Tafel verlaten...

• nightfoks
      nightfoks
      Bronze
      Wanneer ga je weg van een tafel vraag ik me soms af? Je hebt sommige tafels waar het gewoon héél erg lang duurt vooraleer je goede kaarten krijgt. Bij sommige sessies sss waar je maar een handvol starthanden agressief mag spelen duurt hij mij soms wel iets te lang. Ik speel meestal drie, max. vier tafels en zelden gebeurt het dat er één tafel blijft open staan en dat ik al twee à drie keer heb bijgekocht omdat de blinds maar blijven vreten maar de kaarten niet willen komen... By the way, sss is heel eenvoudig, maar o zo efficiënt, de laatste twee weken loopt het echt wel lekker.
  • 6 antwoorden
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Je gaat gewoon weg van de tafel als je 2.50$ hebt, volgens SSS. Of als je voelt dat het echt je dag niet is gewoon stoppen anders verlies je teveel.

greetz elrio
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Wat je ook nog kunt overwegen is je tafelimage en hoe de tafel zich heeft ontwikkelt.

Wanneer je bijvoorbeeld doorhebt dat men echt anticipeert op jouw speelstijl kun je misschien een betere tafel opzoeken. Dit geldt ook wanneer de vele bigstacks van de tafel zijn en hiervoor SSS-ers in de plaats zijn gekomen.

Wanneer je begint selecteer je op average pot en de stackgroottes, maar het zegt niet alles natuurlijk. Wanneer iedereen erg tight speelt dan wordt het ook lastig. Een goede indicatie naast deze 2 is dus VPIP wanneer je dit kunt zien in de lobby (verschilt van pokerroom). Wanneer je dit niet kunt zien zul je hier dus achter moeten komen wanneer je aan de tafel zit.

Maar grotendeels geldt gewoon wat Elrio al aangaf. Bovenstaande is iets extra's waarmee je rekening kan houden.
    • nightfoks
      nightfoks
      Bronze
      ok, ik wist wel dat je bij min. 25x BB de tafel moest verlaten hoor elrio, mijn vraag was eigenlijk meer specifiek gericht op hoe het zit als de kaarten niet willen komen. Als je na dertig minuten spelen met één venster zit waar geen schot in de zaak komt en je enkele keren moet rebuyen omdat de blinds je onder de 15 BB doen zakken dan vind ik dat knap vervelend. Sharp heeft het misschien dan wel bij het goede eind dat ze je doorhebben dat je heel erg defensief speelt, als je dan één keer raist uit late position op enkele limpers gaan ze veelal allemaal folden. IK denk dat ik dan misschien beter vrede neem met het kleine verlies en een betere tafel opzoek. In ieder geval bedankt voor de raad...
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Zelf stap ik zowiezo van tafel wanneer het langer dan een half uur duurt.

Je hebt dan zo'n tight image dat je weinig meer meekrijgt.

Meestal ga ik dan net voor de BB weg, dan kost het je niets extra om op een andere tafel verder te gaan.

Z.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik bleef altijd zitten met 40bb want in mijn ervaring callen mensen je net zo hard als met 20bb raise je 4bb preflop dan hebben ze net zo snel geen implied odds meer tegen je. Dus het spel wijkt niet erg af van 20bb sss. Je zult vaak dan nog wel een bet op de river maken. Je moet wel kunnen tegen het verliezen van 2 stacks tegelijk maar mij boeit dat niet als ik +ev heb gespeeld.
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Ik heb nog niet echt meegemaakt dat ik na 4 keer herladen naar 2$ ofzo nog altijd geen winst heb gemaakt.
      Meestal heb ik in de eerste periode voor mijn eventuele eerste herlading al mijn goede pocker cards of ze volgend wel na de eerste keer dat ik opnieuw had herlaad naar 2$.
      Dus nog niet echt meegemaakt. Ik zou ook wel stoppen voor ik een derde keer moest herladen.

Greetz elrio