10NL BSS AA vs Reraise

• Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Titan No-Limit Hold'em, $0.05/$0.10 (Titan HH Converter by Kreatief)

Button ($9.36)
      SB ($9.90)
      BB ($9.14)
      UTG ($7.81)
      UTG+1 ($1.70)
      UTG+2 ($0.90)
      MP1 ($11.07)
      MP2 ($9.34)
      MP3 ($6.90)
      CO ($10.02)

Preflop: Hero is MP2 with A:diamond: , A:heart:
      4 folds, Hero raises to 0.5, 2 folds, Button calls $0.50, SB calls $0.45, BB calls $0.40,

Flop: 7:diamond: , 9:spade: , 4:heart: ( $2 )
      SB checks, BB checks, Hero bets $1.30, Button raises All-In $8.86, 2 folds, hero ???

Geen reads op Button. Maar ik heb hem zoiets nog niet zien doen. AA in early of middle vind ik nogal lastig vs agressie. Daarom raisde ik ook 5xBB, maar met 3 callers beviel het me totaal niet.
      Kan ik hier callen? Ik kan me bijna niet voorstellen dat ie zoiets doet met A9o oid. Ik zou van een set eerder een call verwachten, dan had hij waarschijnlijk nog wel wat geld van me gekregen. Maar heb geen idee wat ie, na zo'n shove, anders kan hebben.

In PT heb ik 100 handen tegen hem met 16/3 (VPIP/PFR). Z'n Total AF is 0.38!

Easy fold???
  • 7 antwoorden
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      het enige wat ik er van kan maken is een set negens/zevens, daarop lig je ver behind.
      een overpair als QQ of KK lijkt me dat hij had gereraised preflop.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hij zou een set kunnen hebben, maar waarom speelt hij het dan op deze manier? Met een call krijgt hij veel meer geld uit me als ik een overpair heb en als ik AK heb, dan kan ie alsnog een bet maken op de turn (wanneer ik evt. check).
      Met een overpair zie ik het zo'n passieve speler ook niet doen. Hoewel het voor een LAG wel een goede actie kan zijn.

Heb geen idee waarmee hij deze lijn kan nemen. Set is zeker mogelijk, maar hij laat dan wel veel geld liggen.

Heb op titan wel al genoeg mensen zien shoven met air en dan hopen dat mensen folden. Maar die zijn ook veel agressiever...
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Zoals ik er tegen aan kijk, is het of wel een set inderdaad, overpair ( Met JJ of TT, komt er geen reraise pre-flop, denk ik) of misschien dacht die dat hij een read op je te hebben, en zat hij totaal mis.......
      Dat laatste heeft natuurlijk met je eigen image te maken ;)
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      1010, JJ en mss zelfs QQ, kan hij zeker mee gecallt hebben.
      Zou een hele goed en tricky actie zijn geweest als hij dat had gehad. Als hij een read op me had, dan was het dat ik TAG speelde en juist dan zou het slim zijn om te doen.
      Vraag me alleen af of hij uberhaupt zover denkt. Ik heb nog twee handen van hem waar hij AA en KK voorzichtig speelt. Dan ga ik toch aan een set denken...
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      easy call, ik zou Top pair top kicker, second pair top kicker, straight draw, set, en overpair in zn range zetten, dus call.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Denk niet dat hij TPTK, 2PTK of een SD zo speelt. Hij is misschien passief, maar niet een complete fish.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      mariginale situatie.. Ga ze uit de weg als je niet 100% zeker bent. Folden zorgt voor beetje verlies maar de call zal niet veel winst maken als je alle verschillende mogelijkheden naast elkaar zet... Misschien maak je zelfs lichtelijk verlies als je called.

Wacht dus op een profitabelere situatie.

Hier is dus een mooi voorbeeld van potodds. Je krijgt hele slechte potodds. Voor een mariginale beslissing die dicht tegen de 50% equity aan zit. (misschien zelfs veel lager en is het zowiezo verliesgevend... winst gevend is het zowiezo mariginaal) Slechte potodds plus weinig equity is voor mij dus fold.

Dit is dus weer het verschil tussen tourney poker en cashgame poker helemaalnicks ;)