pokerev grafiekjes.

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Hey mensen,

kheb een vraagje. Er bestaat dus zo'n programma waarmee je advanced grafiekjes kan laten maken. Sklansky bucks en total winnings bijvoorbeeld. Sklansky bucks is de grootheid voor het bedrag dat je eigenlijk had moeten winnen. Dus all in situatie met AA vs TT wint AA eigenlijk maar 80% van de pot en TT de rest andersom verliest TT niet zijn hele stack maar houd 20% van de pot over. Naja deze grafieken zijn bij mij vreemd.

Ik loop bij party / titan allebij met total winnings ver onder de sklansky bucks. Ik mis dus ergens geld. Is dat normaal? Komt dat door de rake? Of trekt dat in de loop der tijd weer recht?
  • 10 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Volgens mij heeft dat ook nog te maken met hoeveel je je handen foldt. Als je total winnings ver onder je showdown winnings en Sklansky bucks liggen verlies je veel value voor de showdown.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ja ik heb dat zojuist ook geleerd tijdens googelen.

Ik kom erop uit dat ik bij parypoker over 37k 10nl handjes -300 nogwat dollars heb gespeeld zonder de showdown te berijken. Heb zegmaar veels te veel gefold en te weinig gebluft ofzo.

Maar hoe verander ik deze leak. Ik bedoel. Ik kan moelijk elke keer als iemand me reraised als ik AA heb weggooien op de flop omdat er een kans bestaat dat hij een set heeft. Damnz dit is echt een mega leak van mij blijkbaar....

Hoe lost ik dit op?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      preflop all in gaan met azen :)
      niet altijd schrik hebben voor een set, mensen spelen vaak tptk of zelfs gewoon tp alsof het de absolute nuts zijn

groeten
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      dus je zegt dat ik tegen elke 30/8 speler moet pushen met azen op any flop?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      nee, maar niet té veel schrik hebben ook niet
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      arg.. maar das dus het lastige. Wanneer wel en wanneer niet..
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Azen op een droog board folden is alleen voor de werkelijk sterren weggelegd. Wie denkt nu op een droog bord dat ie beat is door een andere hand die pre flop een raise heeft gecalled?

Wanneer het een drawy board is, zal het daarintegen wat makkelijker worden, toch is het nog steeds lastig zat.

M.v.g.
      Danny
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Copy past van 2+2, props to TheCutter

The difference between the red and blue line is luck/bad luck (blue above red => running good, blue below red => running bad, by the amount that is between the lines) -- the difference between the green line and the blue one is non-showdown profit, which means you lost a ton when you didn't see a showdown.

Als je All in luck wilt weten moet je de "All ins with total winnings" aanvinken (de rode en groene lijn dus).

Beide zeggen niet zo heel veel, je moet 's gaan spelen met de filters als je leaks wilt vinden. Het kan namelijk door nogal subtiele dingen beinvloed worden. Die filters zijn het nuttige van PokerEV. Hoewel het voor showdown handen bekijken ook erg handig is imo.
    • DarthBobo
      DarthBobo
      Bronze
      Ik heb het programma ook even geprobeerd nu.
      Hieronder mijn grafiek voor FL FR 010-020.

Stel dat ik nu elke keer de showdown had gezien, hadden mijn winnings dan gelijk gelopen met die blauwe lijn? Of zie ik het verkeerd?

edit: heb nog wat extra research gedaan. Bovenstaande redenering is denk ik fout. Volgens mij wil de grafiek zeggen dat ik veel geld verlies in hands waar ik niet tot de showdown ga.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      tighter spelen.... Je speelt blijkbaar of veels te loose of veels te passief. Het grappige is ook dat je het geluk aan jouw kant hebt gehad :P ... je hebt volgens mij aardig wat leaks ja.