5NL BSS Set op flop

• Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      Titan Poker Wynne 0.02/0.04, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button ArthurSponer ($1)
      SB papil ($5.28)
      BB Schlitzohr2 ($6.81)
      UTG grakfstg ($8.99)
      UTG+1 JohnBontus ($5.89)
      MP pokeratti ($1.17)
      MP kohn0 ($4.90)
      MP tashunkawitko ($1.94)
      CO-1 beginn3r ($4.82)
      CO Daniel921 ($2.34)

Preflop: grakfstg is UTG with T:diamond: T:club:
      grakfstg calls 0.04, 7 folds, papil calls 0.02, Schlitzohr2 checks.

Flop (0.12) T:spade: 2:heart: Q:heart:
      papil bets 0.12, Schlitzohr2 calls 0.12, grakfstg raises to 0.52, papil calls 0.40, 1 fold.

Turn (1.28) K:diamond:
      papil bets 1

?? tell me what to do plz
  • 20 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      preflop raise naar 4bb. TT is een goede hand en je kan hem voor high hands spelen en voor implied odds spelen. Als je allebij kan is het altijd raisen imo.

OK maar je hebt gecalled.

Flop is een Q een T en een 2. Er zijn een paar draws. Flush draw, J9, KJ en misschien K9...

Het ding is dat dit read afhankelijk is. Betten deze spelers graag hun draws? Ik denk dat het geen tags zijn omdat ze donkbetten en een normale draw wordt meestal gecheckraised op de flop OOP. Dus hij bet 12 cent in een multiway pot. Hier zie ik altijd top pair of two pair of trips. Trips hoef je je niet zorgen over te maken (QQ wordt geraised) two pair is alleen maar beter.

Je raise op flop is dus goed.

Op turn komt een K van R. Hij donked opeens 1 dollar. Hier zie ik meestal of een Q die doorbet een two pair hand als KQ en geen completed draw vanwege de bovengenoemde redenen. KT heeeel misschien QT goede mogelijkheid. een Qx kicker. een rare Kx kicker.

Na deze raise zou ik hem dus gewoon all in pompen. Hij gaat je waarschijnlijk callen met een slechtere hand. Ik zie hem hier heel vaak two pair hebben dus vandaar...

succes..

voortaan TT raisen.
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      preflop raise naar 4bb. TT is een goede hand en je kan hem voor high hands spelen en voor implied odds spelen. Als je allebij kan is het altijd raisen imo.

OK maar je hebt gecalled.

Flop is een Q een T en een 2. Er zijn een paar draws. Flush draw, J9, KJ en misschien K9...

Het ding is dat dit read afhankelijk is. Betten deze spelers graag hun draws? Ik denk dat het geen tags zijn omdat ze donkbetten en een normale draw wordt meestal gecheckraised op de flop OOP. Dus hij bet 12 cent in een multiway pot. Hier zie ik altijd top pair of two pair of trips. Trips hoef je je niet zorgen over te maken (QQ wordt geraised) two pair is alleen maar beter.

Je raise op flop is dus goed.

Op turn komt een K van R. Hij donked opeens 1 dollar. Hier zie ik meestal of een Q die doorbet een two pair hand als KQ en geen completed draw vanwege de bovengenoemde redenen. KT heeeel misschien QT goede mogelijkheid. een Qx kicker. een rare Kx kicker.

Na deze raise zou ik hem dus gewoon all in pompen. Hij gaat je waarschijnlijk callen met een slechtere hand. Ik zie hem hier heel vaak two pair hebben dus vandaar...

succes..

voortaan TT raisen.
      ik speel nu juist via de shc en die geeft aan met 10-10 call of call 15.
      daarom niet geraised.
    • Hanske333
      Hanske333
      Bronze
      naar 4BB raisen met TT under the gun ???

lijkt mij beter zoals clarkov het gespeeld heeft nu, gewoon callen voor setvalue.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      23456789 T JQKA
      TT ligt dus verder dan het midden de 7!

Als iemand je reraised kun je callen voor hele grote implied odds. Hij speelt namelijk beetje deepstacked 1c/2c . na een 3x reraise kun je altijd callen en is alleen maar beter. Als de flop jouw hit en je tegenstander heb je altijd zijn stack. T op de flop overpair is stack. T op flop en Q of K of A is meestal stack.

Verder komt er dus vaak genoeg een lage flop waardoor TT een goede hand is. Vooral tegen een caller kun je goed betten.

Preflop heb je alleen tegen JJ QQ KK en AA en nadeel. Tegen alle andere handen loop je voor.

TT is een fijne hand. OMdat je tegen een reraise heel goed kan spelen. Call voor setvalue omdat elke gehitte JQKA of overpair een stack voor jouw betekend. (tegen fish dan).

Als er wordt gecalled zit je meestal tegen KX QX JX AX te kijken en moet je gewoon oppassen voor plaatjes. Voor de rest dan gewoon valuebetten!

nog een feit is dat in de meeste straten een T of EDIT: 5 zit.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso

nog een feit is dat in de meeste straten een T of 6 zit.
      In alle straten zit ofwel een T of een 5

groeten
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      En kleine straat dan?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      :D
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Ik zal mijn mening over deze hand dan ook maar even geven:D

Pre flop: Raise!!, TT is een goede hand(ook al zegt de shk anders)
      Flop: Raise naar 48 ipv 52(1 bet, 1 caller = 4)
      Turn: Raise naar 3$
      River: geen gevaarlijke kaart Pompen!

Ik heb niet het gevoel dat je hier achter ligt, heb zelfs het gevoel dat je ver en ver voor ligt. een draw is ongebruikelijk om dan 1$ in een pot van 1.23 te betten, je wilt je draw toch zo goedkoop mogelijk zien. 2 pair of TPTK zou het voornaamste zijn, en daar lig jij ver op voor :D

M.v.g.
      Danny
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      ik vind TT uit UTG geen raising hand, behalve op de blindjes zit je altijd OOP. als je geraised word sta je op de flop voor het blok als er overcards komen. gewoon callen en voor set value spelen.

je raise op de flop is een mooie, je moet protecten tegen de flush en je wilt nu zoveel mogelijk geld in die pot hebben om later allin te kunnen gaan.

op de turn komt er een kaart die eventueel een straat kan volmaken, en die gozer gaat opeens donken.
      dit is volgens mij typisch een geval van WAY AHEAD/WAY BEHIND , of je bent 90%voor of je ligt 90% achter (die 90% is geen fixed getal, is gewoon een voorbeeld).
      het heeft hier geen zin om te raisen want alleen een betere hand zal je callen of raisen. daar zit geen value meer in. heeft je tegenstander :heart: K :heart: x zal hij je ook callen.
      ik raad je aan om gewoon down te callen. je maakt de pot niet groter voor het geval je achter ligt en als hij aan het bluffen is dan pak je nog wat centjes.
      als de river ook nog een harten geeft dan is de pot niet tegroot om nog weg te kunnen gaan.

en nu maar hopen dat het board zich op de river paired :D
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      eerste wat boschman zegt ben ik het 100% eens. Waarom raisen als je toch maar marginale situaties krijgt daarna (die niet erg zijn, maar wel als je hopeloos OOP zit, of als je beter bent in cashgames als ik :p).

Het tweede absoluut niet. RAISE turn. Gewoon potsized, is dus 3.38!

Je hebt namelijk 10 outs tegen de nuts, en er is een grote mogelijkheid dat je 90% voor ligt. Dit is dus 90% voor of 60% achter. Je kunt hier niet onderuit komen, dus ga je nu het bord niet gerivered is met een jack al lekker geld erin pompen en zoeken naar de folding equity tegen twee paar. Een river K kan namelijk goed, maar ook dramatisch zijn! Op de river call je alles, maakt niet uit wat er valt, want je bent potcommited op de turn, waar, als je gereraised word, lekker alles erin knalt.

het heeft hier geen zin om te raisen want alleen een betere hand zal je callen of raisen. daar zit geen value meer in. heeft je tegenstander Heart K Heart x zal hij je ook callen.

oeh, wat zei u nou??? Niet jezelf tegenspreken toch? :D :D :D Dus alleen betere handen callen, maar toch ook slechtere handen, eh?

Anyway, hij callt ook met KT KQ QT, oftewel, alle two pairs, + AK, +misschien AQ, en dan ook nog een evt. flushdraw, die ik nog behoorlijk waarschijnlijk acht.

Meest waarschijnlijke hand is volgens mij: KQo
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      Leuke discussie ondertussen een beetje, iemand die cared om te weten wat hij had?
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      two pair of een donkey top pair???
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      J9, zie andere topic bij leden nieuws :)
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks

het heeft hier geen zin om te raisen want alleen een betere hand zal je callen of raisen. daar zit geen value meer in. heeft je tegenstander Heart K Heart x zal hij je ook callen.

oeh, wat zei u nou??? Niet jezelf tegenspreken toch? :D :D :D Dus alleen betere handen callen, maar toch ook slechtere handen, eh?
      lol ja, ik had het anders moeten schrijven. het is ook de flushdraw en de str8 die me in deze handen zorgen baart.

misschien kan ik het beter zo schrijven: ahum: het heeft hier geen zin om te raisen want alleen een betere hand zal je callen of raisen. daar zit geen value meer in. als je tegenstander je eruit probeert te donken met een flushdraw met :heart: K :heart: x maakt die een fout want hij heeft met nog een kaart te komen geen goede odds hiervoor. KQ KT of QT zou hij preflop hebben moeten raisen vanuit de SB, dus denk ik dat je hier tegen een str8 aan zit.

toch blijf ik van mening dat een calldown hier het beste is. maar gelukkig kunnnen we van mening verschillen hier in dit forum

have fun all en zeg maar "jij" hoor
    • Clarkov
      Clarkov
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      J9, zie andere topic bij leden nieuws :)
      goed opgelet;)
    • BasdeK
      BasdeK
      Bronze
      en dat is dus waarom je TT moet raisen pre-flop.. om dat soort handen weg te krijgen.. een raise kost je niet veel maar vertelt je wel een hoop..

maarja dat is mijn mening maar..
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      nee je hebt helemaal gelijk. TT is altijd een raise first in waard.
    • Hanske333
      Hanske333
      Bronze
      ik betwijfel het sterk, juist omdat je (bijna) altijd uit positie gaat zitten indien je gecalled wordt.

daarbij komt dat meer dan 50 percent van de flops minstens 1 overcard gaat brengen, niet ideaal uit positie.
      ten tweede weet je ook helemaal niet waar je staat indien er een low-low-low flop komt, jij bet en je geraisd wordt: heeft oppo dan JJ, AK, een set, flushdraw, crap...? zoals helemaal nicks het zegt: je moet ijzersterk kunnen spelen/reads hebben om hier iets te kunnen doen dat niet uitdraait op veel geld verliezen.

een heel ander verhaal is het als je wél positie hebt: dan heb je een relatief hoog pocketpair en mogelijkheden op een niet al te scary board.

hier lijkt mij de meeste profitable play gewoon te limpen voor setvalue.

EDIT: sorry voor deze post: is gewoon een herhaling van wat ik reeds zei. Plus de mening van boschman en helemaalnicks erin :D
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Het is een mariginale hand maar volgens mij maak je toch wel winst als je een grote samplesize erbij haalt.
    • 1
    • 2