Er gaat niets boven Groningen :)

• Leo
      Leo
      Bronze
      Hey PS,
      mijn naam is Leo en ik kom uit Groningen. Sinds een aantal jaren speel ik poker, de laatste jaren wat fanatieker. MTTs en SnGs hebben me altijd het meest gestrokken (oa aangezien ik zwaar geld verloor met cashgames en tournooien altijd als een tet gingen ;) ).
      Vooral met m'n vriendin naast me -met de daarbij behordende conflicterende meningen over hoe een hand te spelen- gaat het soms echt goed fout :D

Anyway, na een tijd niet meer online gepokert te hebben, heb ik via een andere site een week of drie geleden een free BR van $50,- gehad en heb dit gelijk flink vergroot.

Het eerste tournooi dat ik speelde was gelijk voor $25+$2.5, ik dacht; "poep, toch $50,- gratis, lets give it a shot". Het resultaat was te vet:

(2x quads aan FT :D )

Hier heb ik gelijk maar eens PT mee gekocht om te kijken wat er zo verkeerd ging met die cashgames.

Na zo'n 4k handen cash gespeeld te hebben, speelde ik m'n 5e tournooi daar, en het geluk kon niet op;

Inmiddels had ik dus een aardige BR en begon ik op .10/.20 te spelen om te kijken of dit me misschien wat meer fortuin zou brengen op de cashgame's. Hier kwam ik mr tight Boschman ;) tegen.
      Absolute Life Poker 0.10/0.20, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Talon2000 ($4.02)
      SB Heggy85 ($5.55)
      CO circe2006 ($7.86)
      UTG ThePokerMaster79 ($4.20)
      UTG+1 Boschman ($19.90)
      MP LimboMessiah ($4.10)
      MP line99rus ($2.40)
      MP jcola ($3.80)
      CO-1 Hero ($18.61)
      CO getaca ($4.00)

Preflop: Hero is in the CO-1 with K:club: A:club:
      Boschman raises to 1.00, 3 folds, Hero calls 1.00, 3 folds.

Flop (2.30) A:spade: 4:spade: 5:heart:
      Boschman bets 2.00, Hero calls 2.00.

Turn (6.30) 5:club:
      Boschman checks, Hero bets 4.00, Boschman raises to 8.20, Hero calls 4.20.

River (22.70) T:club:
      Boschman moves all-in for 8.70, Hero moves all-in for 7.41

Boschman shows A:diamond: T:diamond:
      Hero shows K:club: A:club:

Boschman wins 38.81 with Two pair, Ace's and Ten's with a Five for a kicker

Nadat ik deze hand zo verrot gespeeld had, wees hij me op deze site met als tip maar eens naar SSS te gaan kijken. Dit doe ik inmiddels een aantal dagen en ik moet zeggen dat het perfect werkt. M'n BR groeit op de cashgames (tenzij ik weer eens eigenwijs wordt en van SSS afstap en het compleet misgaat).
      Tot nu toe merk ik dat het erg moeilijk is om je gedisciplineerd aan de regels van de strategie vast te houden en niet semi-aantrekkelijke handjes te gaan spelen.

Een enorm lange post. Als je hier bent gekomen, tof dat je je aandacht erbij hebt kunnen houden ;)
      Boschman nogmaals bedankt voor de tip.
      Ik probeer zoveel mogelijk van de artikelen te lezen en vooral te begrijpen, met als doel binnenkort toch echt eens een goede cashgame speler te worden. Dit weekend zit ik op +/- 10k handen en zal ik eens een goede analyse maken van m'n meuk.
      Hopelijk kunnen jullie me ook via het forum helpen met gespeelde handen te analyseren en tips te geven naar aanleiding hiervan. Ook zal ik binnenkort eens een paar coachings bij gaan wonen, aangezien ik erg benieuwd ben hoe dit is en of je hier wat aan hebt.

Veel succes en cya at the tables,
      Leo.
  • 3 antwoorden
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      hiya leo

lol ikke tight???? whahahaa das alleen maar mijn imago. ik denk dat ik net in mijn losse tien minuten per uur heb gezeten.
      meer lol ik geloof dat ik degene ben die beroerd gespeeld heeft in deze hand.
      (edit: ik heb nu de hand een paar keer doorgelezen en ik bied je mijn excuus aan, kristus, wat heb ik een zwijn gehad. en nee ik stuur je niet als boetedoening de centen terug ;) )

ik kan me het gesprek weer herinneren, ik geloof dat ik je zei dat je te passief speelde en mij, doordat je alleen maar callde, de kans gaf om mijn kicker te hitten op de river.
      je had beter op de turn alles erin kunnen duwen na mijn checkraise, je stond duidelijk voor, voor die extra vijf op de turn hoef je niet bang te zijn, juist als die valt is de kans dat ik een setje vijfen had erg klein. andere handen waarmee ik gespeeld zou hebben vanuit mijn positie zou je gebeat hebben met je TPTK, of op zijn minst een split pot. oke als ik AA had gehad was je ook zuur geweest.

van mijn kant gezien is de checkraise ook niet verkeerd, het enige wat mij op dat moment beat zijn AA AK AQ AJ. ieder pocketpair (op de 44 na, en voor 55 was ik niet bang) had ik gebeat. geen van deze handen zijn correcte callinghanden. AK raise je na 1 better voor value en protection. heel af en toe kan je hem gebruiken als trap hand en dat is wat jij gedaan had. netjes. maar hierdoor verloor je de protection uit het oog en kon ik je inhalen op de river.

ik had je trouwens gezet op een middle tot hoog pair, die een bluf zou doen op de turn nadat ik die gecheckt zou hebben. ik verwachte niet dat je mijn minraise zou callen en was dan ook hartstikke blij dat die T kwam.

veel plezier hier op pokerstrategy ! ! !
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      lol boschmann, leer je nu je tegenstanders pokeren? Als we dat allemaal doen dan wint niemand van ons meer. :D

Anyway, welkom Leo. :D
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

De wereld is klein zo te zien! :D

Welkom bij PokerStrategy! Ik hoop dat de mooie resultaten blijven komen!
      Wel raad ik je aan om een goed bankroollmanagement te hanteren, dan loop je ook nihil risico dat je je gewonnen geld verliest in het geval van bad beats, tilt etc.

Aangezien je MTT's speelt zou ik minimaal 100 buy ins hebben als bankroll.

In iedergeval veel succes!