rrwillem's poker-loopbaan(tje)

• rrwillem
      rrwillem
      Bronze
      Bij deze een kleine update wat betreft mijn "carriere" als pokerspeler. Ik heb het spel geleerd bij vrienden thuis. Ik was meteen gegrepen door het spel, omdat het zoveel verschillende kanten had. Ik ben begonnen met free rolls op Pacific Poker. Ik won dan een paar 1$ en speelde daar wat toernooitjes mee. Totdat ik ineens 40$ won in een toernooitje voor 1$. Toen had het ineens mijn volle interesse en ben ik gaan leren over het spel. Mijn vrienden en ik spraken toentertijd ook veel over poker en ik ging vrij snel vooruit. Ik ging toen ik me veilig voelde cash games spelen en ging als een racket!

Ik begon op 10NL.. Klom snel naar 200$ en ging toen 50 NL en 100 NL spelen(zeg maar niks, gekkenhuis!). Binnen een maand had ik 1600$ bij elkaar!! Voor mijn gevoel had ik het helemaal voor elkaar en kon er niks mis gaan.
      Toen kwam de downswing. Set over set, set over set, set over Quads (K Q Q flop met KK) en als klapper op de vuurpijl mijn lelijkste bad beat tot nu toe:

6 7 in de SB met 5 limpers. Ik heb net weer set over set verloren en limp.

Flop 3 4 5 met 2 :spade:

ik check, zie een MP betten en een re-raise. De pot is huge en ik ga all-in en zie 1 caller: A :heart: 2 :spade:

Turn en river zijn schoppen ik verlies tegen een runner runner met een 2 :spade: . Op dit moment heb ik meer dan 700$ verloren in 2 dagen. Ik cash uit en besluit te stoppen met de ***** *** **** online poker.

Vervolgens gaan er wat maandjes voorbij waarin ik alleen live speel, gewoon voor de lol.

Volgende post komt mijn PokerStrategy tijd.
  • 11 antwoorden
    • rrwillem
      rrwillem
      Bronze
      Nou goed, bij deze dan maar de update na lang wachten. Ik ben dus gestopt, omdat ik niet tegen die enorme swings kon (die ik over mezelf had afgeroepen). Op dit moment komt een toernooispeler waar ik regelmatig mee aan de final table heb gezeten(die overigens "fan" van me is) aan met PokerStrategy. 50$ no strings spreekt me wel aan.

Ik begin met lezen, lees volgens mij weinig nieuws. Tot ik bij de delen over BankRollManagement kom. Toen ging er een belletje rinkelen! Ik besluit het opnieuw te proberen volgens deze beginselen.

In het begin grind ik mezelf omhoog, veel snelle swings. 40$, 70$, 30$ en dan ineens omhoog naar 120$. Na een tijdje stabiel te stijgen tot boven de 200$ besluit ik een toernooizondag te houden. Bijna alles zit mee. Ik eindig 3x ITM, waarvan 2x finaletafel. Doordat ik toch de regels van het BRM overtreed win ik daarmee 900$ en 600$ op 1 dag! Is overigens geen aanrader om je BRM te negeren, maar ik had de dag ervoor besloten al mijn winsten van die dag te gebruiken voor die toernooien. Toen kwam ik ook op de main page van de site idd, dus mijn naam kan je bekend voorkomen.

Ik heb dus binnen een paar maanden weer mijn 1800$ roll terug en besluit de 50NL te gaan bespringen. Ik was daar tenslotte vroeger vaste klant. Dit gaat prima tot mijn 1e downswing. Die is zo enorm dat ik opnieuw aangeslagen raak. Ik verlies 400$ en verknal nog 200$ aan de BlackJacktafel. Aan het einde call ik 1 huge all-in met TPTK en zie ik zelf dat ik nu toch echt op tilt ben. Ik blaas mijn stoom af aan de BJ tafel, maar ik zie staan: You won 50$ en denk.. Ik kan beter even stoppen.

Ik neem dus nu pauze. Ga wat werken en denk na over mijn "fouten". Het grootste deel van mijn swing is verklaren. Set over set, set vs top 2 pair, set vs flush draw. Het kan allemaal, maar zo kort achter elkaar en weer zo duur. Ik kan toch niet stoppen nu, ik speelde toch redelijk goed. Alles onder controle tot die ene swing alles in 1 week veranderde.

Ik besluit limit te proberen. Ik merk hetzelfde als op NL: In het begin als een speer omhoog en MEGA frustratie tijdens mijn 1e downswing (man ze callen met alles!) Ik heb echter wel meer controle en kan alles beter accepteren. Ik ga terug in mijn grindritme en kan nu wat hogere stakes spelen, omdat het niveau echt erbarmelijk is op Limit. Ik speel een paar maanden 1/2$ met daarnaast wat toernooien en krijg mijn roll op 3000$+. Vooral door veel te lezen en te leren. Door PS, maar ook door analyse van mijn eigen spel. Limit is een spel van marges, waarbij je heel veel verschillende aspecten in je voordeel kunt gebruiken. Het was voor mij bijvoorbeeld vreemd om te zien draws met meer dan 50% equity te moeten raisen op de flop voor value.

En dat is waar ik nu ben, grindend en lerend nog steeds. Op zondag toernooidag en de rest van de week op 1/2$ en 2/4$ met soms uitschieters naar 3/6$. Mijn roll staat nu rond de 3500$. Op de top stond hij 4000$+, maar ik zit in een gruwelijk irritante swing. Ik moet zeggen dat tegenwoordig er ook een deel inkomsten bij zit uit Loyalty bonus en Rakeback.

Ik zal in deze thread over een paar weken wel een update posten. Mocht er tussentijds een zondag tussen zitten waarin ik fatsoenlijk cash horen jullie het vast van me ;)
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Bankrollmanagement? :P
    • rrwillem
      rrwillem
      Bronze
      Ik zei al.. zeg maar niks. Ik weet nu wat ik toen verkeerd deed. :p

Weeeeh!! Ik heb gisteren mijn mansion account toegevoegd ( ik kwam 160 punten tekort voor Platinum en zag dat er 1 hele acct niet bij stond) En nu ben ik Diamond! :D :D Gekkenhuis! :P
    • ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Vuile stinkerd
      Ga werk zoeken ipv diamond worden :P

En schiet es op met je levensverhaal :P
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      Diamond, nice!
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Onze eerste Diamond lid! Gefeliciteerd!

Ga werk zoeken ipv diamond worden

Als hij zo doorgaat hoeft hij geen werk meer te zoeken. :D

Ik begon op 10NL.. Klom snel naar 200$ en ging toen 50 NL en 100 NL spelen(zeg maar niks, gekkenhuis!).

Zo zag mijn begin er ook uit. :D En allemaal komen we weer met de voetjes op de grond terecht. :D

Ben benieuwd hoe het verhaal verder gaat!
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Extra goals voor februari:

- Win verjaardagscompetitie

ok, die gaan we ff schrappen :D :D :D

leuk te zien dat misterieuze rrwillem ook opt forum is... ken de naam alleen maar omdat iej op de frontpage stond toen ik voor t allereerst op ps.com kwam. Nu zn verhaal achter die avatar nog... :D
    • veeRtje
      veeRtje
      Bronze
      wtf je bent diamond, nu kan ik de verjaardagspromotie nooit winnen.
      Dan maar voor de Top10
    • rrwillem
      rrwillem
      Bronze
      Updated post 2! Eindelijk!!

@ veertje: hehe... het is vrij spannend tussen ons 2 zag ik wel ;) Misschien als het in de laatste weken close is, dat we een dealtje mogen sluiten van Paul :p
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Jahoor, dat mag, hiervoor vraag ik wel 50% bemiddelingskosten. :D
    • ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      1e word lastig zie ik :P
      Maarjah, was weer spannend verhaal :D