Set op 3suited flop SSS

• TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      $0.15/$0.25 No Limit Holdem
      9 players

Stacks:
      UTG ($5.20)
      UTG 1 ($22.30)
      MP1 ($71.45)
      MP2 ($9.75)
      HERO($5.00)
      CO ($25.00)
      BTN ($14.90)
      SB ($4.75)
      BB ($39.65)
      [CO posted $0.25]

HERO is dealt 6 6

Pre-flop: ($0.65, 9 players)
      4 folds, HERO calls $0.25, CO checks, 2 folds, BB checks

Flop: 7 T 6 ($0.9, 3 players)
      BB checks, HERO bets $1.50, CO bets $3, BB folds, HERO goes all-in $3.25, CO calls $1.75.

Ik limp uit late positie voor setvalue ("call 20" zogezegd)
      Ik bet ietsje teveel om te protecten tegen flushdraw, had wss gewoon moeten pot betten.
      En dan call ik zijn all in voor men boat draw, denk dat ik er de odds voor krijg dus...
      Goed zo?

groeten
  • 15 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      zoals je zei, beetje overdreven bet op de flop. Verder: NH
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ok, bedankt!
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      En je zit in mp3 he. Hier zou ik niet voor setvalue callen, er zijn geen limpers voor je en je zit in MP3.

Verder is het wel goed, je wilt dat elke draw maximum betaalt en je hebt een set dus als ze al straight/flush hebben heb je nog wat outs ook.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Beetje gevaarlijke flop om all in mee te gaan, Wat versla je?
      Een bluff en een pair, voor de rest ben je geklopt. Ik had hem hier denk ik check behind gedaan. Hopende op een pair op tafel, anders had ik hier geen geld ingevesteerd.

M.v.g.
      Danny
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      voor een geflopte flush moet je toch niet bang zijn?
      Ik versla idd bluff, flushdraw, straight draw, pair, two pair,...
      +ik krijg de odds voor men full house te maken

groeten
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Je krijgt odds NADAT je zelf al geld hebt geinvesteerd in deze pot. Ik had op de flop check behind gedaan, en hopende op een kleine bet van iemand. Of natuurlijk een check. Ik had hier zelf niet uitgebet. Toch denk ik dat je hier wel voorloopt, maar ik vind deze hand gevaarlijk. Zit nog maar 90 cent in de pot, en je bet 1.50:| ,

M.v.g.
      Danny
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ja, bet op de flop was te veel maar ik kan toch moeilijk niet betten?
      Stel dat hij de A:diamond: heeft dan geef ik hem gewoon een gratis kaart...

groeten
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Stel hij heeft een A, jij bet en hij callt zowiezo met zijn Nut flush draw. Op de turn komt een ruiten. Wat te doen? Je checkt omdat je bang bent voor de flush. Hij bet, en jij staat voor het blok. Je hebt een keuze of je callt om je fh te hitten, of je loopt ver en ver achter en je fold.

Wanneer je checkt, en hij bet 50 cent. Kun je callen. Wanneer de ruiten dan daadwerkelijk komt, kun je voor een goedkoper bedrag folden. Of er komt een paartje op tafel, en jij checkt. Hij bet opnieuw en je callt alleen. Op de river komt daadwerkelijk de 4e ruiten, en jij checkt opnieuw, hij heeft de flush en gaat daadwerkelijk all in en jij word afbetaald :)

M.v.g.
      Danny
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      En de optie dat de 4e ruiten niet komt? :)
      gebeurt nl. meer wel dan niet (4/5 dat ze niet komt ongeveer) :)

groeten
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Je hebt 70,81% kans dat jij na de flop de hand wint, De tegenstander heeft 28,18% en de kans op een tie is 1,01%. Ik ben uitgegaan van een hand van Aas Vrouw(ruiten en schoppens) Hierbij heeft hij ook nog een backdoor straat kans.

M.v.g.
      Danny
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ja, weet ik, maar je gaat er in je post vanuit dat de 4e ruiten komt en ik daar men betpatroon moet op aanpassen,
      maar ik ga er net vanuit dat die niet komt,

Nuja, hij had al een flush (Q :diamond: 2 :diamond:) op de flop dus :D
      De kans op een geflopte flush is denkik toch te verwaarlozen niet?
      Had ergens gelezen dat ik daar geen rekening mee moest houden ofzoiets.

Maar voor de toekomst zou het zeker interessant zijn om te weten wat nu het beste is, want stel dat hij wel enkel die A :diamond: heeft dan gooi ik toch het geld erin op de moment dat ik 70% voorlig.
      Dit is toch duidelijk +EV?

groeten
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Tuurlijk gooi je liever het geld erin op het moment dat je voorligt, en als je dan toch een suckout om de oren krijgt ga je denken hoe je het anders had kunnen spelen. Wanneer ik een set heb op zon gevaarlijk board zou ik juist zo weinig mogelijk willen investeren of verliezen:)

Mooi voorbeeld hiervan is de hand tussen Patrick Antonius en Allen Cunningham. Hierbij heeft Allen een set gehit op de flop, en Patrick Antonius een Flushdraw. In deze situatie checked hij alleen en laat hij Patrick betten. Op het moment dat de 3e harten op tafel valt, investeerd hij geen geld meer in de pot en legt zijn SET!!! weg. Zeer knappe laydown :)

M.v.g.
      Danny
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Ok maar allen cunningham is duidelijk miljarden keren beter als wij en speelt ook niet SSS :D
      Bij de SSS is het toch juist de bedoeling om deze situaties te creeren waar je de correcte pot odds krijgt en voorligt om dan all in te gaan.
      Uiteraard is het een heel ander verhaal bij de BSS (waar jou betpatroon ook mijn voorkeur geniet) maar nu is het SSS :)

groeten
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik gooi mijn geld er makkie in op deze spot. Je verliest weinig als hij een geflopte flush heeft. Heel veel dudes callen je hier met middle en top pair omdat ze denken dat je voor je flush shoved.

Hier callen en dan een turn bekijken is volgens mij -ev. Als hij wel komt heb je geld geinvesteerd en moet je toch folden. Als je all in gaat heb je geinvesteerd in een +ev situatie. Als de flush wel komt heeft die ander misschien niet eens een flush maar kun je alsnog niet betten.

Made hand is made hand. Gooi je chippies er dan ook in. Op de flop zou ik 1 dollar betten. Je geeft hem 2:1 pot odds en hij zal zowiezo callen omdat hij de implied odds heeft.. maar je gaat hem natuurlijk niet callen als de flush ook daadwerkelijk komt dus maak je winst met de potbet. De turn is de pot dan 3 dollar en heb je zelf nog 4 ik zou dan 1,5 betten heb je nog 2,5 over. je geeft hem dan 3:1 plus implied voor >4:1. Alsnog geef je geen actie als de flush komt.

Maar... ik denk dat hij je meestal toch reraised op zon flop met any draw any pair.
    • Hanske333
      Hanske333
      Bronze
      hey,

eerst even iets over de "all-in beslissing": jij bette 1,5 op een pot van 0,9 en hij minireraist.
      drie mogelijkkheden:
      1. hij heeft een T gehit en is gek, gooi je chipjes er dus maar met plezier in. :)
      2. hij heeft een Flushdraw: je staat mijlenver voor, gooi je chips er dus in.
      3. hij heeft al een Flush. Dan nog heb je ruwweg 35 percent kans om dit hand te winnen. Jij gaat all in met drie euro erbij en hij callt drie euro. De totale pot is hier iets van een 10 euro geworden. perfect dus :)

natuurlijk je kan wel discussieren of je plays die ertoe leidden dat je all in goed was, wel goed waren.
      ten eerste: fold op 66 pre flop, je hebt a) een te kleine stack en b) te weinig tegenstanders/actie om het limpen van dit laag pocket pair op lange termijn profitable te maken.
      ten tweede: je bet van 1,5 op de flop vond ik ook niet zo geweldig...