Voorbeeld hand uit Riverplay artikel op Duitse PS site

• Classical
      Classical
      Bronze
      0.10/0.20 Fixed-Limit Hold'em (10 handed)

Preflop: Hero is CO with 5:club: , 5:diamond:
      6 folds, Hero raises, BU calls, SB folds, BB calls.

Flop: (6.50 SB) 8:heart: , 6:heart: , 4:diamond: (3 players)
      BB checks, Hero bets, BU calls, BB folds.

Turn: (4.25 BB) 2:spade: (2 players)
      Hero bets, BU calls.

River: (6.25 BB) Q:club: (2 players)
      Hero checks, [COLOR=Red]BU bets[/color], Hero calls.

Final Pot: 8.25 BB

Deze hand kwam ik tegen in een artikel op de Duitse PS site over riverplay.
      Ze raden dus c/c aan hier, en zeggen dat b/f hier slecht is omdat villain alleen met betere handen zal callen. Is dat nou wel zo? Hij zou kunnen callen met een 4, met 33, met A7, A5, of met overcards. Die checkt hij allemaal behind als wij checken.

Op een river check kan hij bovendien ook nog een 8 of een 6 betten, als hij denkt dat we op een draw zaten. Ik vind dit dus niet zo'n duidelijk voorbeeld van c/c, of zit ik nou fout?
  • 3 antwoorden
    • wilm
      wilm
      Bronze
      Is c/c of b/f niet heel erg read afhankelijk op een river als dit? Ik vind hem nml ook erg moeilijk =)
    • Makomar
      Makomar
      Black
      C/C!

Net als je zelf schrijft, kan hij callen met 4, 33, A7, A5 (jij hebt wel al twee 5en). Ik zal zeggen op een board met veel busted draws called misschien iedere A high. Maar:

1) De Ax handen gaan hier niet zo vaak callen, omdat de Q in the playing zone en dus scary is.

2) Naar een coldcall is een QJ-type hand waarschijnlijker, een goeie A, of misschien iedere Ax gaat hij van deze positie 3-betten tegen jouw raise.

Ook callen gaat iedere 8 of 6 en raisen/callen gaat iedere Q (als hij met overcards de turn called, of met een draw met een Q)

--> Slechtere handen, die callen zijn alleen 4 en 33, en ook deze folden misschien op de Q --> Bijna nooit called een slechtere hand.

Met wat gaat hij betten? Iedere busted Flushdraw; T9, 97 (busted gutshot/straightdraw); JT, J9 (overcard-calls op de Turn); iedere 7 zonder een A of K, iedere 5 zonder een A of K (zijn er wel niet veel in zijn preflop range); iedere Q; misschien 8 of 6;

Met wat gaat hij checken? Iedere Ax hand (die hij niet called), iedere 8 en 6. Alleen als hij goed is kan hij tegen onzere Ax Range hier valuebetten, omdat wij hier vaak c/c met A high zonder hit spelen. Meestal zijn tegenspelers hier scared van de Q en gaan niet betten. Ook omdat zij geen idee van preflop ranges/onzere standard-postflop-play hebben. Zij kunnen best wel denken, wij hebben JJ-99 (77). Of zij hebben 98, 76, etc. die zij niet valuebetten durfen (het bestaan wel veel 8x, 6x handen met betere kicker in onzere range).

Maar ook als zij een 8 of 6 valuebetten, verliezen wij niet meer, dan met een bet! Wij winnen wel meer tegen busted Draws!

--> Tegen een Q verliezen wij misschien minder met een check omdat wij tegen een agresiefe speler niet op de Riverraise kunnen folden.

--> (Bijna) nooit called een slechtere hand

--> Het bestaan veel busted draws, die op de River bluffbetten

--> Alleen heel goeie spelers kunnen hier een 8 of 6 valuebetten (de preflop-coldcall zegt misschien alles van het niveau van onzere tegenspeler) en ook dan verliezen wij net meer, dan met een bet.

Easy Value C/C op de River.

P.S.: Ook deze hand even belankrijk maken Paul, alsjeblieft ;)
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Dank voor het duidelijke antwoord.

Mijn fout zit er denk ik oa in, dat ik dacht dat hij met overcards zou kunnen callen op onze bet. Maar jij merkt heel terecht op dat overcards onwaarschijnlijk zijn vanwege zijn cold call (ipv 3-bet) preflop, bovendien hebben veel overcards gehit op de Q.
      Er blijven idd erg weinig slechtere handen over die callen.