Clarkov ,Grakfstg

• Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      Ook hier dan maar een verhaaltje over mij,
      Ik poker nu sinds september en bakte er niet echt veel van,
      Maar wou toch beter worden en bleef reloaden en spelen.

Uiteindelijk ben ik hier beland, en heb de strategie artikelen doorgenomen voor zover mogelijk met me bronzen status, na de update ben ik denk ik zilver of misschien goud.

Ik speel op dit moment $20NL op titan en me bankroll is daar eigenlijk te laag voor.

6 tafels FR speel ik sinds kort daarvoor 4,
      Doelstelling is eind januari overstap maken naar $50NL en poker tracker vrijgespeel hebben.

Oh op titan heet ik grakfstg ;)

Groetjes Clark
  • 136 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ik denk dat je op zn minst 10buy ins nodig hebt om 20NLFR te spelen op titan (als je kan pokeren) tegenstanders zijn zo slecht dat je vrij varianceloos kan spelen daar... maar dan moet je wel weten hoe..

Ik zou echt niet met te weinig spelen trouwens... Het is net zo'n belangrijk onderdeel een goed BR schema aan te houden als goed te kunnen valuebetten of whatever in poker.. Doe het nou maar gewoon!

Uiteindelijk boeit zelfs niet de cash die je op 20NL verdiend kijk naar lange termijn!! Misschien zul je ooit 200NL spelen maar dan moet het nu niet fout gaan.. hou je dus maar gewoon aan die BR regels van PS dan komt het goed!

Het hangt er ook vanaf of jij ook over andere geldbronnen beschikt. ALs je winning player op 200NL bent who cares als er maar 200$ op je account staat als je bijvoorbeeld 4000 euro per maand verdiend.. je kan altijd even er wat bij doen... maar dat is aan jouw.

succes
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      Ik zit met een BR van 300 op dit moment, dus ik vind dat het wel kan op $20NL ik stap pas over naar $50NL $1250 heb, ik heb nu net al 3 keer met KK tegen AA opgelopen en AA ook tegen setjes enzo, maar ik overleef het wel en anders heb ik genoeg vrienden die me ff backen voor $100.
      Dus komt altijd wel goed.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Bankrollmanagement heeft helaas niks tot weinig te maken met de kwaliteiten van een pokerspeler. Er zijn genoeg factoren waar je geen invloed op hebt. Denk aan bad beats bijvoorbeeld.

Je moet bankrollmanagement echt als de basis zien van alles. Zonder goed bankrollmanagement is er geen sterke fundering.

Daarbij is het psychologisch ook niet fijn wanneer je door bijv. bad beats terugzakt naar $150 en dan weer heel je weg omhoog moet grinden op NL10.

Wees slim, hou je aan het bankrollmanagement. Leer bij en je komt vanzelf op NL20 terecht en hoger.

Succes!
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      Ik ga wel ff 5NL spelen;)
      Kan ik gelijk mn mtt skills aanscherpen.
      Ga nu voor het eerst 10 tafels spelen.
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      strat points zijn geupdate of iig voor een gedeelte,
      Ben nu silver ;)
      Volgende week gold!?
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharp80
      hoi,

Bankrollmanagement heeft helaas niks tot weinig te maken met de kwaliteiten van een pokerspeler. Er zijn genoeg factoren waar je geen invloed op hebt. Denk aan bad beats bijvoorbeeld.

Je moet bankrollmanagement echt als de basis zien van alles. Zonder goed bankrollmanagement is er geen sterke fundering.

Daarbij is het psychologisch ook niet fijn wanneer je door bijv. bad beats terugzakt naar $150 en dan weer heel je weg omhoog moet grinden op NL10.

Wees slim, hou je aan het bankrollmanagement. Leer bij en je komt vanzelf op NL20 terecht en hoger.

Succes!
      Hier sta ik 100% achter!!! daar ben ik uit ervaring wel achter gekomen. Met goede BRM lijkt het onmogelijk om broke te gaan.
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      Ik heb cashout gedaan, en ben net een half uurtje $5Nl aan het spelen
      ik ben begonnen met $65 hopelijk kan ik aan het einde van de week $10NL gaan spelen met $200.
      volgens mij krijg ik ook nog $20 van mn 50+100 bonus want die word geloof ik per 10 betaald per 35 rake die je produceert. en heb 360 strat points is $90 rake.
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      yo grakfstg,

ik had al zo'n idee dat je een ps'er was.
      even wat getallen.
      ik heb 273 handjes van je . je vpip is 17.22, preraise is 6.23 en je totale aggro is 4.78 je bent een geldzakje volgens pokertracker tight-aggressive/aggressive.
      je BB/100 is 41.44 (netjes!!!!!)

maar (met uitroeptekens) je hebt zwijn gehad. je bent veels te aggressief. iedere keer dat je een dikke pot won was op momenten dat je op een draw was, en een keer in combinatie dat je tegenstander zijn AA niet kon wegleggen. als je zo doorspeelt ben je zo blut. je herkend je goede handen wel maar je doet er nix mee

titan Poker 0.10/0.20, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw showdown

Button kopfan2977 ($10.60)
      SB CapStyle ($19.50)
      BB xx555 ($19.42)
      UTG JOHNNYPESANTE ($5.60)
      UTG+1 SWEPACKI ($13.12)
      MP grakfstg ($17.78)
      MP Boschman ($38.95)
      MP virmos1 ($31.97)
      CO-1 NiokSlup ($25.62)
      CO Tjoekelaat ($63.88)

Preflop: Boschman is in MP with J:diamond: 3:club:
      JOHNNYPESANTE raises to 0.40, SWEPACKI calls 0.40, grakfstg moves all-in for 17.78, 7 folds, JOHNNYPESANTE moves all-in for 5.20, 1 fold.

Flop (24.08) 2:diamond: 4:diamond: T:spade:

Turn (24.08) J:club:

River (24.08) 7:diamond:

JOHNNYPESANTE shows K:spade: 8:diamond:
      grakfstg shows Q:club: A:heart:

grakfstg wins 24.08 with High card: Ace

en zo heb ik er nog een paar.

je speelt met goede openingshanden. de slechtse kaart waarmee ik je heb zien spelen is een Q9s. je speelt tight en aggro, das goed. maar ikzelf heb een note staan dat je een donk bent. ik zal je callen met iedere AK tot TT, geen gein.

begrijp me niet verkeerd. je stats zijn in orde. je speelt je goede handen maar je gebruikt ze verkeerd.
      als je in het volgende voorbeeld gewoon pre geraised had en je werd gereraised of je merkt dat je contibet gecalled of geraised word dan had je heel wat centen bespaard. had je gewoon je kaarten weggelegd en gewacht op een volgende hand.

titan Poker 0.10/0.20, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw showdown

Button Tjoekelaat ($47.48)
      SB kopfan2977 ($11.40)
      BB CapStyle ($19.70)
      UTG xx555 ($19.42)
      UTG+1 JOHNNYPESANTE ($5.60)
      MP SWEPACKI ($13.92)
      MP grakfstg ($33.38)
      MP Boschman ($38.95)
      CO-1 virmos1 ($31.97)
      CO NiokSlup ($25.62)

Preflop: Boschman is in MP with 3:club: T:diamond:
      2 folds, SWEPACKI calls 0.20, grakfstg calls 0.20, 3 folds, Tjoekelaat raises to 0.80, kopfan2977 calls 0.70, 1 fold, SWEPACKI calls 0.60, grakfstg calls 0.60.

Flop (3.40) 2:club: A:heart: 5:spade:
      kopfan2977 checks, SWEPACKI checks, grakfstg bets 1.40, Tjoekelaat calls 1.40, 2 folds.

Turn (6.20) 2:heart:
      grakfstg bets 3.40, Tjoekelaat calls 3.40.

River (13.00) J:spade:
      grakfstg bets 10.00, Tjoekelaat calls 10.00

Tjoekelaat shows A:club: J:heart:
      grakfstg shows Q:heart: K:club:

Tjoekelaat wins 33.00 with Two pair, Ace's and Jack's with a Five for a kicker

check nog eens de artikelen over pre en postflop spel.

have fun and gl
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      Hey thx voor de post,
      Ik kan me idd nog herinneren dat ik bij je aan tafel zat.

Ik heb vannacht idd een aantal artikelen door genomen en ben nu ook weer 5NL aan het spelen om aan me game te werken.

Het is niet zo dat ik altijd zo speel, ik speelde een sessie van meer dan 7 uur voor het eerst.

Natuurlijk geen excuus voor domme dingen ;)

Maar toch bedankt voor de info;)

Ik speel nu zo veel mogelijk om pokertracker te krijgen zodat ik ook van mezelf en adnere stats bij kan houden.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Zo heb je direct ff aan mijn buddylist toegevoegd! Spelen? Joking :P

Hey wel cool opzich... We moeten serieus ff met wat psers gaan cashgamen
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      Ja toch ;)

wat ik nog zoek is een hand converter die direct uit titan kan converten, ik heb over een paar weken pas PT vrijgespeeld dus dat is nog niet van toepassing.

Mocht iemand iets hebben laat het me weten plz ;)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

HIER kun je een handconvertor vinden voor het I-Poker netwerk (daar valt Titan onder).

Wel grappig trouwens om te lezen dat jullie stats hebben van elkaar. :D
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      ahh gevonden, dankje!

FF een kleine udate:

aankomende dagen zal ik niet veel pokeren ivm studie donderdag een flinke presentatie geven en wat toetsen
      Vanaf vrijdag ben ik vrij en ga proberen dit weekend 4 keer een 6 uur sessie op 5NL te houden voor een bankroll boost.

Volgende week maandag wil ik als ik uitgerust ben en de 6 uur sessies zijn goed gegaan en afgesloten met een goed gevoel afgesloten een 12 uur sessie spelen.

Verder elke dag vroeg klaar volgende week dus ik zal wel veelvuldig te vinden zijn aan de tafels, gok dat ik dan ook gold haal.
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      Titan Poker Lolol 0.05/0.10, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button EAVM ($1.85)
      SB DrDruxx ($2.47)
      BB higoglhf ($10.10)
      UTG ttr73612462 ($8.55)
      UTG+1 grakfstg ($10.15)
      MP fortuna00 ($3.78)
      CO-1 Ice933 ($3.86)
      CO volt62 ($6.44)

Preflop: grakfstg is UTG+1 with 5:heart: 5:club:
      1 fold, grakfstg calls 0.10, 2 folds, volt62 calls 0.10, 2 folds, higoglhf checks.

Flop (0.35) 5:diamond: 3:spade: 6:diamond:
      higoglhf checks, grakfstg bets 0.50, volt62 calls 0.50, 1 fold.

Turn (1.35) 8:club:
      grakfstg bets 0.70, volt62 calls 0.70.

River (2.75) 8:spade:

Hoeveel hier te betten voor max value?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      2$, op de flop ook graag 2/3 pot = 1$
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      2 of 3 keer de pot bedoel je dan dus?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Clarkov
      2 of 3 keer de pot bedoel je dan dus?
      nee, twee-derde pot. Maar ik zei flop, bedoelde turn :D
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      ok ;)

En hoeveel zou ik op de flop moeten betten want ik deed nu maar wat?
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      netjes, een set gehit......
      alleen het flopje is niet feestelijk. er liggen twee soorten draws daar op tafel, de flush en de str8. en das vervelend want je hebt een monstertje in je hand.
      je moet nu proberen je hand te beschermen en proberen er zoveel mogelijk geld eruit te halen.

omdat er maar weinig in de pot zit vind ik op de flop een potsize bet niet verkeerd (die pot moet groter worden) , en wat jij doet, een overbet is eigenlijk ook niet erg. wat ik al schreef, het is een combo van protection en value. de kans dat hij fold is natuurlijk ook aanwezig, maar dat is gewoon pech, niet altijd zal een set lekker afbetalen.

op de turn komt een ongevaarlijke kaart. je zit OOP en das jammer. ik zou hier weer hetzelfde geintje uithalen, een potsize bet en hopen dat villian denkt (met een hoger pocketpaartje of hoge overcards of de draw) dat je de pot probeerd te kopen. als je tegenstander op de draw is, dan is dit de laatste plek waar je geld van hem kunt winnen want als hij op de river nix hit , dan betaald hij je daar niet meer.

op de river word het lachen. officieel moet je hier een valuebet maken, deze kan varieeren tussen 1/3 tot 2/3 van de pot.
      je hebt geen reads van je tegenstander gegeven dus wat ik nu ga schrijven is speculeren.
      als je tegenstander op de draw was, zal hij toch wel folden.
      als je tegenstander een callingstation is zou ik 1/2 tot pot betten. maar als je tegenstander lekker aggro is, en je vermoed dat hij een overpair heeft zou ik een kunstje proberen. ik zou teweinig betten. zo in de trant van: "ik heb geprobeerd de pot te stelen maar dat is niet gelukt, nu probeer ik het op de river nog maar een keer met een klein betje anders word het te duur". een aggro speler zal je kleine bet dan flink reraisen met de gedachte dat hij je flink afstraft. allin duwen na zijn raise is dan niet de beste move, hij zal folden. reraise hem dan ongeveer anderhalf keer zijn bet. in mijn ervaring is dat de bet die nog het meeste gecalled word. oja en natuurlijk lekker lang wachten voordat je hem raised.
      (ik heb nu de stacksize van je tegenstander bekeken en op de river zou ik ongeveer 1/4 van zijn stack betten. das zo klein dat alshij je wilt reraisen hij vaak zijn hele stack erin schuift)

have fun all en mag ik nu weer naar bed?