22 spelen

• ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit) - donderdag 17 januari 2008 13:54:44
      Table TH 31 (Real/Cash Game)
      Seat 1: ikwilda (20.70)
      Seat 2: opmilo (12.00)
      Seat 3: Ekber (50.00)
      Seat 4: K diamond (19.67)
      Seat 5: D'Hoffryn (52.50)
      Seat 6: Cemshow (56.75)
      Seat 7: EL POLLON (25.65)
      Seat 8: rounderss. (70.35)
      Seat 9: Jackal_147 (50.10)
      Seat 10: Bruun0 (50.55)
      opmilo post SB 0.25
      Ekber post BB 0.50

** Deal **
      ikwilda [2h, 2d]
      opmilo [N/A, N/A]
      Ekber [N/A, N/A]
      K diamond [N/A, N/A]
      D'Hoffryn [N/A, N/A]
      Cemshow [N/A, N/A]
      EL POLLON [N/A, N/A]
      rounderss. [N/A, N/A]
      Jackal_147 [N/A, N/A]
      Bruun0 [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***
      K diamond Call 0.50
      D'Hoffryn Fold
      Cemshow Call 0.50
      EL POLLON Fold
      rounderss. Raise to 2.00
      Jackal_147 Fold
      Bruun0 Fold
      ikwilda Call 2.00
      opmilo Fold
      Ekber Fold
      K diamond Call 2.00
      Cemshow Fold
      *** Flop(Board): *** : [8h, Ad, 5c]

*** Bet Round 2 ***
      K diamond Check
      rounderss. Check
      ikwilda Check
      *** Turn(Board): *** : [8h, Ad, 5c, 3c]

*** Bet Round 3 ***
      K diamond Bet 2.00
      rounderss. Fold
      ikwilda Call 2.00
      *** River(Board): *** : [8h, Ad, 5c, 3c, 4h]

*** Bet Round 4 ***
      K diamond Bet 5.00
      ikwilda Raise to 10.00
      K diamond All-in 15.67
      ikwilda Call 15.67
      *** Showdown *** : Rake: 2.10 Total Pot: 40.49

ikwilda [2h, 2d] Straight to the five Win: 40.49
      ikwilda [2h, 2d] Straight to the five Win: 40.49
      K diamond [8s, 8d] Three of a kind, eights Win: 0.00

Tadaaa
      Ik had vandaag enkel AKo gehad en 22...
      +/- 100 handen aan tafel
      Was gefrustreerd en denk dat ik niet veel fout gedaan heb...
      Misschien die call op de turn, maar die was niet dermate groot dat ik van plan was te folden... (ik zeg: gratis kaart is lekker)
  • 37 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Was gefrustreerd en denk dat ik niet veel fout gedaan heb...
      Misschien die call op de turn, maar die was niet dermate groot dat ik van plan was te folden... (ik zeg: gratis kaart is lekker)

Fold preflop, fold turn, push river, zit niet met 20$ aan een Nl50 tafel, en convert je hand eens!

Je hebt alles eigelijk verkeerd gedaan wat je verkeerd kon doen. Lees:

http://www.pokerstrategy.com/forum/thread.php?postid=79697#post79697

Ik wil niet lullig klinken, maar heb jij de bankroll voor NL50? Want ik zou eerlijk gezegd niet denken dat je dat gehaald kan hebben als ik de play zie. Sorry voor die belediging, wou je alleen ff wijzen op brm, want ik denk niet dat je de BR hebt voor NL50.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Allereerst is je call op de flop behoorlijk discutabel. er werd vanuit middle postion geraised. dan ben je op zijn best 50/50 en zeer waarschijnljik een 80/20 underdog. er zijn ook nog eens 2 limper die na jou nog kunnen callen of zelfs raisen als ze een grote hand aan het slowplayen waren. dan moet je je tweeen alsnog wegleggen. verder heb je altijd het probleem dat er 3 overkaarten komen, je weet dusnooit of je tegenstander iets gehit heeft.

De check op de flop is ook zwak je bent als laatste en ze checken allebij naar je toe. als iemadn een aas had had diegene waarschijnlijk wel gebet. de enige hand die hier misschien zou slowplayen is een set.

je call op de turn is gewoonweg slecht. de pot is daar 6 dollar, en er word 2 dollar gebet. dat is 3:1 oods. je hebt waarschijnlijk 6 outs (de 2 resterende tweeen, en de 4 resterende vieren.) dat geeft je ongeveer 15% kans te winnen. je had dus gewoonweg niet de oods om te callen. als je had gedachjt dat jeecht de beste hand had, had je hier gewoon moeten reraisen.

de river heb je wel goed gespeeld. je had de beste hand en hebt daar al het geld erin gekregen, verder weinig op aan te merken.

ik hoop dat dit helpt je spel naar een hoger niveau te tillen
      -peter
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      De check op de flop is ook zwak je bent als laatste en ze checken allebij naar je toe. als iemadn een aas had had diegene waarschijnlijk wel gebet. de enige hand die hier misschien zou slowplayen is een set.

ben ik het niet mee eens. Er zitten veel spelers in, en 3 overcards. Betten hier slaat nergens op. Ik zie vaak genoeg mensen Ax met een A op de flop c/c spelen, zoals het een goed callingstation betaamt :D . Je speelt voor setvalue en je mist. c/f.

de river heb je wel goed gespeeld. je had de beste hand en hebt daar al het geld erin gekregen, verder weinig op aan te merken.

Ben ik het ook niet mee eens om 2 redenen:

1. Miniraise is sterker, duidt erop dat jij een hele goede hand heb. Kan ervoor zorgen dat hij fold.
      2. Miniraise nodigt ook uit tot callen, met een aas bijvoorbeeld, terwijl hij een push dan natuurlijk niet ineens zou folden.

Je hebt gewoon gruwelijk geluk dat je tegen een set zat, want elke andere hand had je NIET afbetaald. Een push is veel beter, omdat je daarmee maximaal value uit de hand haalt in situaties als deze (sklansky).

ik hoop dat dit helpt je spel naar een hoger niveau te tillen

Hier ben ik het wel 100% mee eens. :D
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      bij het callen met een PP, in dit geval 22, heb je maar 1 doel: een set hitten op de flop. Om dit winstgevend te kunnen doen, moet je kijken naar de verhouding tussen de raise en je eigen stack + de stack van de villain.

De kans dat je een set hit is ongeveer 12%, dit zijn odds van ongeveer 7:1, voor elke keer dat je een set hit, moet je dus 7 verliezen goed maken. Als je iedere keer dat je hit al het geld in het midden zou kunnen krijgen, zal je dus in je eigen stack EN in villains stack 8 keer de raise moeten hebben voor break-even. Echter, je krijgt niet elke keer al het geld in het midden en je wil ook helemaal niet break-even spelen (winst willen wemaken!!!), dus een ruimere marge is op zijn plaats. In de literatuur die ik heb gelezen (artikelen, boeken) wordt aangeraden dat je op zijn minst 12 keer de raise in je eigen + villains stack moet hebben. Maar ook een aantal van 20 keer de raise wordt genoemd, en waardes tussen de 12 en 20.

In deze situatie is je eigen stack niet toereikend om deze raise te callen.

Mijn advies: ga nooit met een halve stack aan een tafel zitten, dan voorkom je dit soort situaties

dat je nu wint is puur geluk (wel lekker natuurlijk)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      ik ga voor call20 eerlijk gezegd, ivm het verliezen met een set. Vooral met 22. 88>22.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      ik laat de verhouding ook altijd een beetje afhangen van de sterkte van mijn PP

en set tegen set is gewoon zuur
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      lees mn post:

http://www.pokerstrategy.com/forum/threa...79697#post79697

Laat het afhangen van:

pp, zodat je op minder droge flops je set hit

positie, zodat je meer wint als je je set hit, en zodat je geen raise achter je krijgt

tegenstander, zodat je meer wint als je je set hit

eigen postflop skills, zodat je meer wint als je je set hit

aantal spelers, voor betere pot odds, en betere implied

Mijn regel is eigelijk call100-call12. Hangt van alles af. 10 10 op de button met 3+ spelers voor je is een call 12, 22 utg+1 met een miniraise voor je is een fold.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      je link werkt niet.... ben er wel benieuwd naar

zou je hem kunnen fixen
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      ow, tis een link naar t engels forum. Doe maar ff handmatig kijken, want ik weet niet hoe em te fixen. Bij het engelse forum is onder "self study", mijn thread over de call15/call20 rule.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      tx
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      mooi artikel

http://www.pokerstrategy.com/forum/thread.php?postid=79697#post79697
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      whoi ikwilda,
      jij dacht zeker ikwilda potje oppikken...

ik ga het nu niet hebben over je stack en het limiet.... :evil: dat zul je zelf ook wel doorhebben. :rolleyes:

je speelt hier een gevaarlijk spelltje man, ik snap dat je af en toe eens een mindere hand speelt omdat je al een hele tijd je handen hebt moeten folden en ik snap dat je eens met een erg laag paartje...euhh.. ff lekker link wilt doen.... door een raise te callen die eigenlijk buiten je bereik ligt.
      nu is er evt wat voor te zeggen om dit te doen. 2 limpers met genoeg poen en dan ook nog eens de blindjes in de pot. als een van de blindjes ook nog called en ook een van de oorspronkelijke limpers kan je misschien denken dat je genoeg implied hebt om rechtvaardig voor je set te callen, maar dan moeten ze je ook allemaal afbetalen. MAAR officieel keur ik het niet goed.
      je mist je set dan ook op de flop en dan is de turncall echt een nono. je hebt hier maar een gutshot (waarvan een van de 4 outs hiervan ook nog eens besmet is) en zoals je ziet zal een derde twee je ook niet helpen. je bent hier echt een mazzelaartje, zeker ook omdat de derde man in het potje fold (derde man=evt nog een stackje die je kan pakken ALS je je gutshot hit)

als je nog een handconverter nodig hebt: HIER heb je der een voor de grotere sites en HIER heb je der een voor Ipoker en pokertracker.

ik snap niet dat niemand je al eerder een linkje naar een converter heeft gegeven terwijl het maar een kleine moeite is :) als je nog probleempjes hebt met het laden van een hand in een van de converters dan meld je dat maar.

ook zal het fijn zijn dat mensen die een beoordeling van een hand geven ook uitleggen waarom zij zo denken over hun oordeel.
      je kan heel makkelijk roepen "Fold preflop, fold turn, push river" , maar je medepokeraars en community leden hebben er meer baat bij als uitgelegd word waarom je deze mening hebt.

ook lijkt het me slim, dat als je een hand beoordeeld dat je je eigen reactie nog even naloopt om te kijken of je geen foutjes gemaakt hebt of zelfs dingen zegt die elkaar tegenspreken.
      Ben ik het ook niet mee eens om 2 redenen:
      1. Miniraise is sterker, duidt erop dat jij een hele goede hand heb. Kan ervoor zorgen dat hij fold.
      2. Miniraise nodigt ook uit tot callen, met een aas bijvoorbeeld, terwijl hij een push dan natuurlijk niet ineens zou folden.

Je hebt gewoon gruwelijk geluk dat je tegen een set zat, want elke andere hand had je NIET afbetaald. Een push is veel beter, omdat je daarmee maximaal value uit de hand haalt in situaties als deze (sklansky).

anders klinkt het zo lullig...

ps : hoe hard heeft die K diamond je lopen uitschelden?

have fun all en Turbo McKwek rules!!!.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      t spreekt elkaar niet tegen mneer. Dat zijn twee manieren waarop villain een miniraise kan interpreteren, dus beide redenen om geen miniraise te maken, maar te pushen.

En ik heb uitgelegd niet preflop te callen, door een link naar mijn artikel erbij te zetten, dat is echt mijn call-for-setvalue heiligdom, dat artikel.

Ik heb uitgelegd waarom niet die riverpush te maken.

De turncall had hij zelf al de fout van begrepen.

De stacksize en limit, daar ga ik net als jij geen woorden aan vuil maken verder, wilde hem er alleen ff op wijzen. Bedankt voor de bijdehandheid iig, boschmann, voortaan ff een post goed lezen voordat je em afkraakt. :D
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      lol dat is de reden waarom ik het zo geschreven heb, het valt me vaker op dat jij een post niet goed leest en dan kom je ook terug op je woorden, zie je wel dat dat verwarrend kan zijn..

ik hoop dat het nu op deze manier tot je doorgedrongen is

whahahahaha
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door boschman123
      lol dat is de reden waarom ik het zo geschreven heb, het valt me vaker op dat jij een post niet goed leest en dan kom je ook terug op je woorden, zie je wel dat dat verwarrend kan zijn..

ik hoop dat het nu op deze manier tot je doorgedrongen is

whahahahaha
      zucht. ok zak der maar in dan.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      ik ga hier geen enkel handadvies meer geven, het wordt duidelijk niet gewaardeert. Lang leve het engelse forum dan maar. :D

Hij zegt dat ik niet goed gelezen heb, terwijl ik dat duidelijk wel heb gedaan. Dan geef ik aan waarom, leest iej niet, en zegt iej dat ik nooit posts lees. Waar moet dat heen dan. Verder is zijn advies etzelfde als mijn advies, maar is het mijne ongeveer 9000x uitgebreider. Maar jah, dat heeft iej dus niet gelezen. Laat maar dan, moderatze, en ik ben weg hier, laters.

(dit is niet de eerste keer dat mensen de pijlen geheel onterecht op mij wijzen terwijl ik simpelweg probeer te helpen. Het is al 4-5 keer gebeurd. Het zal de Nederlandse additude zijn ofzo.)
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik denk dat het meer is omdat jouw posts nogal direct zijn en vaak uitstralen dat wat jij zegt waar is en wat andere mensen zeggen per definitie fout is.

Het is hier geen gevecht over wie het grootste ego heeft of wie er de beste is in poker.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      ik ben gewoon zakelijk, maar als gezegd, dat wordt niet gewaardeerd. Kijk naar de judges in t engelse forum, die zijn nog veel botter als ik, the way i like it:) . Dus nogmaals, kan niet tegen dit soort onzin.
    • 1
    • 2