bss20Nl: gepowned door goede speler

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      kan ik hier iets aan doen? Bijvoorbeeld dikker reraisen tegen hem volgende keer zodat hij geen implied krijgt?

GAME #798987163: Texas Hold'em NL $0.10/$0.20 2008-01-14 20:47:39
      Table Duck Eggs
      Seat 1: Hobbbie ($3.50 in chips)
      Seat 2: AKH13 ($8.45 in chips) DEALER
      Seat 3: Marwetz ($32.21 in chips)
      Seat 4: kakulaacis ($4.00 in chips)
      Seat 5: waigy69 ($18.81 in chips)
      Seat 6: TuppiKiku ($18.08 in chips)
      Seat 7: Leo0312 ($25.44 in chips)
      Seat 8: 19elser38000 ($20.04 in chips)
      Seat 9: qpavel ($6.21 in chips)
      Seat 10: ajefonso ($19.70 in chips)
      Marwetz: Post SB $0.10
      kakulaacis: Post BB $0.20
      *** HOLE CARDS ***
      Dealt to TuppiKiku [D6 S6]
      Dealt to ajefonso [SA CA]
      waigy69: Fold
      TuppiKiku: Raise $0.60
      Leo0312: Fold
      19elser38000: Fold
      qpavel: Fold
      ajefonso: Raise $1.80
      Hobbbie: Fold
      AKH13: Fold
      Marwetz: Fold
      kakulaacis: Fold
      TuppiKiku: Call $1.20
      *** FLOP *** [DK H6 C5]
      TuppiKiku: Check
      ajefonso: Bet $3.00
      TuppiKiku: Raise $6.00
      ajefonso: Allin $14.90
      TuppiKiku: Allin $10.28
      *** TURN *** [C10]
      *** RIVER *** [SJ]
      *** SUMMARY ***
      Total pot $37.08 Rake $1.00
      TuppiKiku: wins $35.46
      ajefonso: wins $1.62

voelde echt kut. Ik dacht misschien heeft hij AK maar hij heeft me totally outplayed hier
  • 10 antwoorden
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      mijn ervaring is dat mensen toch wel callen met een pocket pair.

Als je hier 2$ had geraised, had hij wel slechte implied odds gehad, maar dan was je waarschijnlijk gewoon nog steeds alles verloren
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      Die dingen gebeuren, rebuy en go on.
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Jij reraist hem preflop, zoals je moet doen en hij callt. Hij raakt dan zijn set op de flop en kan gerust checken naar jou toe omdat hij weet dat je een sterke hand hebt & waarschijnlijk zult betten.

Hij reraist dan je 3 $ & ik denk dat je hier zou moeten weten dat je geklopt bent. Tenzij je hem read als een ultra aggressieve bluffer zou hij hier met niets raise waartegen je kan winne. Zoals dus set of 2 paar(niet op deze flop natuurlijk), maar ik vind dat je kon geweten hebben dat je geklopt was.

Het is natuurlijk altijd moeilijk AA te folde op zoon flop, ik zou het waarschijnlijk ook niet doen :)

Maar zoon dinge gebeure, volgende keer beter:)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Nee het is anders...

Ik speel niet met zulke goede reads dus enkel weet ik dat er een gemiddeld niveau bestaat dat heel slecht is op dat limiet. Ik zie hem hier raisen en callen met AK,KQ,KJ,QQ, En dat zijn allemaal handjes waarmee hij zo kan spelen.

Ik zat gisteravond in bed nog na te denken over hoeveel je moet raisen en kwam uit op 5x zijn raise...

(19,40) bet 0,60
      17 raise 3

(19,40) moet 2,4 callen terwijl ik maar een stack van 17over heb. Hier kan hij dan nooit callen toch????

Bij mij gaat het 3betten altijd mis. 3bet ik met AK wordt ik vrijwel altijd gecalled op lage flopjes. 3bet ik met AQ ook. Als ik hit wordt ik geraped. En als ik licht 3bet wordt ik alsnog altijd gecalled. Ik denk dat ik de flop gewoon vanaf nu ga shoven als het lage kaarten zijn met AK.
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Ik denk dat je hier vrij weinig aan kunt doen. Je 3-bet pf lijkt me standaard, meer raisen kan wel maar dan jaag je ook een heleboel handen de pot uit waar je wel tegen wilt spelen.
      Verder speelt villain het gewoon goed. Mooie checkraise op de flop. Het is weliswaar een kleine raise, maar genoeg om jou voor je hele stack te laten spelen. En ik denk niet dat je hier al had concluderen dat je beat bent. Hij kan idd prima AK hebben, maar op een board als dit wil ik ook nog wel eens checkraisen om een redelijke speler die veel c-bet te testen.
      Als je niet all-in was gegaan op de flop dan was je op de volgende straten je chips wel kwijtgeraakt.

Jammer, je kunt alleen een aantekening maken hoe hij zijn set oop speelde
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      hmmm... ik weet niet of ik tegen een heleboel handen uit die range wil spelen... hoezo zou ik in vredes naam tegen pocketpairs willen spelen met AA???.. Goede spelers gooien op elke (meer dan minbet) reraise KQ weg. Het zijn de fish waartegen jij meot spelen niet de goede spelers. Dus ik denk dat je tegen goede spelers juist zo veel kan reraisen om dat je alleen zo de pot preflop kan oppakken.
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      hmmm... ik weet niet of ik tegen een heleboel handen uit die range wil spelen... hoezo zou ik in vredes naam tegen pocketpairs willen spelen met AA???.. Goede spelers gooien op elke (meer dan minbet) reraise KQ weg. Het zijn de fish waartegen jij meot spelen niet de goede spelers. Dus ik denk dat je tegen goede spelers juist zo veel kan reraisen om dat je alleen zo de pot preflop kan oppakken.
      Omdat je 80/20 voorligt misschien? Verder domineer je AK en AQ compleet. Met azen wil je juist tegen een toprange spelen, of heb je liever een hand als 56s tegenover je?
      Laat je je nu niet teveel leiden doordat je azen een keer zwaar gekraakt zijn? Zeg nou zelf, een gedachtengang als - 'OMFG ik heb azen, maar een goede speler heeft voor me geraised. Laat ik de pot maar zo snel mogelijk preflop proberen op te pikken, straks word ik nog outplayed!' - Da's toch behoorlijk weak.
      En waarom zou je weglopen voor goede spelers? Gewoon zorgen dat jij beter bent :) Als ik in de gaten krijg dat 1 van de betere spelers mij ontwijkt dan ga ik hem juist opzoeken. Een leak is een leak.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      sorry hoor maar.. in de meeste gevallen gooien ze ongehit op de flop hun PP weg. Als ze hitten weet je alsnog niet waar je staat. De top range gooien ze zowiezo na een reraise weg.. das het hele dilemma waar je het over hebt. Je kan gewoon eigenlijk niet groot winnen tegen goede spelers met goede handjes op de normale manier...

Je kan het beste all in gaan tegen een fish met een midstack of allemaal van die donkeys die preflop lopen te shoven met hun hele stack. Daar haal je value uit.

Voor de rest kun je tegen goede spelers alleen maar veel winnen door gutshots quads, trips, flushes misschien...

Ze folden gewoon echt een hoop. Maar over het algemeen spelen we tegen slechtere spelers op de micro's dus waarom niet naar 3 dollar raisen als fish je toch vaak called. Je hebt dan de pot heel ziek opgebouwd en all in krijg je hem dan toch wel. De sharks gaan je dan gewoon uit de weg. En das mooi. Precies zoals je het wil hebben...

Volgens mij is het nog steeds beter om gewoon direct naar 3 te raisen op 20NL

ps het is niet weak om de pot aantestampen als je weet dat de fish je gaat callen en de shark je uit de weg gaat. Das gewoon strategisch.
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Ik ben het niet echt met je eens :) Natuurlijk probeer ik ook de 70/20 überfish te isoleren, da's de flappentap aan tafel, easy money. Maar tight wil nog niet zeggen dat je met een goede speler te maken hebt.
      Zelfs iemand met fraaie TAG-stats kan nog steeds een fish zijn die een keer een boekje heeft gelezen of een paar artikelen, en vervolgens zo voorspelbaar als de pest speelt.
      Een fish is voor mij iemand waar ik een duidelijke edge op heb en dat hoeft lang niet altijd te betekenen dat hij teveel handjes speelt of teveel callt. Voorspelbaarheid, teveel folden en zich niet kunnen aanpassen zijn ook erg interressante leaks.

En hoezo gooien ze hun topkaarten weg na een reraise? Dat zijn juist de handen (+pocketpairs) waar ze een reraise mee callen of zelfs 4-betten. Ik heb het dan over een range van zeg {55+, AQ+}. Je loopt 83/17 voor op die range, waarom wil je dan dat je tegenstander fold?
      Natuurlijk zal hij de kleine pp's uit zijn range bijna altijd folden als hij niets hit op de flop, het kan niet altijd feest zijn. Maar overpair vs overpair levert al vaak leuke potten op. En er is geen enkele regel die verbiedt dat azen verbeteren vanaf de flop , wat jou vaak de nuts oplevert. Set vs Set, Fullhouse vs fullhouse, flush vs flush, het komt misschien niet zo vaak voor maar het is wel de jackpot voor jou als het gebeurt. Bijkomend voordeel is dat je een tight speler uitstekend op een range kunt zetten.

Het is ongetwijfeld wel EV+ om naar $3 te raisen, maar je laat denk ik value liggen. En misschien nog wel belangrijker, als je omhoog wilt in de limieten zul je ook de betere spelers op je huidige limiet moeten leren verslaan. Die ga je alleen maar meer tegenkomen.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ok... wat meot ik doen als mijn cbet gecalled wordt op een lage flop????

wat moet ik doen als hij wordt gecalled op een J/Q/K board

het is gewoon kut.. je weet niet waar je staat en dat is hinderlijk