Tilt! Heeft iemand advies?

• Leo
      Leo
      Bronze
      Heya,

Deze gast tilte me, vp$ip op 55+%, AF2+
      0.05/0.10, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button ($10.98)
      SB ($1.77)
      BB ($1.70)
      UTG ($3.77)
      UTG+1 ($2.54)
      MP Hero ($10.88)
      MP ($2.06)
      MP MP ($15.59)
      CO-1 ($9.84)
      CO CO ($10.00)

Preflop: Hero is in MP with Q:diamond: A:club:
      2 folds, Hero raises to 0.50, 1 fold, MP calls 0.50, 4 folds.

Flop (1.15) A:heart: 8:club: 2:spade:
      Hero bets 0.80, MP calls 0.80.

Turn (2.75) K:heart:
      Hero bets 1.70, MP calls 1.70.

River (6.15) 8:spade:
      Hero bets 2.00, MP raises to 4.00, Hero calls 2.00

Hero shows Q:diamond: A:club:
      MP shows 7:heart: 8:heart:

MP wins 14.15 with Three of a kind, Eight's

Had ik hier iets anders moeten doen? Heeft iemand tips? Alvast dank ;)

p.s. boschman, die converter werkte niet voor iPoker heb je daar wat anders voor?
  • 14 antwoorden
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      tsja, dit lijkt me een calling station

uiteindelijk gaat dit je geld opleveren, maar dit is gewoon zuur

als je voelt dat je gaat tilten, stop dan gewoon even
    • Hanske333
      Hanske333
      Bronze
      checken op de river en een reasonable bet callen van je tegenstander , want door te betten geef je hem uiteraard de kans om je te raisen. (= duurder voor jou ) het straalt natuurlijk niet echt veel kracht uit, maar je hand is hier toch echt niet goed, dus...
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      whooi leo,
      DEZE handconverter is speciaal voor het Inetwerk, ergo , voor Titan. en het mooiste van deze converter is . . . . . tromgeroffel. . . . . hij doet ook PT hands . . . . applaus.

tis trouwens goed dat je herkent dat je gaat TILTEN.
      das de eerste stap in het genezingsproces. tilten kan op verschillende manieren zich uiten. agressie , angst , lichamelijke reacties zoals trillen , slecht spel of concentratie verlies.
      al deze dingen hebben een ding gemeen: het duurt even voordat het voorbij is. de beste remedie tegen een tilt is een pauze. sluit je tafels af en ga iets anders doen. something nonpoker. ga voormij part de planten water geven of even douchen, loop een blokje om of bel je mams met de vraag hoe het met haar gaat (zal ze leuk vinden).
      op den duur krijg je een dikke eeltlaag van al die badbeats, suckouts en idiote calls van donks. het zal je na een handje of 100.000 niks meer doen dat je een pot verliest want je weet dan dat dit kan gebeuren en je weet dan ook dat je eigenlijk goed gespeeld hebt en in de meeste gevallen gewonnen zou hebben.
      als ik in een slechte, gemene bui ben dan ga ik zo'n donk prijzen. ik prijs hem regelrecht het graf in. maar voor de rest doet het me niet zoveel meer. (ik had het vd week nog met sharp erover. :D ik heb hier nog een stoel staan met 3 poten, een gebarsten leuning en zonder zitting, het heeft ook mij een tijdje gekost om over mijn tilt problemen heen te komen)

een artikel over POTCONTROLE vind je hier. deze staat in de goud sectie en ik zie dat je nog eventjes brons bent (gewoon doorspelen en je bent zo goud).

het probleem in deze hand van jou is dat je OOP (Out Of Position) zit. hier een stukje uit dat artikel over een situatie als deze.

Hero is de pre-flop aggressor (OOP)

i) Bet Flop, Check (Bet)/ Call (Fold) Turn

Een standaard bet sequence voor alle redelijk sterke handen op boards die niet draw heavy zijn. Op de turn moet je kiezen tussen checken en betten.

ii) Check/Call Flop – Check (Bet) Turn

Het lijkt zwak en lokt blufs uit. (en we zullen dan moeten folden met middelmatige handen)

het gaat er hier dus om dat je de pot niet te groot moet laten worden met slechts een Top Pair. je wilt niet met deze hand voor grote bedragen gaan spelen.

nog eveneen opmerking die ik twee jaar geleden hoorde tijdens een coaching:
      ik geloof dat het van Tigga was, "als ik een badbeat krijg en ik moet het eventjes verwerken dan open ik kladblok, ram met mijn hoofd op het toetsenbord, draai mijn hoofd naar links en dan een keer naar rechts en ga kijken of ik toevallig iets leuks heb geschreven".

have fun all en bij poker gaat het niet om zoveel mogelijk potjes winnen, het gaat om zoveel mogelijk geld winnen
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Thanks voor de reply's.

Begrijp ik nu dat het beste was geweest als ik de flop had gebet en de turn te check-callen of te bet-folden?
      De haakjes maken het wat verwarrend in de quote uit dat artikel.

Ik lag trouwens echt in een deuk om dat kladblok, ga ik gelijk doen wanneer het weer begint te kriebelen :D

Groeten,
      Leo
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      whoi

ja, je hebt het goed gezien,
      check call de turn (pot word zo niet te groot)
      bet fold als je geraised wordt op de turn (pot word anders te groot)
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik had vannacht ook een ervaring met hem. Kostte me mijn SSS-buy-in.

Ik had TT maar verloor van een A ~low kicker toen er een A op de turn kwam.
      De flop had alleen lage kaarten en ik ging all-in op de flop met een overpair.

Ik had pech, maar had eigenlijk ook niet echt de hand op te pushen.

Gelukkig verdubbelde ik de volgende buy in in een paar beurten :evil:

Z.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Heya Zeezout,

Zag je vannacht al aan de tafel inderdaad. Vond het heel vreemd, want had niks in mn PT van je staan, maar je naam kwam me wel bekend voor...
      Now I know why ;)

Groeten!
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Potcontrol zou nou niet direct mijn eerste zorg zijn tegen een 55+ vp$ip. Tegen zulke spelers wil ik in het algemeen best een straatje extra valuebetten met TPGK. Ik vind je bet op de Turn dan ook erg goed. Je geeft een eventuele flushdraw (kleine kans, maar goed) geen goede odds en een donk die ook met 2nd of 3rd pair naar de showdown wil, zal je nog kunnen callen.
      Op de river zou ik vervolgens wel check/call spelen.

Wat nog wel interressant zou zijn is een read met welke handen hij zo passief speelt, want iemand met een vpip van 55% en een AF van meer dan 2 is toch behoorlijk aggro. Wat ik vaak zie is dat ze dan erg aggresief zijn met goede handen en met air, maar wat passiever met zwakke handjes zoals 2nd pair. In dit geval zou ik daar dus een aantekening van hebben gemaakt.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      lagere stakes spelen... das het enige dat je tegen tilt gevoel kan doen. Als je genoeg buy ins hebt hou je het makkelijker uit
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door boschman123
      ik prijs hem regelrecht het graf in.
      Boschman kent zijn klassiekers! :) Kon-ie nog een beetje goed de appelmoes doorgeven?
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Yep Leo, twas me :D

Kon jij ook niet slapen :tongue:

Uiteindelijk toch nog een paar dollars gewonnen :)

Groetjes,

Z.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hehe, inderdaad... Wekkertje ging wel weer om 7u :(
      Had uiteindelijk ook wat winst gelukkig ;)
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Om eerlijk te zijn: ik sliep pas om 7 uur.....

Ik ben nou eenmaal een slechte slaper.

Voordeel is wel dat er 's nachts meer te halen lijkt. Maar dat kan ook toeval zijn.

Z.
    • nightfoks
      nightfoks
      Bronze
      Tilten slijt met de weken of maanden, het is inderdaad heel verstandig om even te stoppen met spelen als het je overkomt, in de toekomst zul je zo gehard zijn tegen de tegenslag of zul je eerlijk tegen jezelf bekennen dat je eigenlijk beter niet had doorgespeeld. Maar, de tijd komt nog dat een kleine tijdelijke nederlaag je alleen maar scherp zal stellen om aan de volgende tafel jouw slag binnen te halen. Jouw zelfvertrouwen en de kennis van het poker zullen je het gevoel van tilt helpen overheersen met de tijd... Blijf spelen en blijf leren, kennis is macht!