Waarom...

• hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Ik maak het nogal eens mee dat ik ik weet dat mijn tegenstander een betere hand heeft, maar toch kan ik mijn eigen goede hand niet passen...
      Als ik dan call, wordt mijn read bevestigd en verlies ik. En dan zeg ik "ik wist het" X( WAAROM FOLD IK DAN NIET!!! HELP me hierbij...

Voorbeeld vandaag....
      (ik zat helaas nog maar net aan tafel... dus wist nog niet echt hoe de mensen speelden...)
      En ik was niet volgens sss aant spelen ( helaas ).

Titan Poker Trapani 0.02/0.04, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button mexico86 ($5.06)
      SB IAMDUTCHY ($4.34)
      BB p3t3resn ($0.72)
      UTG Magiem ($0.96)
      UTG+1 maltenk ($6.18)
      MP 88Maestro88 ($6.97)
      MP gogupokeristu ($4.60)
      MP netropol ($0.66)
      CO-1 Ranger1860 ($4.96)
      BB SirSalvatore ($1.24)

Preflop: IAMDUTCHY is in the SB with K:diamond: J:diamond:
      2 folds, 88Maestro88 calls 0.04, 2 folds, Ranger1860 calls 0.04, SirSalvatore checks, mexico86 calls 0.04, IAMDUTCHY calls 0.02, p3t3resn checks.

Flop (0.24) 8:diamond: A:diamond: 6:heart:
      IAMDUTCHY checks, p3t3resn checks, 88Maestro88 bets 0.12, Ranger1860 raises to 0.36, 2 folds, IAMDUTCHY calls 0.36, 2 folds.

Turn (1.08) 6:diamond:
      IAMDUTCHY bets 0.44, Ranger1860 raises to 1, IAMDUTCHY calls 0.56.

River (3.08) 3:spade:
      IAMDUTCHY checks, Ranger1860 bets 3, IAMDUTCHY moves all-in for 2.94

Ranger1860 shows 8:spade: 8:club:
      IAMDUTCHY shows K:diamond: J:diamond:

Ranger1860 wins 9.02 with A fullhouse, Eight's and Six's

Toen hij mij all-in zette wist ik gewoon dat hij een full house had. Zelfs na zijn reraise op de turn had ik al zo'n vermoede. Dat zei ik ook in de chat, maar ik kon mij nut flush gewoon niet folden.

Ondanks mijn read toch gecallt dus...
      Maken jullie dit ook wel eens mee? Hadden jullie deze wel kunnen passen? En wat kan ik er tegen doen, want ik wil gewoon niet geloven dat iemand een betere hand heeft als je zelf al zon monster hebt..
  • 17 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Hoj HsJ2K7,

Deze hand is idd lastig te folden. Maar op het moment dat hij jou re raised op de turn(de ruiten 6), had er een alarmbel in je hoofd moeten afgaan. Hij re raised jou op een 3 ruiten board. Betekend dat hij niet bang is voor de Flush. Hierbij had ik de pot zo klein mogelijk gehouden en dus geen ene dollar meer ingezet.

M.v.g.
      Danny
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Ja juist, dat had ik ook...
      Maar je bedoeld dat ik al had moeten folden na zijn reraise op de turn?
      Want na de turn heb ik geen bet meer gemaakt :p Alleen gecallt...
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Ik had idd zelf de turn nog gecalled, wanneer hij dan daadwerkelijk nog een keer bet, is dit in meeste gevallen een value bet. Wat verslaat hij met 3 ruitens op tafel, met een gepaard board. Daaruit blijkt gewoon dat hij een FH heeft gemaakt op de turn.

Hopende dat je dit in je achterhoofd blijft houden. en wanneer je het gevoel hebt, dat je tegen een fish zit(deze man weet duidelijk wat hij doet, met zijn call pre flop, raise op de flop, raise op de turn en een valuebet op de river) dan zou ik hem downcallen.

M.v.g.
      Danny
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Ok bedankt :)
      Volgende x gaat ik nog even goed nadenken...
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik heb wel een, wat ontluisterende, tip voor je....

Hou eens een dag gewoon een of meer tafel(s) bij en zie waarmee mensen spelen en wat de uitslagen zijn. Maak er een spreadsheet van en ga die eens analyseren. Op Titan kun je elke hand analyseren met de history. Heb je die wel eens een tijd gevolgd?

Nu volg ik vaak eerst een tafel een tijd om te kijken hoe en door wie er word gespeeld. Daar pluk je later, tijdens het spel, de vruchten van.

Ik heb dat wel gedaan en ben pas daardoor werkelijk gaan inzien hoeveel (of weinig) bepaalde handen waard zijn en hoe belangrijk het is om nuchter, zakelijk en fit te zijn tijdens je spel. Zodra emoties gaan meespelen, gaat je spel achteruit. Wanneer je echter ziet hoe fout iets (zelfs met een mooie hand als een flush) kan gaan, kom je met beide benen op de grond te staan en ga je realistischer naar het pokeren kijken.

Ik stond op een bepaald moment nog op een euro of 9 en heb in eigenlijk weinig speeltijd nu weer meer dan verdubbeld door eerst te observeren. Ik weet: het is niet veel. Maar gezien mijn besteedde tijd wel!

Er zijn geen goede handen, alleen handen die de meeste KANS hebben om te winnen. Maar een kans van b.v. 5:1 is niet meer dan dat. In 20% van de gevallen verlies je gewoon en dat kan net zo goed 4x achter elkaar zijn.

Ik zou niet graag voor de keuze tussen leven of dood staan met die odds....

Je read was goed, maar je emotie werkte tegen. Een soort mini tilt.

Maar hoevaak heb je jouw betere hand gecalld en wél gewonnen? Dat vergeet een mens heel gemakkelijk wanneer iets fout ging.

Juist daarom vind ik het analyseren van handen, ook die van anderen, zo interessant. Het zet je met beide benen op de grond en je gaat ervan inzien dat je een hand nooit mag overschatten.

Dit is niet betweterig bedoeld. Ik hoop gewoon dat je er iets mee kunt. :)

Groetjes,

Z.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Hoj zeezout,

Een hele interessante post dat jij hier neerlegt:) ,
      Wat jij precies bedoeld wil ik graag laten zien aan de hand van een filmpje met een Pokertracker. Die ik nu aan het vrijspelen ben:)
      Hierbij kun je gelijk zien wat voor tegenstanders je in de kuip hebt, wat hun preflop spel inhoudt, hoe ze draws spelen. Hoe ze TPTK spelen.

Wanneer je dit nog niet hebt, zou ik voor mensen aanraden om notities te maken bij mensen. Ik heb bij vele spelers al notities staan wat voor karakters ze hebben en hoe ze draws spelen. Zo behaal je op den duur de meeste value uit je handen en kun je ook daadwerkelijk goede handen wegleggen.

Je ziet de profs ook wel eens fouten maken door de beste handen weg te leggen. En dit doen ze door tegenstanders te observeren en bet patronen te analyseren. Vertel een verhaal als je bet. Ga niet ineens proberen om een verhaal te gaan vertellen want dan word je wel degelijk door goede spelers gecalled:)

M.v.g.
      Danny
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      KJs vanuit de SB limpen met een mooie stack is close. Ik zou hem raisen omdat het gewoon een betere hand is dan al die handen waarmee die aapjes limpen. Callen kan ook maar dan moet je wel goed weten hoe je draws moet spelen. Ik denk dat de combinatie van hoge kaarten en draw potential de hand een raise waard zijn. Maarja dat moet jij weten.

Op de flop leg ik mijn draw weg. Er is een bet en een raise.. Dit soort draws zijn imo veels te duur... Wat doe je als de Init. better er overheen gaat????

Een raise van die dude wijst op top pair goede kicker, two pair en een setje. De kans dat hij hier dit met top pair doet is heel groot dus ok je gaat naar de turn. Op de turn donk jij de pot op een ruiten nadat je een gevaarlijke flop enkel hebt gecalled. Hier is het gewoon echt te obvious dat je een flush hebt. Die gast gaat erover heen... op een paired board. Of hij heeft met zijn two pair nu een FH gemaakt of met zijn setje. Ik denk niet dat top pair op zo'n ontzettend gevaarlijke turn gaat lopen reraisen nadat jij ook nogeens hebt gedonked na gecalled te hebben.

Het is gewoon heel overduidelijk dat hij een fullhouse heeft. Ik zou hem hier dus ook gewoon weggooien.

Je had de turn ook kunnen checkraisen. Maar dan was je hand wel heel duidelijk geworden. Echter is checkraisen hier denk ik beter omdat je veel meer info krijgt uit villain. Als hij over de checkraise heen gaat kun je easy folden. Als hij hem called en je river bet raised kun je ook makkelijk folden. Donken is gewoon in het donker staan in deze situatie denk ik.
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Ja je hebt gelijk..
      Ik zal eens veel notities gaan maken, en de hand history bij titan eens doorkijken :)

bedankt voor de reacties, heb ik veel aan
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Je zit net aan tafel en je weet nog niet hoe je tegenstanders spelen. Dan kun je ook nog niet echt spreken van reads. Donkerbruine vermoedens wellicht, en als die dan waar blijken te zijn blijven ze nogal lang in je koppie hangen. daar heb ik zelf ook wel last van :)
      De ellende op 5NL is ook nog dat ze een TP hand gruwelijk kunnen overplayen. Dat maakt wegleggen nog moeilijker.

Omdat je nog maar net aan tafel zit zou je denk ik nooit die raise op de flop moeten callen. Je weet dat je dan voor een grote pot gaat spelen en dan wil je toch wel graag wat meer gegevens over de speelstijl van je tegenstander hebben.

Omdat je nog weinig tot niets van je tegenstander weet, zul je hem op een bescheiden range moeten zetten. En dan zijn er op de Turn te weinig handen die je verslaat. Je maakt het bovendien wel erg duidelijk dat je een flush hebt, (maar het is nog maar de vraag of je tegenstander zich überhaupt afvraagt welke hand jij hebt).
      Je kunt hier denk ik pas aan callen denken als je duidelijke reads hebt dat hij een hand als AQ, AJ of trips zessen ook als een maniac speelt op een gevaarlijk board. En dat komt ook genoeg voor. Ik had er gisteren nog één:

Absolute Life Poker Queensbury 0.1/0.2, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | [color:#C00000]saw showdown[/color]

Button ($30.8)
      SB [color:#C00000]Hero ($19.6)[/color]
      BB [color:#C00000]BB ($40.08)[/color]

Preflop: Hero is in the SB with K :club: 9 :club:
      1 fold, Hero raises to 0.7, BB calls 0.5.

Flop (1.4) 3 :club: 4 :diamond: 4 :club:
      Hero bets 0.8, BB raises to 1.6, Hero calls 0.8.

Turn (4.6) A :club:
      Hero bets 2.4, BB raises to 4.8, Hero calls 2.4.

River (14.2) T :diamond:
      Hero bets 12.5, BB calls 12.5

BB shows 4 :spade: 9 :spade:
      Hero shows K :club: 9 :club:

Hero wins 39.2 with Flush (Clubs) with Ace high

Ik had een duidelijke read dat villain zijn overpairs overspeelde, geen handen weg kon leggen en echte monsters erg tricky speelde. Bovendien had ik mijn flush wat verborgen. Dat bij elkaar maakte de range waarop ik hem kon zetten veel groter, waardoor de hand veel makkelijker te spelen is. (I know, 3-handed tegenover FR is appels met peren vergelijken, maar het gaat om het idee)

In jouw hand heb je het gevoel dat je beat bent zonder dat je dit duidelijk kunt afleiden uit de informatie die je over villains speelstijl hebt.
      Om jezelf deze ellende te besparen zou ik gewoon niet te snel voor grote potten gaan spelen, maar eerst een aantal rondjes rustig bekijken met wat voor tegenstanders je te maken hebt.
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Ja daar heb je wel gelijk in, ik ga nu weer sss spelen...
      Ik ga een beetje rustig kijken hoe de mensen spelen, voor later misschien..
      Want bij sss heb je niet echt reads nodig..
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Dat laatste ben ik toch niet helemaal met je eens.

De meesten zijn niet te lezen, of eigenlijk meer juist een open boek met onmogelijke uitvindingen. Maar er zit toch regelmatige een speler aan tafel die zijn stack op de hogere limiten heeft verloren en nu even wat rustig gaat vissen.

Wanneer je een tijdje kijkt en noteert, ga je ze herkennen en kun je soms handen folden of juist spelen die niet in de strategie zo gespeeld worden. Maar dan moet je wel goed weten wat je doet. De SSS is tenslotte primair bedoeld om moeilijke beslissingen uit handen te nemen en toch te winnen.

Groetjes

Z.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door hsJ2k7
      Ja daar heb je wel gelijk in, ik ga nu weer sss spelen...
      Ik ga een beetje rustig kijken hoe de mensen spelen, voor later misschien..
      Want bij sss heb je niet echt reads nodig..
      bij poker zijn reads altijd een BBtje extra ;)
    • BasdeK
      BasdeK
      Bronze
      Net ook weer zo mooi. Krijg QJ suited.. iedereen voor mij fold dus ik raise. achter mij reraise en rereraise dus ik fold met de gedachte AA vs. KK

En dan is het zo leuk om gelijk te krijgen:)
    • Leo
      Leo
      Bronze
      hihi, nice1;)
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Ik vind reads op sss wel nodig...
      Vooral als je ziet dat mensen reraisen met total crap dan kan je al is all in gaan wanneer het strikt gezien niet mag volgens de SHK.
      Als ik bvb. bij 2 mensen een note heb dat ze T5s reraisen preflop als "steal" dan heb ik er met mijn AQs bvb geen schrik van om daar all in te gaan terwijl het eigenlijk echt niet mag, zelfde als ze "bluffen"

groeten
    • Emtiy
      Emtiy
      Bronze
      Over de hand in de openingspost:
      Ik ben het er mee eens dat je op de flop beter niet kunt callen, maar is all-in gaan uiteindelijk nou echt een slechte beslissing?

Vooral op deze limiet had hij je echt wel met meer handen all-in kunnen zetten dan met een full house. (bv. lagere flush, 3 zessen of top pair.) Omdat je al wel vrij goede pot-odds krijgt maak je volgens mij zelfs nog winst op de lange termijn met deze call.

Je kunt wel zeggen dat je al weet dat hij een FH had, dat is natuurlijk gewoon niet waar, je kan hooguit ongeveer berekenen hoe hoog die kans hierop is en dit vergelijken met de pot odds.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Gebruik een duidelijkere topictitel aub.

Fold op de flop. Je krijgt geen goeie odds en zit bovendien uit positie.
      Zoals gespeeld: Bet meer op de flop (0.8), maar aangezien Villain hier vaker dan niet een full house heeft zou ik hem folden. Je moet je dit afvragen: met welke hand zou hij zoveel strength tonen nadat de flushkaart gevallen is op een gepaard bord? Heel vaak een full house.

@ Qastorimon: Eén hand per topic aub.