Pocket 10, overpair

• raasz
      raasz
      Bronze
      Onderstaande hand is een voorbeeldhandje waar ik regelmatig tegenaan loop. Wat had ik moeten doen?
      Eerder had ik mijn overpair nog sterker gepushed en was ik waarschijnlijk all the way gegaan. Wat had ik hier anders/beter kunnen doen?

Reads: Voor zover ik kon beoordelen is villain vrij TAG, hij speelde niet veel handen. Ik zag hem af en toe wel in positie wat marginalere handen spelen.

Hero: $10
      Co: $30,40

0,05/0,10 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with T:diamond: , T:spade:
      UTG+1 calls $0,10, 3 folds, Hero raises to $0,50, CO raises to $0,90, 4 folds, Hero calls $0,40.

Flop: ($2,05) 9:club: , 3:heart: , 8:club: (2 players)
      Hero checks, CO bets $0,10, Hero raises to $1,20, CO raises to $2,30, Hero folds.
  • 6 antwoorden
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Als hij TAG speelt zal ie wel hoog pair hebben.
      JJ, QQ, KK, AA mss zelfs KA of QA.

Ik zou gefold hebben gezien zijn TAG spel.
    • Hanske333
      Hanske333
      Bronze
      volgens mij ben je beat.

kvind zijn bet van 10cent wel wat raar, maar je hebt tegenwoordig veel idioten die dat doen, ik interpreteer dat dan altijd als een soort van check, nuja iig, hij reraist je twee keer, pre flop en op de flop, het beste dat je hier kan callen is AKclubs, maar ik vrees dat het eerder QQ+ is, de kans dat het AKc is is te klein om te callen denk ik

das natuurlijk ook veel een beetje het gevaar met TT door vanuit middelpositie te raisen naar 5BB, bij een reraise weet je helemaal niet waar je staat ( allez ik toch niet :D ) en zit je nog eens uit positie ook. uit vroege positie limp ik ze liever voor setvalue.
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      whoi raasz,

zal ik je eens wat zeggen? ik heb zelf ook nog steeds moeite met zo'n hand.

om te beginnen is je raise preflop vanuit jouw positie oke, volgens de SHC is TT hier een raise en de ene limper "is te verwaarlozen". pas wel op met limpers vanuit UTG, er zijn er bij die vanuit deze positie een hele sterke hand kunnen slowplayen. als UTG gecalled had, zou ik zeker een stuk voorzichtiger worden. der is een limper in het spel en je doet correct 4bb+1limper=50cent.

als je dan door de CO gereraised word, en dan nog wel een minraise, heb je naar mijn mening 2 logische keuzes.
      of je reraised hem nog een keer om te laten zien dat je daadwerkelijk wat hebt en dat je eerste raise geen isolatieraise was van de UTG1. word je hier gecalled of gepushed is het een easy fold.

of je kan idd gewoon callen en voor set value spelen. hoewel je nu nog maar minder dan de gebruikelijke odds krijgt.

doordat villain bij jou bekent staat als een tag had ik het laatste gekozen. kheb er al wat centjes inzitten en die 40 cent kan me de kop ook niet kosten.

nu komt het flopje en je zit met een overpair. erg moeilijk. het probleem is dat je overpair niet zo hoog is en dat je tegenstander makkelijk JJ+ kan hebben. en dan ben je zuur.

ik zou zelf op de flop gebet hebben, je hebt info nodig. als je zwaar geraised word kan je je hand makkelijk wegleggen en als je tegenstander alleen maar called kan je nog een turn kaart zien.
      nu doe je een checkraise op zijn silly bet. ik denk dat ALS je hem checkraised dat je dat ook krachtiger moet doen. je tegenstander minraised je weer en dat is eigenlijk best een goedkope raise voor hem. je bent nu genoodzaakt te folden terwijl je helemaal geen info hebt gekregen.

have fun all
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      NH

villain speelt volges mij een goede hand slecht :D
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Kon hij niet typen ofzo? Alleen minbets/minraises
    • Hanske333
      Hanske333
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi
      Kon hij niet typen ofzo? Alleen minbets/minraises
      waarschijnlijk was hij bang "een klant" te verliezen, wat zijn play uiteraard niet goed maakt, maar wel een verklaring is voor zijn speelstijl,...