ok gespeeld??

• allard
      allard
      Bronze
      op een 0,10/0,20

CD Poker 0.10/0.20, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button MRSpooky ($20.00)
      SB hero ($21.22)
      BB JeroZ82 ($21.02)
      UTG derbastix ($17.20)
      UTG+1 KasikII ($21.19)
      MP vivatik ($16.82)
      MP morfez ($18.40)
      CO-1 PayMePls ($21.09)
      CO instabet ($20.20)

Preflop: hero is in the SB with T:diamond: 9:heart:
      1 fold, KasikII calls 0.20, 1 fold, morfez calls 0.20, 2 folds, MRSpooky calls 0.20, hero calls 0.10, JeroZ82 checks.

Flop (1.00) 3:heart: 9:diamond: 6:heart:
      hero bets 1.00, JeroZ82 calls 1.00, 3 folds.

Turn (3.00) 5:club:
      hero checks, JeroZ82 bets 2.00, hero raises to 4.00, JeroZ82 calls 2.00.

River (11.00) T:spade:
      hero bets 2.00, JeroZ82 calls 2.00

hero shows T:diamond: 9:heart:
      JeroZ82 shows Q:heart: 5:heart:

hero wins 15.00 with Two pair, Ten's and Nine's with a Six for a kicker
  • 13 antwoorden
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      wil je voortaan je hand converten svp

ik had preflop gefold
    • allard
      allard
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door anunaki
      wil je voortaan je hand converten svp

ik had preflop gefold
      preflop ik had de smallblind.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      T9o in de SB zou ik folden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      easy fold preflop
    • allard
      allard
      Bronze
      eerlijk gezegt zou ik dat normaal ook wel. ik weet niet waarom nu wel maar dat heeft dus goed uitgepakt
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Los van het feit dat je idd beter had gefold preflop:

Je zit out of position met niets meer dan top pair (kicker is niets waard in dit geval)
      Je bet hier is dus op zen minst gevaarlijk te noemen, wie weet heeft er iemand A9 ofzo en ben je huge underdog

De BB is ook gratis meegegaan en die kan dus eender welke kaarten hebben, 63, 93, 96, 45, 42, 65 noem maar op

Aangezien er preflop niet geraised is bestaat de kans wel is dat je tegen een setje oploopt natuurlijk.

Board is drawheavy, elke harten maakt en flush en die 5 op de turn is ook niet echt de veiligste kaart voor jou: 87 maakt een straat en de enkeling met 42ook maar die kunnen we buiten beschouwing laten denkik

Als je dan daar nog is gaat checken en geraised wordt is het tijd om op te geven denkik, met TP op zo'n board met nog is een hoop draws erbij
      Je geeft hem ook redelijke odds door je min-reraise, als je dan al zou reraisen,raise dan naar 6-8$

De river verandert niet veel aan de board structuur, er kan geen beter straat gemaakt worden ofzo, het geeft je wel 2 pair wat wel positief is en wss heb je nu de beste hand aan de passiviteit van je tegenstander te zien.
      Valuebetten is dus de boodschap maar iets meer als 2$ denk ik.

Om een lang verhaal kort te maken: om zo'n twijfelachtige situaties op flop en turn te vermijden kan je beter check/folden in de toekomst, zeker als je OOP zit.

groeten

PS: ik hoop dat men review goed is? commentaar erop is welkom, eerste keer dat ik het doe :)
    • allard
      allard
      Bronze
      ok ik vond het wel een goede revieuw,
      maar eigenlijk is het, alleen met erg goede kaarten prefolp callen,
      en dan als er niks op de flop komt folden.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Ik hou zelf meer van raisen met goede kaarten en in positie callen met SC's of AXs

lees anders de artikelen hier op de site goed door, daar staat het allemaal goed uitgelegd
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Ik ben het met je eens dat ik zou folden als ik SSS speelde. Hero speelt echter BSS en moet 0,10 betalen op een pot van 0,90. Pot odds zijn dus 1:9. Hierbij weet je alleen nog niet wat de BB gaat doen. Als hij raised dan ben je klaar met de hand, je zit uit positie en je hebt een marginale hand.

Op de flop maak je een goede bet, 3 van de 4 tegenstanders folden en je laatste tegenstander krijgt niet de juiste odds om voor zijn flush te gaan. Je tegenstander called hier met odds van 1:2 en heeft eigenlijk 1:5 nodig.
      Wees echter altijd voorzichtig in dit soort situaties: je hebt top pair met een zwakke kicker en er zijn nog veel spelers die na jou moeten handelen.

Door een checkraise op de turn te maken geef je je tegenstander de kans om gratis zijn draw compleet te maken. Ik vind dit wel een grote fout. In dit geval plaats je tegenstander een semi-bluff en heb je de mogelijkheid om hem te raisen. Ik zou deze play niet maken tenzij ik haast zeker weet dat mijn tegenstander een poging gaat wagen om de pot te pakken. In dit geval heb je volgens mij geen read, je hebt het tenminste niet vermeld.

Ik zou de check-raise groter maken. Na je raise moet je tegenstander $2 callen op een pot van $9. Hij krijgt hier odds van 4,5:1. Dat zijn prima odds voor je tegenstander.

Je hit two pair op de river, op zich een goede bet hier. Hij moet $2 callen om $13 te winnen. Als hij enigzins een hand heeft called hij je hier.

PS: ik snap niet dat je tegenstander met Q hoog je riverbet called. Lekker dat je die $2 zo ff van hem krijgt.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      je hebt dan wel goede pot odds, maar tegen welke kaarten moet je het opnemen? Pocket pairs, Suited connectors, ofsuit facecards.

Die hebben toch een groot voordeel tegen ofsuit connectors?
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door anunaki
      je hebt dan wel goede pot odds, maar tegen welke kaarten moet je het opnemen? Pocket pairs, Suited connectors, ofsuit facecards.

Die hebben toch een groot voordeel tegen ofsuit connectors?
      Ja, dat is waar. Ik snap ook wel dat dit net zo goed een hand had kunnen zijn waar je veel geld kan verliezen. Setjes, flush en drawkansen.

Maar ik laat me soms ook leiden door mijn pot odds. Als ik 1:9 odds krijg wil ik de flop wel zien. Het is wel zo dat je vervolgens meestal check-fold speelt omdat je hand gewoon niet sterk genoeg is. Een andere vereiste is dat mijn stack groot genoeg is. Als ik een goede hand hit wil ik wel voldoende kunnen winnen voor de keren dat je preflop called en op de flop moet folden omdat je niet verbeterd.

Ik kan me voorstellen dat mensen er anders over denken, ze gaan puur uit van de sterkte van hun handen. Ik kijk daarnaast ook graag naar odds. Ik denk dat dat door HOH komt. Hij hamert er ook veel op om altijd na te gaan wat voor odds je krijgt.

HOH is dan wel voor SNG's, ik gebruik sommige tips ook in mijn cashgame spel.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Even los van de pot odds die je preflop krijgt. Welke hand hoop je te hitten op de flop? Je komt immers met 5 spelers te zitten op de flop.

Een goede straightdraw (gehitte straight is natuurlijk nog mooier :D ) of 2 pair?

Bijkomend nadeel is dat je uit positie zit, waardoor het moeilijker is om value te halen uit goede handen in vergelijking met wanneer je in positie zit. Daarbij is het spelen van een straightdraw nooit prettig uit positie. Sowieso is het spelen uit positie niet prettig. :D

Doordat je met zoveel spelers op de flop zit zonder preflop raise is het moeilijk om de hand van je tegenstander in te schatten.

Je hit nu op de flop top pair met een waardeloze kicker en je weet niet waar je staat. Aangezien je uit positie zit kan dit een dure grap worden. In deze hand heb je geluk gehad, maar je had hier net zo goed dollars kunnen verliezen, omdat je je zwakke top pair te agressief hebt gespeeld.

Preflop folden zorgt ervoor dat je al niet in deze situatie komt, maar wanneer je toch wil callen, vraag je dan af wat je wilt hitten op de flop en hoe en met welke hand je hier verder wilt spelen. Veel situaties kun je van te voren al inschatten.
      Met nadruk het nadeel van uit positie zitten.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ik call preflop vanwege de mooie potodds. Speel alleen verder met een draw of gehitte straat/ two pair/ trips ook nog wel maar das lastiger.

Top pair weak kicker bet ik maximaal met in totaal 3 spelers in de pot. met 4 check/fold ik hem.

die reraise op turn is wack.. berijk je niets mee. of call of raise naar 6 maar moet jij weten... callen is hier beter omdat je anders zo snel comitted raakt.

river bet kan meer... zeker 1/2 pot betten.