Timothy: road to the WSOP

• TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Goeiedag allemaal,
      Ik ben via een vriend hier op pokerstrategy gekomen en heb mezelf voorgenomen om het deze keer iets serieuzer te nemen,
      Ik had al enkele free no deposit bonussen opgespeeld o.a. eentje op titan en party poker.
      Vaak met te los spel.
      Ik wist wel veel van poker, outs,odds,implied odds,... kende ik allemaal alleen paste ik ze nooit echt goed toe.
      Ik had ook het gevoel niet met echt geld bezig te zijn online dus dan drukte ik al is rapper op de all in knop enzo ;)

Maar toen ben ik begonnen met de short stack strategy :)
      Eerst met een bankroll via bankrollmob.com op ultimatebet en nu dus via PS op mansion.
      Ik had mijn bankroll van 50 naar 60 opgebouwd en dan in een half uurtje echt zodanig slecht gespeeld dat hij terug op 20 stond :(
      Maar na regen komt zonneschijn: dankzij ijzerharde discipline, skills en tijd te veel tijdens de examens staat mijn bankroll nu op 92,91$!!! :D

Mijn plannen voor de toekomst zijn: proberen te minderen met spelen tijdens de examens :D
      Bankroll opbouwen zodat ik een limiet omhoog kan gaan met de SSS naar NL25
      Daarna wil ik gebruik maken van de deposit bonussen om van site naar site te gaan en ze allemaal vrij te spelen om mijn bankroll een boost te geven.

Uiteindelijke doel is om de WSOP main event te winnen
      of toch meedoen
      of toch is gaan kijken
      ...
      :D

Ik heb al veel geleerd van het forum en van de andere members en hoop in de toekomst nog veel meer te leren om uiteindelijk van poker een bijbaantje te maken om leuke gadgets te kopen e.d.

Naast online poker speel ik geregeld een live spelletje 10NL of 5NL met de vrienden maar hier wordt vaak niet serieus gespeeld wat resulteert in grote swings maar altijd wel veel plezier, hier moet dus nog een beetje aan gewerkt worden!

In mijn bibliotheek van pokerboeken staan: Super System 1, Caro's book of tells, Harrington on hold'em vol.1 en Theory of poker.
      Bedoeling is om die nog een beetje uit te breiden in de toekomst maar eerst ToP en HoH1 lezen :)

Ik heb ook samen met mijn broer een pokertafel gemaakt zoals te zien is in de topic die ik heb aangemaakt ergens bij offtopic dacht ik.

Voor de geinteresseerden: Ik woon in kapellen bij antwerpen in belgie en studeer burgerlijk ingenieur 2e jaar in Leuven

Groeten,
      Timothy
  • 115 antwoorden
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      Leuk stukje, en veel succes op weg naar de wsop ;)
      In welk jaar hoop je deze doelstelling te bereiken?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Haha, weet ik niet, einde van men studies ergens, over kleine 4 jaar ofzo :D
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      Ok, rustig aan ;)
      gewoon je we omhoog grinden en dan kom je er vanzelf wel ,
      tegen die tijd hoop ik ook mee te kunnen doen aan wsop e.d. dus zie je dan daar @ FT ;)
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Ok, tot dan! :D
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Bankroll staat nu op 111,66 (=22x5$) dus ik ga een limiet omhoog met de SSS==>0.15/0.25 NL op Mansion

groeten
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      Bankroll staat nu op 111,66 (=22x5$) dus ik ga een limiet omhoog met de SSS==>0.15/0.25 NL op Mansion

groeten
      Volg het bankroll management, niet voor $150 gaan.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Je start naar het WSOP Main Event is goed verlopen zie ik. :D
      Volg wel het advies van Yoghi op, wacht tot $150 voordat je een limiet omhoog gaat. Zie DIT artikel.

Succes!
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Ja ik weet het maar ik heb echt het gevoel dat ik het aankan,vanaf ik bv. terug onder 100 kom ga ik gewoon niveautje omlaag.
      Ik heb nu 22 buy ins zogezegd, denk dat dit wel genoeg is.
      Gewoon voorzichtig spelen en niet te zot doen met double stacks ofzo ;)

groeten
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      boeit niet of je het aan kan..
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      boeit niet of je het aan kan..

Wat Ajfonso eigenlijk bedoelt te zeggen is ;) : dat je ook te maken hebt met factoren die je niet altijd in de hand hebt. Wanneer je allemaal 1-2 outers om je oren krijgt ondanks dat je favoriet bent. Zeg maar een downswing.

Goed bankrollmanagement is ervoor om te zorgen dat je ondanks een downswing niet broke zal gaan. Dit staat los van de kwaliteiten van een pokerspeler. Ook goede pokerspelers kunnen broke gaan (gebeurd helaas vaak genoeg) wanneer zij geen goed bankrollmanagement toepassen.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      I know, maar ik ben verstandig genoeg om een niveautje terug te gaan als het ff ni meezit.
      Heb nu een 2tal uurtjes gespeeld op 25NL en zit break even, echt wel een paar 2outers gehad maar toch, zoveel pijn doet het ook niet :)
      I'll keep you up to date ;)

groeten
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      als je die skill echt onder controle hebt kun je dat doen ja... maar wees eerlijk tegen jezelf.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Updeet:

BR staat nu op 135$ :heart:

Na de start op 25NL SSS ff teruggevallen tot 90$ maar na een aantal sessietjes van een half uurtje/uurtje mooi gestaag terug opgebouwd tot 135$ :)

Ik heb het shortstacken helemaal onder de knie, comfort zone op 25NL is er nu ook!
      Ik merk soms wel dat ik een lichte vorm van tilten heb, bvb. na een verloren potje een reraise all in callen met AQ als het niet mag eigenlijk... Al een geluk heeft het tot nu nog geen dramatische gevolgen gehad maar er is dus nog ruimte voor verbetering!!

Ik ben ook een beetje aant experimenteren met steals en potjes oppakken op de flop bij freeplay (zie strategie sectie) wat tot nu toe zijn vruchten wel heeft afgeworpen :)

Ik denk dat als ik aan 200$ kom ik de BSS is ga proberen op 10NL.
      Als ik de 100$ bonus heb vrijgespeeld ga ik naar pokerstars denkik.
      Zit nu aan 365,50 mansion points :)

Strategy points staan op 255.

De komende dagen zal ik wel wat minder pokeren aangezien ik woensdag examen numerieke wiskunde heb, zaterdag materiaalkunde, dinsdag 22 informatieoverdracht en verwerking, vrijdag 25 mechanica en sterkteleer, maandag 28 organische scheikunde en 1februari economie. (Dan kunnen jullie ook duimen ;) )

Ik las trouwens vandaag ergens dat je mansion ook online kunt spelen?
      Dus in de browser zelf,
      Weet er iemand van jullie hier iets meer van?
      Zou wel leuk zijn :)

groeten
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      en 1februari economie.
      Op die dag mag iedereen wel dubbel duimen :)

Leuk om te zien dat het zo goed gaat, als je (bijna) perfect de SSS speelt is dat heel knap en zeker goed voor je later omdat je er veel doorzettingsvermogen door krijgt.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      goed bezig. Niet alleen groeit je bankroll, je leert ook snel bij! Doet me denken aan toen ik begon :) . Blijf posten, en je lijkt me qua nivo al klaar voor bss, maar vind je plan uitstekend. Ga zo door!

oh, en voor een goed pokerspeler hoort economie een eitje te zijn (is t sowieso wel, maar goed :D ).
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Is het makkelijkste vak bij ons, nooit naar de les geweest, nog nix voor gedaan maar ik heb er 3 dagen voor :D
      groeten
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Ga zo door!!! maar wees voorzichtig :)
      Goed te horen dat het goed gaat met de spelers hier :D
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      150$ nu :)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Netjes! Op de naar de $200!

En vergeet je examen niet. ;) Succes met beide!