Pocket Azen, hoe te spelen?

• raasz
      raasz
      Bronze
      Vanmiddag onderstaande hand gespeeld die ik graag even wil posten. Ik gebruik even geen handconverter omdat ik de handhistory niet goed van partypoker heb doorgekregen.

NL0,05 x 0,10 full ring, 10 spelers:
      Stacks:
      SB $13,58
      BB $17,03
      UTG $12,80
      Hero(CO) $9,85

Preflop
      UTG called $0,10
      UTG2 tot aan mp3 fold.
      Ik zit op de CO en krijg AhAS

Ik raise $0,50
      BU Fold
      SB Fold
      BB Called $0,40
      UTG Called $0,40

Flop: (Pot is hier $1,55)
      3c-3S-Kc

BB Checked
      UTG Checked
      Hero bets $1,60
      BB Called $1,60
      UTG Fold

Turn: (pot is $4,75)
      5c

BB gaat all-in
      Hero?

Ik laat straks wel even weten wat ik gedaan heb.
  • 7 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      call
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      call
      en waarom?

hiya raasz,
      pappa brunson schreef in supersystem dat je met AA vele kleine potjes wint en een grote potten verliest. de truc is om niet commited te geraken met een preflop monster maar die iedere waarde verliest nadat de kaarten op tafel liggen.

je openingsbet is in orde, 4xbb+1limper. doordat er 2 callers zijn word de pot al wat groter.
      de flop is eng. een pair en een flushdraw. ik neem aan dat je zo'n grote bet op de flop maakte om de pot meteen op te pikken, maar je hebt oorspronkelijk geraised vanuit de CO. zo'n grote bet na de flop ziet er voor mij uit als een stealcontibet.
      met alleen maar een overpair moet je proberen de pot klein te houden. hier maak je de pot nodeloos te groot door een potsizebet te doen.
      je wilt informatie hebben en de pot oppikken, als je tegenstanders nix gehit hadden dan leggen ze hun handen ook wel weg met een halve tot 3/4 contibet. nu word je gecalled en der valt een kaart op tafel die je niet wilt zien. de BB duwt zijn hele stack in het midden en daar zit je dan....

ik zou folden en dat voornamelijk omdat ik geen klaveren heb. als je minder gebet had op de flop was het misschien makkelijker voor je geweest om je AA weg te leggen. ik vermoed dat je tegenstander SC klaveren heeft of (als het niet zo'n sterke speler is) KQ KJ , met de Q of J van klaveren.
      de reden waarom ik hem op SC zet is omdat hij verwacht dat UTG ook de preflopbet zal callen, wat hem een beetje de odds geeft om te callen.

check HIER nog eens hoe het zit met contibets. (een machtig mooi wapen trouwens in het pokeren)

have fun all and sometimes u fold the winnig hand. it happens.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      oja, der liggen drie klavers . Ik moet iets beter opletten (en anderen iets beter converten). Bet 2/3 op flop en fold die overbet op de turn, er is geen hand die jij verslaat.

En @ boschmann: Dit is geen contibet, aangezien een contibet een Bet op de flop is door de preflop aggressor, met als doel de pot op te pikken. Dit is gewoon een valuebet, die alleen veel te hoog is...

Een gepaired bord is over het algemeen voordelig voor AA, omdat je dan niet tegen 2 pair aan kan lopen, en dat gebeurd vaker dan dat je tegen trips 3-en aanloopt.
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Nou in feite call ik hier :( ...

Ik call, hij laat K-5 zien. Op de turn hit hij two pair, maar mijn two pair zijn beter.

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar raad het eens: op de river komt een 5.

Fullhouse vs two pair.

Ik wist dat mijn call dubieus was maar toen ik die 5 op de river zag moest ik echt even stomen.
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door raasz
      Nou in feite call ik hier :( ...

Ik call, hij laat K-5 zien. Op de turn hit hij two pair, maar mijn two pair zijn beter.

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar raad het eens: op de river komt een 5.

Fullhouse vs two pair.

Ik wist dat mijn call dubieus was maar toen ik die 5 op de river zag moest ik echt even stomen.

Kan ik begrijpen, bang dat je verliest.. opgelucht dat je gaat winnen... je verliest alsnog :P ik ken het gevoel
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks

Een gepaired bord is over het algemeen voordelig voor AA, omdat je dan niet tegen 2 pair aan kan lopen, en dat gebeurd vaker dan dat je tegen trips 3-en aanloopt.
      heb je helemaal gelijk in, ik had een van de mogelijke handen op 43c staan.

Dit is geen contibet, aangezien een contibet een Bet op de flop is door de preflop aggressor, met als doel de pot op te pikken.

as said: 1) ik neem aan dat je zo'n grote bet op de flop maakte om de pot meteen op te pikken
      2) je wilt informatie hebben en de pot oppikken

Ik moet iets beter opletten (en anderen iets beter converten)

as said: Ik gebruik even geen handconverter omdat ik de handhistory niet goed van partypoker heb doorgekregen.
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Die laatste opmerking van Helemaalnicks heeft inderdaad ook bijgedragen aan mijn call. Ik zette mijn tegenstander niet op een 3 omdat de kans dat hij pocket 3 heeft te verwaarlozen is en omdat hij uit positie heel lastig een hand als 4-3 suited kan callen met nog iemand achter hem die moet handelen.

Met deze flop had ik juist het idee dat ik voor lag. Mijn bet op de flop was idd om A. de pot op de pakken, en B. om mijn tegenstanders niet de juiste odds te geven.

Wel grappig dat je juist over het kleinhouden van de pot begint. Dit is idd één van de dingen waar ik mijn aandacht op moet vestigen. Ik had me vandaag juist voorgehouden om hier mee te oefenen. Dus kleine potten spelen met marginale/twijfelachtige handen en grote potten met mijn monsters.

Zoals je terecht opmerkt is deze opzet niet geslaagd :D

Ik had de all-in op de turn gewoon moeten folden, dat is mij ook wel duidelijk. Alhoewel ik het een rare play vind als je daadwerkelijk een flush hit. Het lijkt me dat je dan eerder een bet plaatst die een grote kans heeft dat hij gecalled wordt.

Toch weer een hand om te onthouden, nu hopen dat ik volgende keer niet weer dezelfde fout maak.

Bedankt voor de feedback!