LurkerBelow 2008

• LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Ik zal hier af en toe wat saaie posts maken voor degene die geintreseerd zijn :)

Zo! Na heel wat kwakkelen de laatste paar maandjes van 2007, met een paar BRtjes erdoorheen gejaagd te hebben, ben ik 2008 helemaal fris begonnen met een BR van 12 Euro.

Ik heb goede voornemens gedaan en tot op heden gaat het goed :)
      Ik heb me voorgenomen, niet meer te tilten... niet meer op te hoge limieten gaan spelen (zeker als het ff niet meezit) en jawel.... me strikt aan de SSS strategie te houden.
      Ik ben erachter gekomen dat SSS het beste werkt op 8 tafels of meer (voor mij) omdat ik me dan niet ga vervelen, en tot nu toe met succes.

Ik ben dus 1 januari begonnen met 12 Euro op mn bankroll en wou absoluut niet gaan storten. Dus ben ik heel langzaam begonnen op 4 tafels. Na een week had ik zon 25 euro, maar het schoot niet echt op.
      Ik dacht laat ik eens 8 tafels proberen, die sessie ging ik meteen naar 35 euro, dus ik was op slag verliefd :) .
      Hierna nog een sessie die erg lekker ging en er nog 10 euro bij won. BR 45 euro.

Toen begon de ellende. Ik kom in een downswing terecht die een aantal sessies voortzet. Nu werd het spannend, want voorheen ging ik tilten, pakte mn geld en ging naar 20NL of hoger.... Maar deze keer niet.
      Ik bleef kalm, en ging gewoon door op de laagste limiet en wist zo mn verlies te beperken.
      Ik verloor niks of weinig, maar won vrijwel niets en bankroll ging langzaam weer omlaag. Uiteindellijk bleef ik met 35 Euro zitten. Gelukkig is het de laatste 2 dagen erg lekker gegaan en sta ik nu op 59 Euro.
      Mede dankzij Helemaalnicks tip om met $2 ipv $1 in te buyen. Levert toch meer op uitendelijk :D
      Hopen dat dit even aanhoud.

Mijn doel voor januari is een BR van 150 euro (moet lukken want ik zit nog te wachten op 40 euro van TAF)
      En als alles lekker gaat de 2000 PS punten bereiken om eindelijk pokertracker te kunnen gebruiken.
  • 136 antwoorden
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Succes!

Z.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Nu werd het spannend, want voorheen ging ik tilten, pakte mn geld en ging naar 20NL of hoger.... Maar deze keer niet.

Heel erg netjes, dat is een grote overwinning op jezelf! Wanneer je dit kunt aanhouden gaat het helemaal goed komen.

Heb je voor jezelf ook al eens afgevraagd waarom je zo vaak heb getilt en waarom nu niet?

Ik ben erachter gekomen dat SSS het beste werkt op 8 tafels of meer (voor mij) omdat ik me dan niet ga vervelen, en tot nu toe met succes.

Dit is heel herkenbaar en niks slechts aan zolang jij die 8 tafels kan bijhouden. ;)

moet lukken want ik zit nog te wachten op 40 euro van TAF

TAF kan pas worden uitbetaald per $50. Dit heeft te maken met het minimale bedrag wat er overgeboekt kan worden op de pokerroom zelf.

Suc6 en hou ons op de hoogte!
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharp80

Heb je voor jezelf ook al eens afgevraagd waarom je zo vaak heb getilt en waarom nu niet?
      Hmmm, omdat ik de vorige keren m'n hele bankroll kwijtraakte denk ik, in mn woede buien na de zoveelste suckout :P

Dit is heel herkenbaar en niks slechts aan zolang jij die 8 tafels kan bijhouden. ;)

Ben nu met 10 begonnen, ga snel overstappen naar 12 denk ik.

TAF kan pas worden uitbetaald per $50. Dit heeft te maken met het minimale bedrag wat er overgeboekt kan worden op de pokerroom zelf.

40 euro :) $65
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      respect

eerste stap heb je gezet succes!
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Ja, inderdaad EUR, dan kom je wel boven de $50. :D
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Dit zijn mijn sessies van de laatste 3 dagen.

Sessie 1: 8 tafels $0.01/0.02
      Buy-in: $1
      Tijd gespeeld: 2,5 uur

- BR start: $62.78
      - BR eind: $61.22

----------------------------------------------------------------------

Sessie 2: 8 tafels $0.01/0.02 (4 tafels $0,02/0,04)
      Buy-in: $1 (4x$2)
      Tijd gespeeld: 3 uur

- BR start: $61.22
      - BR eind: $74.67

-----------------------------------------------------------------------

Sessie 3: 8 tafels $0,02/0,04
      Buy-in: $2
      Tijd gespeeld: 4 uur

- BR start: $74,76
      - BR eind: $87,94

Sessie 4: 10 tafels $0,01/0,02

- BR start: $87,94
      - BR eind: $95,32

Sessie 5: 10 tafels $0,01/0,02
      Tijd gespeeld: 3 uur

- BR start: $95,32
      - BR eind: $108,51

Sessie 6: 10 tafels $0,01/0,02

- BR start: $108,51
      - BR eind: $114,16

Ben net ajfonso tegengekomen op een tafel en hij raadde me aan om BSS te gaan. Ik heb net 5 tafels gespeeld een uurtje en dat ging niet verkeerd.
      Nu ga ik eens 2 sessies, 10 tafels BSS spelen op $0,01/0,02. $5 buyins.

Als ik meer dan 8 buyins verlies ga ik terug naar SSS. Als ik succes heb dan is de volgende stap NL20 SSS :) wens me geluk!
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      haha succes.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      De SSS lukt me gewoon niet om vol te houden, en (mijn variant op de) BSS gaat best aardig sinds ik BRM toepas.

Ik heb best respect voor mensen die wel kunnen shortstacken
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      waarom niet shortstacken op de 0.05/0.10$ tafels tot je 150$ hebt of mss ietsje minder en dan nog een niveautje omhoog naar 25NL sss?
      ziet er goed uit, doe zo voort!

groeten
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      waarom niet shortstacken op de 0.05/0.10$ tafels tot je 150$ hebt of mss ietsje minder en dan nog een niveautje omhoog naar 25NL sss?
      ziet er goed uit, doe zo voort!

groeten
      Ik speel hier omdat het niveau ongeveer hetzelfde of lager is, blinds zijn 5x minder, dus ook raises zijn kleiner. En als je wint is de pot vrijwel hetzelfde :)
      dus mn rebuys zij aanzienlijk minder.
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Zo januari zit er bijna op, en ik ben alles behalve tevreden :( .

De eerste 2 weken gingen heerlijk en heb van $20, ruim $120 weten te maken. Maar vanaf daar ging het helemaal niet meer. Het zat helemaal niet meer mee, lange sessies waar ik compleet kaartdood was, suckout na suckout. Niks lukt meer.

Na mijn laatste post hier ben ik van NL4 naar NL10 overgestapt, en dat is geen succes geweest. Vooral de blinds zorgen ervoor dat ik uiteindelijk veel minder winst overhoud. Dus vanaf vandaag ga ik weer terug naar NL2/NL4.

Bankroll op dit moment, $88. Zo laag is ie lang niet meer geweest, ik zat constant rond de $100 te schommelen. Gister en eergister 2 rampzalige sessies gehad :( . Die ik voor mijn gevoel heel goed speelde.
      Ik moet wel even vermelden dat ik gemiddeld 6 uur per dag speel, op 8-12 tafels, dus ik heb heeel wat handen voorbij zien komen.

Ben ik tevreden?

Ja en nee.

Ik ben heel tevreden over hoe ik met de situatie omga, eindelijk weet ik me aan de BRM te houden en daardoor is mijn verlies beperkt. Voorheen was ik allang blut geweest. Dus dit is mijn grootste winst deze maand. Hier ben ik best trots op, omdat ik slecht tegen mijn verlies kan en heel impulsief kan reageren. (op naar NL100!!!!) Dus dit is een grote vooruitgang :D

Ook ben ik tevreden over hoe ik gespeeld heb. Natuurlijk heb ik regelmatig een hand verkeerd gespeeld, en wat foute calls gemaakt. Maar ik heb me heel goed aan de richtlijnen van SSS gehouden. En veel van mijn handen nog een nagekeken of ik het wel goed had gedaan.

Ik ben niet tevreden over de groote van mijn BR. Ik heb het gevoel dat dit veel meer had kunnen en moeten zijn. Maar daar komt mijn Titan verhaal dan weer opkroppen. Als je actief op het forum bent weet je waar ik het over heb :) Titan = Blackjack

Ik blijf nu nog heel even op Titan, heb nog 250 SP nodig voor pokertracker/Ace en dan ga ik naar pokerstars. met of zonder link naar PS
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hey DD

Ik vraag me 1 ding af.

Kan het ook zijn dat het aantal tafels dat je tegelijk speelt, je winst dermate naar beneden drukt dat je daardoor verlies lijdt?

Ik speel er soms vier tegelijk, maar zak dan meestal al terug naar twee omdat ik bij vier teveel fouten maak en niet meer goed oplet wat de rest doet.

Elke keer wanneer ik fouten maak, kost het me statistisch gezien geld. Wanneer ik goed gespeeld had, was mijn bankroll veel hoger geweest, want het aantal buy-ins dat ik heb verspeeld met dom spel en fouten door onoplettendheid is veel groter dan de bad beats e.d. Die had ik allang overwonnen.

Een grove schatting van mijn eigen spel sinds ik begon is, dat ik minstens $30 van mijn $50 kwijt ben geraakt aan roekeloos spel, zoals tegen beter weten in bluffen, spelen uit verkeerde positie en spelen met te zwakke kaarten. Daar komt een $10 bij door werkelijke bad beats. en een $10 door gewoon verloren potjes die ik afsloot om andere redenen.

Mijn saldo is nu $24,83 , dus heb ik winst gemaakt, ondanks mijn nu lagere saldo. Had ik die domme fouten niet gemaakt, dan had ik dus, ondanks al die bad beats, nu op winst gestaan. En ik moet zeggen dat de kaarten me niet meezaten!

Misschien iets om te overdenken. Dit was geen kritiek dus...

Succes!

Z.
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Daar heb je ergens wel gelijk. Maar met SSS hoef je niet al teveel rekening te houden met wat er om je heen gebeurt. Omdat je alleen sterke handen speelt.
      Ik heb geprobeerd om minder tafels te spelen maar daar gaat het vrijwel hetzelfde. Ik kan het bijhouden das geen probleem.

Wat wel een probleem is, wat ik al heb aangegeven is de hoogte van de blinds.

Stel, ik speel op 10 tafels, 15 cent betaald voor mijn blind. Op alle tafels leg ik mijn blinds weg. das 10 x 0,15 = $1,50

Nu krijg ik AA, ik ga all in voor 1,85 en krijg 1 caller. 2x 1,85 = $3,70. Daar gaat nog wat rake vanaf. dus ik win ongeveer $1,70

Das $0,20 winst als ik 1 hand win, op 10 tafels, per ronde blinds... als ik die hand verlies, wat ook nog best vaak wil gebeuren, heb ik al een probleem. Dan loop ik al achter de feiten aan.

Op NL2 en NL 4 zijn mn rebuys veeel lager, terwijl ze daar ook net zo vrolijk all in gaan voor $2.

Als ik op NL2 10 tafels blinds betaal, betaal ik $0,30 in plaats van $1,50. tel uit je winst.

NL10 kan leuk zijn, maar dan moet je meer handen winnen per blind ronde om er goed winst van te maken.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      normaal gezien als je wint op een hogere limiet win je ook meer :)
      daarbij komt nog is dat lang niet alle sites nano-limits aanbieden, meeste beginnen bij 0.05/0.10

groeten
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Net als jij, speelde ik eerst ook op veel tegelijk, en had ook het idee dat ik het wel redelijk onder de knie had.
      Nu ben ik om te kijken onlangs overgestapt op 3/4 tafels die ik goed selecteer (pot maakt niet veel uit, gewoon hoge P/F) en rebuy ik elke keer op de button. Bovendien gebruik ik PT en PA HUD om mn tegenstanders wat beter in de gaten te houden. Bij tighte spelers, behandel ik ze net als dat je tegen een andere SSSer zou spelen zoals in de strategie staat.
      Bovendien probeer ik nu wat meer variatie te brengen in mn spel dmv blindstealing zoals in Puchkin zn artikelen staat.

Sindsdien ben ik veel meer winst aan het maken en is het ook nog eens leuker dan met meer tafels tegelijk. Hiermee heb je meer het idee dat je aan het pokeren bent, dan een robot uit te hangen die systematisch hetzelfde doet.

Misschien ook iets voor jou? :)

Groeten Leo
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      normaal gezien als je wint op een hogere limiet win je ook meer :)
      daarbij komt nog is dat lang niet alle sites nano-limits aanbieden, meeste beginnen bij 0.05/0.10

groeten
      niet als je met dezelfde buyin speelt :)
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Dat ga ik zeker doen Leo, als ik PT heb. Daar zit ik op te wachten :)

Ach weet je wat... ik zal dat weer eens een paar sessies gaan proberen.

4 tafels NL10. en dan zal ik van iedere sessie een paar handen gaan posten. Dit heb ik ook nog niet gedaan omdat ik zoveel tafels tegelijk speel, en het dan zoeken naar een speld in een hooiberg word :)

Misschien hebben jij en Z wel gelijk, en speel ik teveel tafels. Ik weet het niet, toen ik van 4 naar 8 overstapte ging ik veel meer winst maken, de eerste paar dagen. Daarna zakte het in, ben ik misschien toch dommer gaan spelen. Handen gefold die ik had moeten spelen enzo.

Nu ik erover denk, ik ben waarschijnlijk te tight gaan spelen, puur naar kaarten gekeken... en teveel handen weggelegd. Vandaar misshien dat de blinds me op het moment tegenhouden? hmmmm daar zit ook wat in denk ik...

Ik speel vrijwel alleen AA/KK/QQ/JJ/TT/AK/AQ. en hier en daar een laag paartje, in positie. Ik speel inderdaad als een bot. Met de achterliggende gedachte dat dit het meest winstgevend is. En dat is het ook, maar dan moet je wel die kaarten krijgen... verder speel ik niet veel. Bluffen doe ik vrijwel nooit. Alleen blind stealen ben ik goed in :D omdat ik zo tight speel denk ik :P

Ik houd jullie op de hoogte! bedankt voor de tips :D altijd meer dan welkom. Zoals je nu ziet :D Ik ben toch nog steeds maar een miezerig beginnertje die denkt dat ie het allemaal al wel weet na 5 maandjes pokeren :P

Deze post heeft me diep aan het denken gezet, en verklaart eigenlijk ook wel de resultaten die ik heb behaald. Door te tight te spelen en iedere een coinflip in gaan met de sterkste handen ga ik langzaam achteruit. Omdat ik niet iedere hand kan winnen, en er veel te weinig speel.

Bedankt jongens!!! mijn oogjes gaan open
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Dat met diezelfde buy-in op lagere limieten snap ik niet. SSS schrijft toch de buy-in voor?

En in jouw voorbeeld op die 10 tafels. 1 hand per 100 win je toch wel gemiddeld? Plus dat je ook nog regelmatig Blinds oppakt.
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Classical
      Dat met diezelfde buy-in op lagere limieten snap ik niet. SSS schrijft toch de buy-in voor?

En in jouw voorbeeld op die 10 tafels. 1 hand per 100 win je toch wel gemiddeld? Plus dat je ook nog regelmatig Blinds oppakt.
      Als ik al 1 op de 100 handen speel is het knap

Ik ben bang dat ik te tight speelde, lees post hierboven :)
      Dit besef ik me nu eigenlijk pas. Ik verloor niet veel, door zo tight te spelen, maar door het aantal handen dat ik per uur speel, wat rond de 600 ligt, speel ik misschien 10 handen helemaal uit.

Dit verklaart eigenlijk wel waarom ik niet vooruitkom.

Goh.... dat ik daar niet eerder aan heb gedacht.
      En ik maar klagen dat ik zoveel pech had, lol... terwijl het mn eigen domme schuld weer is. En maar schelden op Titan.... lol

achja, ik ben eigenwijs, dus duurt altijd ff voordat ik de schuld bij mezelf leg, haha.... lesje geleerd.