Enige vraagjes over fixed limit:D

• Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Hoj,

Ik ben een no-limit speler maar wil graag ook mijzelf verdiepen in het fixed-limit spel. Hierover heb ik dan ook enkele vragen.

1: Ik heb een stack van ongeveer 500$ vrijgemaakt voor fixed limit spel. Dit betekend dus dat ik op de limiet 0,50/1$ mag spelen. Maar daar heb ik eigenlijk het spel fixed limit nog niet goed genoeg voor onder de knie. Op welke limiet zouden jullie zeggen dat ik moet beginnen met deze stack.

2: Er word gesproken over Cap. Wat houdt dit nou werkelijk in?

3: Ik zie vaak bij handen die worden gepost, dat ze callen met A hoog, is dit daadwerkelijk een goede strategie om sommige met A hoog te callen?

4: Wanneer er word geraised en je hebt een drawhand(ongeveer 35% kans dat je wint) dan zie ik vaak dat je alleen moet callen. Bij No limit moet je soms met draws raisen omdat de ander misschien een sterkere hand weg kan leggen. Is dit bij Fixed limit duidelijk anders?

M.v.g.
      Danny

P.s. Natuurlijk zal ik ook No-limit blijven spelen:)
  • 9 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Meeste zijn niet echt goede antwoorden op te geven... Maar ik zal het proberen :D

1: Ik neem aan dat je op titan speelt? Dan zou ik op 0.25/0.50 shorthanded spelen. Je kan al alle artikelen lezen, wat in fixed limit heel belangrijk is, en shorthanded heeft veel meer actie is gewoon leuker vind ik.

2: Op elke street kunnen er maar 4 bets worden gemaakt, daarna wordt het gecapped. Is dus gewoon dat je dan niet meer kan raisen, alleen callen of folden.

3: Valt nogal moeilijk te zeggen, maar in sommige gevallen is het zeker goed om A high te callen.

4: Omdat op de flop de bets maar half zo groot zijn als op de turn en river kun je er meer value uit halen als je je draw daar hit en wil je dus dat mensen in de hand blijven.

Maar ik raad je aan om echt alle artikelen te lezen omdat dit toch een stuk minder "op gevoel" spelen is vind ik.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      tnx yoghi,
      Heb idd alle artikelen al eens doorgelezen. Ben nu met de golds bezig. Volgens mij heeft fullring fixed limit weinig zin want je krijgt dan weinig actie :)

M.v.g.
      Danny
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Het heeft wel zin, het is alleen wat saaier omdat er minder actie is inderdaad.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      4. PS raadt aan om sterke draws ehads-up hetzelfde te spelen als sterke made hands, en dat kan met een raise gepaard gaan, bv: villain is preflop agressor en zit in positie. Met een sterke draw c/r je hem dan op de flop, en op veel turns kan je dan nog eens betten als semi-bluf.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Je kan easy 0,5/1 spelen als je de strategie hebt gelezen is het gewoon wachten op een madehand en je aflaten betalen.. Zoek gewoon een loose table op en ga gewoon madehands valuebetten. ZO simpel is het.

Ik raad je trouwens af om zomaar met A high te callen. Zeker op lagere limieten heeft het echt weinig zin. Laat anderen jouw maar callen met A high. Soms bet ik zelf mijn A high gewoon tot aan de river door vanwege lage kaarten of draw mogelijkheden. Dat maakt de callingrange namelijk veel groter en zal ik value halen uit draws die op de river ongehit moeten folden. Maarja limit is voor mij echt een spel dat ik uit gevoel doe. Ik heb die charts niet echt in mijn hoofd maar ik weet vaak wel wat een goede move hier of daar is.

post gewoon veel handjes dan zal er wel geantwoord worden op je vragen.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      1) Ik zal op het begin fullring (.5$/1$) spelen, gewoon om een beetje het gevoel voor FL te krijgen. Het is wel zaaier op fullring, maar jij hebt dus ook meer tijd om goeie decisies te maken.

2) Ja, op iedere straat zijn alleen 4 bets mogelijk, dus een cap is de 4de bet.

3) Ja, A high calls maak je vaak tegen draws die gemist hebben - dus c/c op de River om nog een extra bet van een bluff te krijgen (en niet betten zoals ajfonso geschreven hebt - betten ga jij alleen als jij wilt, dat een betere hand gaat folden of voor value).

4) Op hogere limieten word, net als bij No-limit, agresiefer gespeld, dus ga jij dan vaak ook jouw draws agresief spelen. Hangt natuurlijk, net als bij No-Limit, van de situatie/van het board/tegenspeler af of jij Foldequity hebt of niet.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ohja je hebt gelijk... xD
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Natuurlijk, ben toch de coach ;)

Zeg, Platinum? Gratulatie! Zoveel gespeld of zo hoge limieten?
    • Laurenz1988
      Laurenz1988
      Bronze
      Ga NIET op de titan .5/1 en 1/2 spelen. Er is daar 10% rake, en dit maakt het spel nagenoeg onverslaanbaar.

Als ik jou was zou ik gewoon doorgrinden tot je 2k hebt, en dan 2/4 spelen. Ik heb het niveau op de 2/4 op titan gezien en dat is vrij bagger.

Als je echt veel limit wil gaan spelen moet je een Rakeback account aanmaken, dit scheelt zo echt 100% meer winst.