SSS experimentje

• TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      $0.05/$0.10 No Limit Holdem
      9 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ($2.55)
      UTG 1 ($10.00)
      MP1 ($1.00)
      MP2 ($0.90)
      MP3 ($9.65)
      CO ($2.25)
      BTN ($12.55)
      SB ($1.90)
      BB ($2.35)
      [UTG 1 posted $0.10]

HERO is dealt 5 :5
      HERO is SB

Pre-flop: ($0.25, 9 players)
      UTG bets $0.55, UTG 1 calls $0.45, 1 fold, MP2 calls $0.55, MP3 calls $0.55, 1 fold, BTN calls $0.55, SB goes all-in $1.85, BB goes all-in $2.25, UTG calls $1.80, UTG 1 folds, MP2 goes all-in $0.35, MP3 calls $1.80, BTN calls $1.80.

Flop: :6h: K: J: ($12.75, 6 players)
      UTG checks, MP3 checks, BTN checks

Turn: A: ($12.75, 6 players)
      UTG checks, MP3 checks, BTN checks

River: :6s: ($12.75, 6 players)
      UTG checks, MP3 checks, BTN bets $0.20, UTG goes all-in $0.20, MP3 calls $0.20.

Final Pot: $13.35
      UTG shows: :9d: A:
      BTN shows: K: :9h:
      BB shows: :2d: A:

UTG wins $6.75 ( won $4.2 )
      BB wins $6.05 ( won $3.7 )
      UTG 1 lost -$0.55
      MP2 lost -$0.90
      MP3 lost -$2.55
      BTN lost -$2.55
      SB lost -$1.90

Ik denk dat deze push +EV is, aanemende dat een er ongeveer 10$ in de pot zit en een 5 hitten (gebeurt op 5 kaarten 1/5 keer als ik het goed heb) genoeg is om te winnen
      Iemand die dit ook denkt?

groeten
  • 18 antwoorden
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      Ik weet niet precies hoe de sss er over denkt maar als ik een low pocket pair heb en ik hit niet op de flop dan moet ik folden.
      Nu word er gechecked dus zie je ook de turn en de river.
      De kans dat je pocket pair een set word op de flop is 1 op 8.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Ja maar ik push preflop
      Aangezien ik dan voor 5 kaarten een kans van 2/50+2/49+2/48+2/47+2/46=1/5 ongeveer heb denk ik niet dat dit zo'n slechte beslissing is
      zou er iemand dit is kunnen uitrekenen met equilator ofzo?
      groeten
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Aangezien je short stacked bent heb je niet de implied odds om een (laag) pocket pair te spelen. Met een vrij grote bet en een aantal callers voor je zou ik deze hand zonder na te denken hebben gemucked. Je haalt gemiddeld 1 op de 8 keer een set en je krijgt nu bij lange na niet de goede odds om te callen, laat staan all-in te gaan.

UTG bet 0,55... wat op zich een teken moet zijn dat hij een goede hand heeft. Anders raise je niet in zo'n vroege positie. Op NL10 gaat dit niet altijd op vanwege de fishes en donks, maar toch. Ik zie het als kracht.

Als je hier BSS speelde had je eventueel de 0,55 kunnen callen en hopen op een set zodat je dik zou worden afbetaald. Dit is trouwens niet mijn favoriete spel, ik hou er niet van om een laag pocket pair te spelen tegen een raiser OOP.

Dus: volgens mij niet goed gespeeld. Ben benieuwd of mensen er anders over denken.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik kan me hier bij aansluiten.

Je speelt SSS of je speelt het niet. Dat zegt niet dat je niet kunt experimenteren, maar je moet dan wel de basis van de strategie in de gaten blijven houden. Die is dat je relatief weinig risico neemt en spelers met mindere handen probeert uit te lokken om je te betalen.

Het proberen een grote pot op te strijken via spel met laag pocket past hier niet in vanwege je stackgrootte, maar ook vanwege de kleine kans uitbetaald te krijgen. SSS draait juist op het vaker wel- dan niet uitbetaald krijgen.

Groetjes,

Z.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Ok, maar luister is want jullie houden vol dat de kans dat ik een set hit 1/8 is terwijl deze groter is als 1/5 (zie voirge post) omdat het over 5 kaarten gaat en niet over 3 aangezien ik all in ga voor de flop.

In deze situatie, die vrij uniek was, was ik er zeker van dat als ik all in ging er minstens 10$ in de pot zou liggen, wat er ook in ging zoals te zien in de hand history.
      Als je ervan uitgaat dat een set hitten genoeg is om deze pot te winnen, wat uiteraard een vereenvoudiging is van het spel maar nog niet zo een slechte, dan krijg ik wél de kansen om dit te doen.

Pot odds: 1:4
      Odds om te winnen: meer als 1/5 >1:4
      Voila

Nu zou ik aan iemand willen vragen om dit ff uit te rekenen in equilator, puur uit interesse, ik zeg ni dat ik dit niet consequent ga doen maar de situatie leende er zich wel voor denkik.
      Vooral omdat er een paar mensen al dead money in de pot hadden gestoken.

Groeten
    • Hanske333
      Hanske333
      Bronze
      hey timothy,

ik heb even de moeite genomen een aantal dingen uit te rekenen: je play is +ev.

wat ik heb gedaan: ten eerste 5 handen genomen die je tegenstanders mogelijk konden hebben ( dus ik ben niet vertrokken van de 3 handen die jij hier postte ), die heb ik dan samen met de 55 in pokerstove berekend. Dan krijg je 18 percent winstkans.

dan heb ik '18 maal 12' ( 12 is het deel van de pot waar je ongeveer aanspraak op kan maken, want je ging voor 2 euro all in, hiebrij vergeet ik dan wel ff die limper die folde mee te rekenen ) min '82 maal 2' ( je inzet die je verliest in 82 percent van de gevallen ). 216-164= 52. met andere woorden, als je deze play honderd keer maakt, maak je 52 euro winst. per keer dat je je 55 hier all in loodst, maak je dus 0,52 euro winst.

goede play dus, en veel succes nog!
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Aha! :D
      Dacht het al :)
      bedankt!

groeten
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Het lijkt mij dat dit geen SSS is, maar ook geen BSS. Het is van alles wat,.......... ;)
      Volgens SSS, speel je geen pairtjes onder 77, en dan al helemaal niet op de SB......
      En volgens mij is het ook geen kans van 1 op 5 dat je je set hit, maar inderdaad eerder 1 op 8 (12%)....

Al met al had ik hier niet over hoeven na te denken, en was het vor mij een dikke fold :D
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      1/8 voor de flop ja,
      1/5 voor flop,turn en river
    • Laurenz1988
      Laurenz1988
      Bronze
      De SSS is gemaakt allemaal EV berekening etc etc. Tis niet zomaar verzonnen. Probleem is dat als er 5 man in de pot zitten, jij niet altijd wint met je set. Ik zou me gewoon aan de SSS houden.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Nee, dit is inderdaad geen SSS meer, volgens de SSS is dit een duidelijke fold.

Ook hier geldt weer: Wanneer je deze play's te veel maakt heb je enorm veel variance.

Daarbij, kijk eens naar de actie voor je. Normaal gesproken is de kans zeer groot dat je tegenstanders een betere hand hebben en Laurenz gaf het ook al aan, de keren dat jij een set hit betekent nog niet automatisch dat je de hand ook wint, je tegenstander kan ook nog verbeteren.

Probeer je variance laag te houden. Bereken deze situaties, daar word je alleen maar wijzer van, maar speel ze volgens de SSS, daar word je alleen maar rijker van. ;)

Je kunt zelf ook de equilator gratis downloaden overigens. Zie HIER.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      daarbij komt dat sss uit nature al high variance gehalte heeft...

dus beter niet meer dan dat
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      Ok, maar luister is want jullie houden vol dat de kans dat ik een set hit 1/8 is terwijl deze groter is als 1/5 (zie voirge post) omdat het over 5 kaarten gaat en niet over 3 aangezien ik all in ga voor de flop.

In deze situatie, die vrij uniek was, was ik er zeker van dat als ik all in ging er minstens 10$ in de pot zou liggen, wat er ook in ging zoals te zien in de hand history.
      Als je ervan uitgaat dat een set hitten genoeg is om deze pot te winnen, wat uiteraard een vereenvoudiging is van het spel maar nog niet zo een slechte, dan krijg ik wél de kansen om dit te doen.

Pot odds: 1:4
      Odds om te winnen: meer als 1/5 >1:4
      Voila

Nu zou ik aan iemand willen vragen om dit ff uit te rekenen in equilator, puur uit interesse, ik zeg ni dat ik dit niet consequent ga doen maar de situatie leende er zich wel voor denkik.
      Vooral omdat er een paar mensen al dead money in de pot hadden gestoken.

Groeten
      Nou, je hebt 1/6 kans om te winnen... als je wint met een set! een tegenstander met een overpair heeft ook 1/6 kans om een set te hitten, en aangezien een overpair bij een tegenstander waarschijnlijk is, haalt dat 1/6 van jouw set af. Dus jij heb dan maar 5/36 kans om te winnen, en dat is veeeeel te weinig. En dan heb ik nog niet eens flushkansen e.d. bij andere tegenstanders bijgerekend.

ik heb even de moeite genomen een aantal dingen uit te rekenen: je play is +ev.

geloof ik niet.
    • Hanske333
      Hanske333
      Bronze
      pocket pair versus hoger pocket pair heads up is grofweg 19,5 percent tegen 80,5, geen 5/36...

EDIT: kom nu aub niet met de "ja maar als hij tegen 5 overpairs zit dan...." mijn berekeningen zijn gemaakt met 2 overpairs en dan kom ik nog zeker op +-18 percent winstkans voor de 55 )

het gekke vind ik dus dat ik moeite doe, een berekening uittyp, maar iedereen gewoon met argumenten afkomt a la "geloof ik niet", mij best, maar geef dan deftige argumenten. Ik kan beter tegen mijn deur gaan praten. ( nuja, timothy is toch geholpen, tenminste een iemand die mijn post heeft gelezen )

dat van die variance kan ik begrijpen, maar dat neemt niet weg dat deze play sterk +ev is.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Come on!

Sommigen zijn nogal resoluut in hun uitspraken, maar we zijn nou eenmaal allemaal verschillende karakters.

Probeer daar doorheen te kijken en pluk je vruchten van de inbreng van anderen. Staat die inbreng je niet aan: haal dan het goede eruit en vergeet de rest. Maar de ervaring van sommigen moet je ook niet onderschatten.

Het is goed dat je die post plaatste, dus ga daarmee door.

Het is alleen geen forum met ja-knikkers ;)

Hopelijk zien we nog veel inbreng van je!

Groetjes,

Z.
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Daar ben ik het mee eens!

Het is juist goed dat er even stevig wordt gediscussieerd over dergelijke situaties. Uiteindelijke mag iedereen zijn eigen ding ervan vinden.
      Zolang er goed beargumenteerd wordt waarom je een bepaalde situatie zo zou aanpakken is er niets verkeerds aan.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      12 is het deel van de pot waar je ongeveer aanspraak op kan maken, want je ging voor 2 euro all in, hiebrij vergeet ik dan wel ff die limper die folde mee te rekenen

je kunt maar 10 winnen, daar zit fout 1.

fout 2 is dat er echt nooit 6 handen preflop all in gaan, dus is niet realistisch

succes verder.
    • Hanske333
      Hanske333
      Bronze
      je hebt gelijk. Dus (10*18= 180)- (82*2=164)= plus 16.

conclusie: de play zoals hij hier is is +ev. Uiteraard heb je gelijk dat je niet weet of er 6 man mee all in gaat gaan e.d.

Je hebt wel gelijk dat het geen goede play is, maar strikt genomen is, op het moment dat het geld van timothy erin gaat, de play wel +ev voor hem, of je het nu gelooft of niet.