer bovenstaande je argumentatie is geweest om deze play te maken vind ik het helemaal niet slecht. Valuebetten was natuurlijk ook zeker niet verkeerd geweest.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ja dat was mijn argumentatie. Maar vooral dat ik alles gewoon afschrik als ik op de flop reraise behalve dat hij misschien kan denken dat ik een draw heb maar ik denk niet dat die dudes zo ver denken.

Ja met read had ik hier veel meer uitkunnen halen. Misschien was het wel zon persoon die geen enkele overpair kon wegleggen. We'll never know...
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      nh vind ik!
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Ik denk dat valuebetten op alle straten hier beter was geweest. Als villain hier cbet met AT+ dan valt er verder toch vrij weinig te halen. Maar aan iemand met een overpair valt een natuurlijk heel wat te verdienen. Daarnaast vind ik de Flop hier ook weer niet zo onschuldig dat je je hand helemaal niet hoeft te beschermen. TJ en 67 zijn toch veelgespeelde handjes.
      Op de flop zou ik dus raisen. Niet te grof, naar $2,50 is denk ik genoeg. Een overpair called wel.
      Op de Turn nog een halve pot betten en de rest op de River.

Een check behind op de Turn voor deceptie gebruik ik zelf ook graag, maar wel in andere situaties. Bijvoorbeeld als ik een semibluf heb gemaakt op de flop met een draw en ik maak mijn flush/straight op de Turn. Als je dan vervolgens pushed op de river wordt je bovengemiddeld vaak gecalled. Zoals je deze hand hebt gespeeld denk ik ook dat je had kunnen pushen op de river. Een overpair called hier echt heel vaak.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Ik denk dat valuebetten op alle straten hier beter was geweest.

QFT

ben het hier helemaal mee eens.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      achter af gezien wel he... mja.. Het is waar.

Trouwens als iemand mij semibluft en hij loopt dan opeens te checkken als er een flush aan komt zet ik hem eigenlijk altijd al direct op de flush.

zo van ik bet hij reraised me op een drawheavy board. Ik call omdat ik weet dat hij een draw kan hebben ... turn komt de draw en hij checked opeens.. das wel heel dombo vind ik.
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Ik zou na zijn check op de turn in ieder geval gebet hebben, 1/2 a 3/4 pot.
      Door in te zetten voor de eventuele flush er is, laat je merken dat je geen flush draw hebt & hierdoor kan je op de river naar mijn gevoel meer value uit hem halen uit bv 2 paar of overpair.

Hangt natuurlijk ook af van hoe goed de andere speler is, als hij slim is zal hij bv de laagst mogelijke 2 paar al weglegge maar als je tegen een fish bezig bent kun je hem volgens mij pluime

Iemand met me eens/oneens?
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      achter af gezien wel he... mja.. Het is waar.

Trouwens als iemand mij semibluft en hij loopt dan opeens te checken als er een flush aan komt zet ik hem eigenlijk altijd al direct op de flush.

zo van ik bet hij reraised me op een drawheavy board. Ik call omdat ik weet dat hij een draw kan hebben ... turn komt de draw en hij checked opeens.. das wel heel dombo vind ik.
      Blijf je dan wel doorgaan met de hand als ik bet op de Turn? Je called de raise op de flop al omdat je vermoedt dat ik een draw kàn hebben (is dat logisch?). Die draw komt aan dus jij geeft je hand, als ik het goed begrijp, vervolgens op. Maar als ik check zet je me ook op een gehitte draw, dus ik pak altijd de pot op als er een flush of straight mogelijk is op het betreffende board?

Naar iemand toe checken is inderdaad meestal niet slim als je je draw hit, omdat dit vaak geen logische lijn is. Maar een check behind is een ander verhaal. Ik heb hier in ieder geval erg goede resultaten mee, je wordt veel minder snel op een flush of straight gezet. En dat is ook logisch: TP kan ik precies hetzelfde spelen. Mijn bet op de flop is dan om mijn hand te beschermen, het is immers een drawheavy board. En de check behind op de Turn voor pot control op een scary board.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      als mensen hun draw niet hitten na gecheckraised te hebben gaan ze meestal naar je toe checkken op de turn. Dan kun jij betten. Als ze dan callen is het meestal een draw. Hit hij op de river en hij bet is het folden als hij checked is het checkbehind.

Zie het zo.. Welke handen gaan je eerst reraisen om daarna opeens passief te spelen. TP en draw. Als ik ook top pair heb en ik heb een redelijk hoge kicker loop ik voor op zijn range...

Het ding is. Als hij reraised is dat semibluf. Hij maakt er alleen winst mee als ik in een paar gevallen fold. Als hij de draw hit heeft hij van mij geen implied odds dus is zijn reraise in de meeste gevallen verlies. Door hier alleen te callen zorg je ervoor dat je pot ondercontrole houd om meer info te kunnen krijgen op de turn. Stel je voor je raised nog eens en hij shoved. Ja dan ben je de banaan.

Als je called hou je de pot klein en krijg je meer info door zijn bet gedrag op de turn. Ben je er dan van overtuigd dat hij een draw heeft kun je daar alsnog 1/2 pot betten dan zal hij altijd callen niet wetende dat hij geen implied odds heeft en hij met de call dus verlies maakt.

Als hij echter pot op de turn fold ik wel. Want dan zit je meestal tegen een betere hand aan.