Hart onder de riem voor beginners...

• nightfoks
      nightfoks
      Bronze
      Ik kan mij nog heel goed herinneren wat ik vond van de short stack strategy na enkele dagen experimenteren... OERSAAI!!!!! En dan ging ik nog wat extra handen spelen omdat het toch allemaal wel wat leuker mocht, niet? En snel even een kritische bedenking posten in het forum of dit echt ooit iets zou opleveren. Wel, nieuwe pokervrienden, als het voorgaande je bekent in de oren klinkt, tracht dan even rekening te houden met de volgende tips. Ik was het beu om nauwelijks vooruitgang te boeken en heb me dan toch maar bekeert tot een aandachtig student van de artikels van deze site. Niet één keer of enkele keren, iedere dag opnieuw tot ik ze achterste voren kon aframmelen, tot de strategie geen geheimen meer had voor mij. Werken aan jezelf; karakter hebben om te wachten op een starthand in de juiste positie uit de starthandentabel, om een goede starthand weg te leggen op de flop als je onraad ruikt en rekening te houden met iedere theoretische benadering van de voor jou ontwikkelde strategie. Geloof mij, deze site leert je winnen, en alleen zo krijg je de smaak te pakken naar meer, ik beoefen nu al 3 à 4 maanden de SSS en hij bevalt me steeds meer en meer, ik ben nog niet snel van plan om over te schakelen naar de volgende strategie. Enkel als mijn bankroll het toelaat ga ik over naar de volgende inzetlevel en als ik die volledig beheers ga ik aan de big stack strategy beginnen (maar ik ben hem wel al aan het studeren). Soit, om jullie even een idee te geven van de laatste 30 gespeelde sessies (cashgame NL10) heb ik er bij 27 de tafel verlaten met een gemiddelde van 7.5BB winst, 1 tafel break even en 2 tafels alles verloren. Simpel rekensommetje = leuke winst. Upswing? Geloof ik niet, kennis van het systeem! Ik hoop dat dit een aanmoediging is voor jullie, leren winnend spelen is van de kleinste trap af beginnen en veel en hard werken aan de artikels en jullie zelf. Veel succes!!!! :D :D :D
  • 13 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ik heb een vis in mijn mond
    • nightfoks
      nightfoks
      Bronze
      ach beste jonas, dit was echt met de beste bedoelingen gepost hoor. Misschien lijkt het wel wat zeemzoeterig en ik weet echt wel dat er heel wat spelers op een beter niveau spelen dan mezelf én die het beter in een tekstvorm kunnen gieten maar ik ben er zeker van dat veel beginners met de sss op hun tanden moeten bijten om door te zetten. Velen geven het op omdat ze het saai vinden, ik wou gewoon duidelijk maken dat dit een goede basis is om hun fundamenten te leggen naar een betere pokerspeler! Als mijn aanmoediging als fishie overkomt, dan zij het zo... Ik zie dit trouwens alleen maar als motivatie om mezelf te verbeteren! Ik lees trouwens heel graag jouw commentaren, steeds goed en to the point!
      Groeten Tom
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      hoezo issie een fish dan? Als iemand die ik ken op die manier deze site gebruikt om zn pokercarreer te starten dan denk ik "joehoe, das wel discipline! Zo goed doen ze dat niet allemaal!". Ajfonso haat sss, wat een beetje raar is, want t is gewoon een goede tactiek. Ik vin gewoon daje goed bezig bent.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Heuj gaan we weer een discussie hebben over wie een fishie is of niet. We weten allemaal dat ajefonso geen voorstander is van SSS, en laten we het daar dan bij houden. Andere mensen vinden het een goed systeem om te leren pokeren en daarin ook beter te worden. Laat ze dit dan ook gewoon doen en ga niet mekaar uitmaken voor fishie :O :baby:
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      De enige vis die ik in mijn mond neem, is zelf gevangen (en gebakken) vis of een portie kibbeling uit de winkel. :D

Wat deze site betreft is dit een pokersite waarin we elkaar, als het goed is, proberen op te bouwen. Fish is een term die wordt gebruikt voor bepaalde pokerspelers. Dat hoeft niet kwetsend te zijn, maar je kunt het ook gebruiken om anderen in een hokje te duwen en dat moeten we gewoon niet doen.

Ik ben ook nog een FISH. Dat weet ik. Maar ik voel me daarom niet minder dan de jongens die al grote bedragen binnenslepen. Mijn tijd komt wel.

Ik kan me dan ook helemaal aansluiten bij nightfolks en helemaalnicks.

Vissen en vissers: verenig je!

(sorrie folks, kben net wakker :O )

Groetjes,

Z.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Geen kabeljauw voor jou zeezout?:(
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Wat SSS betreft, ben ik het helemaal met je eens foks. Dat het effectief is, maar inderdaad dat het soms ook best saai is....

Gisteravond een live poker avondje gehad hier. We waren met 9 man (waarvan 1 vrouw, maar dat terzijde ;) ).....Uiteraard begon ik over PS, en ik kwam erachter dat niemand van ons groepje zich echt verdiept had in de artikelen enzo.
      1 van de jongens had wel alles goed gelezen, maar was er niet mee aan de slag geweest (Ik heb het nog steeds over SSS :tongue: ) .....

Ik vond dat onbegrijpelijk, die gasten kunnen allemaal een leuk kaartje leggen. Maar zonder theory, zullen ze blijven hangen.

Wat ik ze heb geprobeerd duidelijk te maken is (en ik denk dat nightfoks dat ook bedoelt), ik gun ze zo hard een eigen gezonde BR. Ik weet dat ze geld kunnen verdienen met SSS, doe het nou gewoon en dan zouden ze erachter kunnen komen......

Uiteindelijk moeten ze het wel zelf doen! ;)
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      :tongue: :tongue: :tongue: :tongue:

Toch wel Sharky!

As t ff kan sta ik te vissen en gevangen gul gaat zeker in de pan! ;)
      Daar kan vis uit de winkel niet tegenop.

Dat vissen is misschien wel de bron van mijn geduld bij het pokeren...

Groetjes,

Z.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      De enige vis die ik in mijn mond neem, is zelf gevangen (en gebakken) vis of een portie kibbeling uit de winkel.

oh, ik heb ook wel eens iets anders vissigs in de mond, vinden ze leuk namelijk. :D
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Viswijf als vriendin? :D
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Zeemeermin natuurlijk :tongue:

Z.
    • SlickAzn
      SlickAzn
      Bronze
      Als je sss juist toepast , is het erg moeilijk
      om busto te gaan als je je aan de bankroll requirements houd.
      Je hoeft veel minder beslissingen te maken.
      Met andere woorden, je blijft langer spelen, genereert meer rake en Pokerstrategy.com maakt dus meer winst, wat ze wel verdienen.
      Het is wel een fantastische strategy voor beginners op nano stakes, je leert langzaam de game en gaat niet snel broke. Maar als je later het spel wat beter begrijpt of naar hogere stakes wilt verhuizen moet je wel met een full buy in spelen imo, helemaal als je 6 handed wilt gaan spelen.
      Je implied odds zijn veel beter en 6 handed moet je meer lag pre flop spelen.

Btw als je na een tijd een paar downswings hebt moeten meemaken, ga je vanzelf wel geloven in Upswings, lol je moet wel.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Nightfoks, keurig en ga zo door! ;)