AQ wegleggen in early pos. SSS

• 4 antwoorden
    • xordeh
      xordeh
      Bronze
      simpel: de kans dat er iemand achter je zit met een betere hand is te groot om AQ te spelen in early positie.

voorbeeld. jij zit UTG+1 met AQ (10NL). je raist naar 0.4, iedereen fold behalve de button hij reraist naar 1.2

2 mogelijkheden: jij callt en je moet AQ (uit positie !) spelen tegen de button die jou reraised PF, de kans dat hij met een monster zit is groot. en je bent nog eens pot commited ook omdat je meer als de helft van je stack al geinvesteerd hebt. Je gaat hier dus bijna altijd broke.

2de mogelijkheid. jij besluit te folden, goede fold, maar je bent wel 40 cent kwijt door je raise in early position.

greetz,

jeroen
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Robbie,

Over jou vraag:
      De Aq hand is bij mij de hand die het meeste verliest geeft. Het is makkelijk dominated, AK KK AA. Zelfs wanneer je tegen KQ speelt, heb je niet het gevoel dat je 70% van de keren wint.

Zoals Jeroen hiervoor al zei: Je speelt vanuit early position UIT positie met een op het eerste oog goede hand(wat het eigenlijk niet is).

M.v.g.
      Danny
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ik raise AQ omdat het gewoon statistisch gezien een goede hand is.
      Als ik een raise krijg kan ik easy folden maar vaak genoeg krijg ik callers. De callers maken de fout. Als ik een Q of A hit heb ik toch wel weer mooi een stack. Werkt net als AK. Je moet gewoon leren te spelen met AQ.

Probeer maar eens een paar keer 10 handjes te delen. Je zult zien hoevaak een hand als AQ de beste is van allemaal...
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      omdat de SHC bedoeld is voor beginners, en AQ OOP zorgt voor marginale situaties. Je kunt em best raisen, wat ajfonso zegt, alleen heeft pokerstrategy em eruit gehaald, omdat het voor beginners niet zo handig is. Vandaar ook dat ie zelfs bij bss eruit is gehaald, nu zoveel mensen met bss beginnen.