88

• BasdeK
      BasdeK
      Bronze
      Titan Poker Paoli 0.10/0.35, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button ($11.41)
      SB ($12.17)
      BB BB ($11.23)
      UTG ($53.32)
      UTG+1 UTG+1 ($13.88)
      MP ($161.72)
      MP ($7.89)
      MP MP ($5.74)
      CO-1 CO-1 ($16.21)
      BB BB ($15.73)

Preflop: CO-1 is in the CO-1 with 8:spade: 8:club:
      1 fold, UTG+1 calls 0.25, 2 folds, MP calls 0.25, CO-1 calls 0.25, BB checks, 2 folds, BB checks.

Flop (1.45) A:club: 5:diamond: 9:diamond:
      BB checks, UTG+1 checks, MP checks, CO-1 ??

Hoe speel ik deze hand verder?
  • 7 antwoorden
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      edit: nvm ik dacht dat het NL was sorry ;)
    • xordeh
      xordeh
      Bronze
      aangezien dit een speculatieve hand (je wilt dus dat hij verbeterd) moet je deze checken imo. je wilt een set en je wilt deze zo goedkoop mogelijk behalen, met twee overcards op het bord wil je hier niet betten imo.

greetz,

jeroen
    • henne007
      henne007
      Bronze
      als er in de SHC een call staat is het goed.
      maar ik zou dit raisen preflop.

en omdat er niemand sterkte toont op de flop. zou ik een keer betten en hopen dat er een paar folden.
      als ze alle 3 callen, gewoon je freecard pakken op de turn. anders nog eens betten als niet nog een overcard komt.
      nog callers is river check behind denk ik
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik zou ook flop betten, en als je 2 callers of meer krijgt gewoon turn en river check/folden unimproved, tegen 1 nog eens turn betten en river checkbehind unimproved.

PS: Zou je http://www.neildewhurst.com/hand-converter/ als handconverter willen gebruiken? Deze is heel irritant voor fixed limit :P
    • xordeh
      xordeh
      Bronze
      shc staat: twee limpers of meer=call.
      Moest ik geraist hebbe PF zo ik de flop ook betten, maar in deze situatie check ik 70% van de tijd.

Wel een veel voorkomende situatie ben benieuwd wat makomar hier op te zeggen heeft.
    • BasdeK
      BasdeK
      Bronze
      Ja het gebeurt wel vaker dat er twee overcards komen. Dus ben wel benieuwd idd wat een coach hier zou doen. Ik zal later nog wel zeggen of ik verder nog wat met de hand heb gedaan.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Bet Flop.

Jij hebt een made hand en die wil jij protecten. Het bestaan twee overcards, maar dat geeft op deze board niet. Waarom?

a) Iedereen heeft gechecked, b) het is alleen een kaart in de playing zone en c) het bestaan draws.

a) Check - niemand heeft het A - goed voor je! ;)

b) De "playing zone" is van A-T, dus de handen, die het vaakste gespeld worden. Als er bijvoorbeld AKx op het board is, kan het best zijn, dat pasiefe spelers hier hun K niet betten, maar wel altijd callen (hetzelfde bij KQx, of QTx, alleen met het verschil, dat veel weake A preflop gelimped worden, maar niet veel weake Kx of Qx). Dus een check tegen 3 in deze situatie beter zou zijn.

Hier is het board A95, en ook als zij hun 9 misschien downcallen, is een 9 gewoon niet in zoveel combinaties die preflop gespeld worden als A-T. Angezien de posities van de preflop-limpers: A9, T9, 98 - two-gappers net als J9 of 97, of K9 spelen zij meer en late position

c) Het bestaan draws, tegen die je protecten moet. Jij kan hier de 8 hitten en tegen de Flushdraw verliezen - en freecard helpt jouw tegenspelers meer dan jou.

Dus Bet Flop, maar afhangig van de Turn- en Riverkaard/de tegenspelers brengen wij deze hand niet altijd naar de Showdown.

Als het board ragged zou zijn (A :club: 5 :diamond: 9 :spade:) , ook bet Flop, voor dezelfde reden als a) en b), maar hier zou C) zijn:

Het bestaan geen draws: Met een bet ga je 1) een made hand representeeren en 2) het bestaan geen draws die profitabel kunnen callen - jij hebt door 1) een hooge foldequity tegen veel 6+ outers (QJ met een :diamond: bijvoorbeeld), die geen hit hebben en ook tegen een 9 op een goeie Turnkaard (T+) en 2) als iemand called, is het (bijna) altijd profitabel.

Als je kan zien, zijn de belangrijkste reden voor een bet a) en b) - de check van iedere tegenspeler en het board met alleen een kaart in de playing zone.

Of het board c) ragged is of C) niet, is niet belangrijk in dit geval. Wel als iemand anders zou betten! Waarom? Iemand anders kan een Flushdraw betten bijvoorbeeld!. c) en C) hebben hier verschillende reden, maar beide hebben het resultat: Bet.

Dus zijn alleen a) en b) hier de faktoren voor onzere decisie!

P.S.: Ik wil deze hand graag belangrijk maken, maar ik kan het voor zomige reden niet, geen idee waarom. Kan jij het even doen Paul?