5NL BSS freeplay vanuit bb

• Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      Titan Poker Yarmouth 0.02/0.04, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Trajectoire ($1.94)
      SB JohnBontus ($5.17)
      BB grakfstg ($5.21)
      UTG Schlitzohr2 ($5.22)
      UTG+1 papil ($9.44)
      MP River111 ($4.68)
      MP kohn0 ($4.96)
      CO-1 fastwolf ($5.23)
      CO zikitrake ($4)

Preflop: grakfstg is in the BB with 2:club: K:spade:
      1 fold, papil calls 0.04, River111 calls 0.04, 5 folds, grakfstg checks.

Flop (0.14) 7:diamond: 2:spade: K:heart:

hoeveel hier te betten? want dit gebeurt me best wel eens maar weet nooit precies wat te doen...
  • 18 antwoorden
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Ik zou zelf een minimale raise doen, of zelfs een check raise proberen uit te lokken. Flop ziet er ongevaarlijk uit, tenzij iemand met 77 of 22 in de hand zit. Pocket KK lijkt me onwaarschijnlijk( geen pre-flopactie).

Dus ik zou ervan uit gaan dat je op dat moment de sterkste hand hebt (K7 of een set zijn de enige handen die op je voor zouden lopen, denk ik).

Met een mogelijke flush/straight draw op de turn, zou ik dan uiteraard aggresief zetten (de pot verdubbelen)
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      gewoon standaard 2/3 pot size ofzo, anders lijkt het een beetje verdacht, zeker een checkraise

groeten
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      de pot is maar 14 cent moet dus een bet maken van 9 cent afgeornd?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ongeveer he, mag ook 8 of 10 cent zijn :D

groeten
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ik bet hier op de lage stakes gewoon de pot. Je wil het liefst all in tot aan de river dus moet je de pot oppompen. De enige value die je hier gaat halen is van iemand die ook een K heeft gehit of een eventuele lagere two pair of een setje... Setjes en two pairs worden agressief geantwoord. Alsnog denk ik dat je voorstaat omdat veel fishes niet het nut zien om lage paartjes te spelen.

Als je daarentegen 6 cent bet ofzo kan een middle pair je misschien callen maar zal je eigenlijk nooit afbetalen omdat hij de turn bet never gaat callen die is namelijk gewoon te hoog :P .

Veel fish is passief dus als ze een K hitten gaan ze meestal gewoon callen. Fish raised weinig. Dus...

conclusie...

Maximale value haal je door de pot op te pompen. pot bet flop potbet turn en liefst all in op river.

slowplayen heeft ook weinig zin omdat er niet veel beters te hitten valt.. Misschien dat als iemand een A hit dat hij je dan actie geeft. Maar die kans is zoo klein..

Dit is wat ik denk hoor.... Graag kritiek hierop.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Idd, gewoon 2/3 potsize betten. Als hij fold heb je een paar BB binnen (alles is meegenomen) en als hij callt heb je iig je hand beschermt.
      Ik zou alleen checken als 't agro tegenstander was, waarvan ik bijna zeker was dat ie zelf zou raisen.
      Je moet ABC poker spelen, dus als je wat hebt betten en anders niet (tenzij je een goede read hebt). Je hand is nu waarschijnlijk de beste, maar op de turn mss niet meer...
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      @ ajfonso: Een Kx hand callt wel tot de river op 5NL. Je moet alleen pot control niet vergeten. Als het board paired bv zit je met een 2 kicker.
      Met zo snel mogelijk proberen All in te gaan vergroot je imo je variance. Je moet proberen te balanceren tussen valuebets en pot control. Ik probeer zelf tussen 2/3 en 3/4 potsize te doen, afhankelijk van het board en m'n tegenstander. 2/3 is m'n standaard raise. Bet in ieder geval minstens 1/2 pot zodat draws ed niet de goede odds krijgen.

Dacht dat er ergens op PS ook een artikel hierover stond, maar heb ff geen zin om te zoeken ;) .
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      @ ajfonso: Een Kx hand callt wel tot de river op 5NL. Je moet alleen pot control niet vergeten. Als het board paired bv zit je met een 2 kicker.
      Met zo snel mogelijk proberen All in te gaan vergroot je imo je variance. Je moet proberen te balanceren tussen valuebets en pot control. Ik probeer zelf tussen 2/3 en 3/4 potsize te doen, afhankelijk van het board en m'n tegenstander. 2/3 is m'n standaard raise. Bet in ieder geval minstens 1/2 pot zodat draws ed niet de goede odds krijgen.

Dacht dat er ergens op PS ook een artikel hierover stond, maar heb ff geen zin om te zoeken ;) .
      Dat is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. (drama is leuk)

De kans dat de board paired is uitermate klein. (je hebt al twee outs gepakt).

. De kans dat hij een 2 heeft is ook klein (veel fish fold zijn bottom pair in MTWpot tegen een potbet (dus geen 2/3 betten maar pot ook om deze reden dus)

. De kans dat er dezelfde kaarten komen op de turn en river die hoger zijn dan een 3 is ook heel klein. (Ook bij de eerste kaart op de turn die niet de flop paired bet je de pot en heeft niemand meer implied odds tegen je als de tweede komt) Dus gestacked worden is +EV in zo'n situatie. + dat een paired board je een fullhouse kan geven ;)

. Potcontroll gaat op voor mariginale handjes waarmee je goedkoop de showdown wil zien omdat je bang bent voor betere hand en omdat je denkt dat een slechtere hand je kan callen. Top two pair is een sterke hand waar je dus niet zo heel bang hoeft te zijn. Pot bouwen is dus plus ev

krietiek graag!
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      Ik ben het met je eens afjfonso
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      De kans dat hij een 2 heeft is ook klein (veel fish fold zijn bottom pair in MTWpot tegen een potbet (dus geen 2/3 betten maar pot ook om deze reden dus)

je wilt dat ze callen, tegen de pot odds, want dan maken ze een slechte call, is +ev voor jou. Daarom maak je JUIST een 2/3 pot bet. Anders legt de fish zijn bottom pair niet weg.

paired bord ben ik niet zo bang voor, als dat gebeurt... niks aan te doen.

Ik zie het nut niet van een potsized bet eerlijk gezegd. Verkleint volgens mij alleen maar je folding equity, en is dus zonde.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik heb schijt aan bottom pairs. Daar haal ik zowiezo weinig value uit. Het is een top pair waar ik het liefst tegen speel en door zo winstgevend mogelijk tegen die hand te spelen maak ik meer winst dan door op een manier te spelen waardoor ik een heel klein beetje winst maak uit een bottom pair en meer had kunnen winnen tegen top pair. Ik denk dat je zo weinig uit bottom pair kunt halen dat het het meest winstgevende is om goed value te halen uit top pair.!
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ten eerste heeft hij niet top two pair. Een 7 is zover ik weet nog altijd hoger dan een twee ;) . Hij heeft nu waarschijnlijk de sterkste hand, maar supersterk is hij nou ook weer niet.
      Het hoeft niet een runner/runner te zijn die hem verslaat. De x van Kx kan altijd vallen of iemand krijgt z'n set op de turn/river (als ze die set nog niet hebben).

Je moet dus wel betten om je hand te beschermen, maar ik zou hiermee niet alles in de pot schuiven als er een reraise komt na je. Daarom moet je ook aan pot control denken.
      Wat nick ook al zei, je wilt 2nd en 3rd pair ook niet wegjagen. Het gaat er niet alleen om dat je winst maximaliseert, je moet ook proberen je verlies te minimaliseren. Juist dat is het moeilijke, je moet continu een afweging maken waarvoor je kiest omdat je het niet beide kan doen.

Ik kies er daarom ook voor om 2/3 pot als standaard bet te doen op strong made hands en m'n marginale handen. Als pot size gaat betten op je strong made hands, dan kan je tegenstander daar gebruik van maken (hoewel dat op 5NL wel mee zal vallen... tenzij ik bij je aan tafel zit ;) ).

Ik snap je laatste opmerking ook niet helemaal. Ik ben blij als ik "alleen" maar de blinds heb met AA, dan wordt ie in ieder geval niet gekraakt. Value is value, hoeveel blinds het ook zijn. Juist met TAG spel, speel je veel kleine potten agressief, dus per definitie haal je weinig value.
      Het is absoluut een goede read om te hebben, dat iemand denkt dat TPTK de nuts is. Meteen toevoegen aan je buddylist. Maar wat speel je daar dan tegen? Heb vaak genoeg mensen gestacked die 2 pair hadden. Ik heb ook liever veel kleine potjes, dan een grote want een stack verliezen houd ik niet zo van.

Daarom bet je dus 2/3 pot...
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      lekkere hand! 2 paar op een rainbow flop zonder str8draws.

om te beginnen ben ik niet zo bang voor een set. omdat je zelf al een 2 in je handen hebt is het erg onwaarschijnlijk dat je tegenstander een setje tweeen heeft, als hij KK heeft... na ja logisch dan had hij wel geraised.
      enige set die hij zou kunnen hebben is die van de 7. so be it als hij die heeft, dan betaal ik hem af.
      als er nog een 7 valt op de turn of river word het wat lastiger maar voor de rest hoef je nergens bang voor te zijn. en een preflop call met K7 is ook onwaarschijnlijk.

je enige klant die jouw zal afbetalen in deze hand is iemand die een K gehit heeft. en je tegenstander heeft in dat geval maar 6 outs om zich te verbeteren. wat is de kans dan... iets van 26% totaan de river??? hij kan zijn kicker hitten of de 7 (en dan is zijn kicker de winnaar).

dus speel deze hand lekker agressief, je zult nix verdienen op de turn en de river van iemand met een middlepaartje (tenzij ze hitten en dat wil je dus niet), die behoren te folden na je flinke bet, die moet je der ook uitjagen. je verdient hier alleen aan diegene die een K heeft. dus bet gewoon 3/4 tot pot op de flop en blijf flink betten op iedere straat.

have fun all en het meeste geld word gewonnen in poker met 2 paar
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Ten eerste heeft hij niet top two pair. Een 7 is zover ik weet nog altijd hoger dan een twee ;) . Hij heeft nu waarschijnlijk de sterkste hand, maar supersterk is hij nou ook weer niet.
      Het hoeft niet een runner/runner te zijn die hem verslaat. De x van Kx kan altijd vallen of iemand krijgt z'n set op de turn/river (als ze die set nog niet hebben).

Je moet dus wel betten om je hand te beschermen, maar ik zou hiermee niet alles in de pot schuiven als er een reraise komt na je. Daarom moet je ook aan pot control denken.
      Wat nick ook al zei, je wilt 2nd en 3rd pair ook niet wegjagen. Het gaat er niet alleen om dat je winst maximaliseert, je moet ook proberen je verlies te minimaliseren. Juist dat is het moeilijke, je moet continu een afweging maken waarvoor je kiest omdat je het niet beide kan doen.

Ik kies er daarom ook voor om 2/3 pot als standaard bet te doen op strong made hands en m'n marginale handen. Als pot size gaat betten op je strong made hands, dan kan je tegenstander daar gebruik van maken (hoewel dat op 5NL wel mee zal vallen... tenzij ik bij je aan tafel zit ;) ).

Ik snap je laatste opmerking ook niet helemaal. Ik ben blij als ik "alleen" maar de blinds heb met AA, dan wordt ie in ieder geval niet gekraakt. Value is value, hoeveel blinds het ook zijn. Juist met TAG spel, speel je veel kleine potten agressief, dus per definitie haal je weinig value.
      Het is absoluut een goede read om te hebben, dat iemand denkt dat TPTK de nuts is. Meteen toevoegen aan je buddylist. Maar wat speel je daar dan tegen? Heb vaak genoeg mensen gestacked die 2 pair hadden. Ik heb ook liever veel kleine potjes, dan een grote want een stack verliezen houd ik niet zo van.

Daarom bet je dus 2/3 pot...
      Ik zit even te falen met de vele verschillende handjes.. Mijn uitleg gold voor top two pair...

Over die AA.. Ik speel AA graag tegen fish maar elke echt goede tag gooit alle AK AQ KQ enzo weg KK is de hand waar je de meeste value uit haalt. Dat is preflop all in. QQ weet ik niet wat hij doet ik weet zelfs niet eens wat ik ermee doe... meestal call ik voor setvalue. En alle pocketpairs call ikook mee. Op de flop is het altijd ik cbet en krijg een raise om de oren met AA. Is echt altijd. Nu weet je nooit of je met een overpair te maken hebt of met een setje... Daarom knal ik liever naar 3 dollar in die situatie...

De echte fish die called je 3 dollar raise toch wel met AK AQ KQ JJ TT dus kun je geen geld verliezen als je op de flop all in gaat... je geeft hem namelijk preflop geen odds om voor setvalue/draw value te spelen. Het is makkelijker te accpeteren je stack tegen een random made hand te verliezen als je preflop de onjuiste odds geeft aan de fish als dat je het wel doet. 3x raise voldoet niet aan die eis 4x wel. Je weet dat hij geld heeft verloren in die hand als het ware...

De tag zal toch altijd optimaal tegen jouw spelen dus is het beter hem gewoon de 4x 3betten. De enige hand waar je value uit haalt is KK tegen hem.

Ik hoop dat je mijn idee snapt. Maar het ligt er gewoon aan dat ik gewoon zonder goede reads speel en dat ik het haat als ik een reraise krijg met AA op een flop. Het gevoel te hebben niet te weten waar ik sta haat ik. Ik weet niet hoe ik optimaal moet spelen in die situatie.. maar ik weet dat als ik preflop optimaal speel dat ik op de flop niet hoef na te denken. Dat was mijn hele gedachte gang.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Misschien is het omdat ik net wakker ben, maar ik snap er geen hout van.

Speel je nou een combinatie van SSS en BSS? Ik neem aan dat je met die 3$ bet bedoeld dat je All in bent op de flop en dat die bet dan 5-6x pot is (oid). Ik zie dat soort overbets best vaak op titan (meer dan op party) en weet nooit zo goed wat ik ervan moet denken. Het komt fishy op me over iig.
      Het voordeel (en meteen ook nadeel) van BSS is dat je meer de turn en river speelt. Daar verdien je je geld ook, maar je hebt dan ook meer moeilijke beslissingen.
      Met AI op de flop maak je de situatie dat alleen een betere hand je callt, dus je wint dan vaak een kleine pot, maar je kan ook je stack verliezen. Sowieso, ook een fish zal soms TPTK folden. Dus je laat geld liggen met dat soort acties.

Je moet preflop idd 4xBB betten ipv 3xBB (soms meer als je nog 4 callers krijgt met 4xBB), maar daar hadden we het niet over. Het ging mij om het balanceren tussen pot control en value bets.

QQ kan idd een lastige hand zijn, maar limpen is imho niet goed. Je moet juist de Ax, Kx handen eruit krijgen en dat doe je niet met een limp. Wat doe je dan als er na je een raise komt? Die call je en op een lage flop is er een cbet, hoe speel je het dan? Je weet dan nog helemaal niks, hij kan 1010+ of AK hebben. Reraise je dan AI?

Er zijn trouwens genoeg handen waar je value uit kan halen tegen een TAG. AA vs KK is zeker relaxed om te hebben (zeker met preflop AI), maar dat komt niet heel vaak voor. Wat bedoelde je eigenlijk met 4x 3betten?
      Vraag me nu wel af wat je flop aggression is (infinity?).

Als je zonder reads speelt, kan je mss eens proberen minder tafels te spelen of zonder afleidingen oid. Hoeveel notes maak je per sessie?
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ja idd je bent slaperig je faalt... heb helaas geen zin om het je uit te leggen
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Met falen impliceer je dat ik je probeer te overtuigen. Ik zeg alleen mijn mening en dat je imho op jouw manier high variance speelt.
      QQ limpen is sowieso niet aan te raden op de micros (en dan zeg ik het nog netjes). Maar speel vooral zo verder, ik kijk wel uit naar je volgende downswong thread...
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      hoe falen hier is gebruikt door ajfonso, klinkt het meer alsof hij een Belg is;)