Zeezoute perikelen

• Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Tja, na zoveel privé-onwikkelingsboompjes kan ik niet uitblijven, denk ik...

Dus ook maar een eigen jojothread... :D

De nick Zeezout is gebaseerd op mijn liefde voor de zee, die hier een anderhalve km vandaan ligt. Daar zwemmen nog meer vissen rond dan op alle pokersites samen en ik sta dan ook regelmatig aan zee te vissen.

Het pokeren heb ik pas ergens in augustus opgepakt. Na de eerste strompelmaanden met veel slecht spel en ook veel bad beats, ben ik nu wat rustiger bezig. Mijn stack was gekrompen tot 9 euro, maar gaat nu langzaam maar zeker omhoog en ligt nu op iets meer dan 20 euro.

Dat het langzaam gaat komt door het feit dat ik meer tijd besteed aan onderzoek en leren en aan het uitwerken van software-ideeën.
      Meestal open ik een tafel of vier en stop dan een tafel zodra ik winst heb.
      Dan hou ik het voor die dag weer gezien en ga verder met onderzoeken van handen en dergelijke.

Daarnaast speel ik graag freerolls, waarbij ik meestal wel lekker ga, maar er uitvlieg met een enkele slecht gespeelde hand of een bad beat. Het is echter vooral het er van leren wat me daarbij motiveert.

Het maken van die SSS-tool heeft me ook veel geleerd. Ondertussen ben ik samen met mijn zoon een betere aan het maken, die makkelijker te bedienen is en los van Excel draait. Altijd makkelijk voor beginners (en gevorderden om weer bij de les te blijven). Ook denk ik na over andere tools.

Mijn doel is een echt goede pokerspeler te worden en er uiteindelijk serieus ook wat mee te verdienen. Daarom besteed ik nu zoveel tijd aan leren, want mijn visie is dat een goede basis in eerste instantie belangrijker is dan veel spelen. Pas wanneer de basis goed is, kun je het meest leren van de ervaringen.

Verder poker ik graag met mijn kids, die er steeds beter in worden en met mijn vrouw, die hier als Vogeltje is aangesloten. Zij speelt af en toe op Partypoker en staat op kleine winst.

Om te leren moet je tegen kritiek kunnen, dus stel ik het op prijs wanneer mensen me op fouten wijzen.

Zo, lang genoeg, dus nu maar weer aan de slag. :tongue:

Groetjes,

Zeezout
  • 144 antwoorden
    • BasdeK
      BasdeK
      Bronze
      Gezellige boel thuis! Anderhalve km van de zee? Ik woon op 0,5 km van de zee.. Maarja nu niet echt weer voor om ff lekker naar het strand te gaan en van het weer/vrouwelijk schoon te genieten!

Verders succes
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik heb heel veel respect voor jouw houding tegenover poker en ik mag jouw wel. Je comments op het forum zijn ook altijd goed.

Ik wens je veel succes met het opbouwen van je roll. Verder wil ik je wel zeggen dat veel spelen ook heel belangrijk is!

Bedankt voor je tool en mocht je ooit hulp nodig hebben met poker moet je het zeggen. afonso.jonas@gmail.com

groeten.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hey Z,

Nice one, een heel pokernest bij je thuis! Gezellig man... Is nog eens wat anders dan de hele dag mens-erger-je-nietten rond de kerst :)

Ik las inderdaad al eens eerder dat je veel handen analyseert... Gebruik je PT daarvoor? En loop je dan zo'n hele dagsessie na of alleen de handen waar je veel verliest/wint? Verder was ik ook nog benieuwd wat je verdeling is tussen analyseren en spelen (50/50 ofzo)?

Een heleboel vragen....

Leuk dat je een threadje opstart, ik ben erg benieuwd.

Veel succes!

Groeten,
      Leo
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      :D

@ BasdeK
      Dat vrouwelijk schoon heb ik hier in huis, dus daar hoef ik niet voor naar het strand :tongue: Maar het is wel heerlijk tot rust komen om een paar uur over zee te kijken...(en af en toe een lekker visje voor in de pan :D )

@ ajfonso
      Bedankt voor je aanbod! Veel spelen is zeker belangrijk, maar ik kies ervoor om het spelen en het leren (uit boeken) niet tegelijk te doen. Dan mis je toch soms informatie (aan tafel of in je boek) die je anders wel zou zien. Wanneer ik eenmaal een goede basis heb, ga ik zeker een aantal uren per dag spelen.

Die tool is nog wel voor verbetering vatbaar, maar helpt wel bij analyses. Maar ik werk dus aan een betere :D

@ Leo
      Dat pokernest valt wel mee. De meesten wonen niet hier. Maar wanneer ze hier zijn, wordt er steevast gepokerd.

Ik heb nog geen PT, maar start meestal een paar tafels op bij Titan. Vervolgens open ik van elke tafel de history en ga alle uitgespeelde handen noteren. Dan zet ik alles wat me opvalt in een apart spreadsheet en ga daarmee aan het werk.

Mijn eigen handen analyseer ik direct na een spel. Meestal volg ik gewoon de SSS en daar valt niet veel aan te analyseren. Hooguit dat je ziet hoevaak het fout of goed gaat. Wel onderzoek ik momenteel of ik bepaalde plays anders moet maken binnen het SSS, maar ook daarmee doe ik easy.

Momenteel speel ik (behalve freerolls) meestal maar een half uurtje per dag of zo. Soms heb ik gewoon ff de balen en ga ik een low limit stangen, maar meestal hou ik me strikt aan het schema.

Groetjes,

Z.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Even een update....

Gisteren speelde ik weer een $100 freeroll.

Heb precies vier handen gespeeld, waarvan er twee werden gewonnen. De rest was echt bagger en moest ik folden. Wat me opviel was, dat je met weinig handen spelen, toch zo ver kunt komen. Zeker in het begin is haast niet nodig.

Net voor de break kreeg ik een bad beat tegen een runner runner flush. Kostte me de helft van mn stack.

Even later vloog ik shortstacked er uit met AQ tegen AK. Jammer. Maar met maar vier handen en 50/50 winnen vond ik die 239e plaats nog meevallen...

Ik kreeg net trouwens flink om m'n oren op de cashtable. 4 buy-ins weg in een paar handen. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik er twee niet goed speelde...

Eigenlijk maf. Je weet dat de SSS goed werkt en toch is het moeilijk om een KK weg te leggen tegen een A op de flop en wat callers.... AA tegen dus...

Maar goed, ik had m'n tweede bak koffie nog niet gehad :D

Daarna op de mini NL nog wat teruggepakt, maar mn stack is nu geslonken tot 18,11 euro. Toch jammer want het was niet nodig.

Eerst dus maar een bakkie doen :tongue:

Groetjes,

Zeezout
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hey Z,

jammer van die cashtables... Het probleem komt mij (en vele anderen denk ik) erg bekend voor dat een enorm sterke hand preflop, geen drol meer waard is postflop... En dan al helemaal als je hem moet wegleggen tegen één of andere maniak. Maar goed, uiteindelijk denk ik altijd maar; "ben maar 4 bbtjes kwijt terwijl ik mn hele buyin had kunnen verliezen".

Succes!

Groeten,
      Leo
    • jorisarnoldy
      jorisarnoldy
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Zeezout
      :D

@ BasdeK
      Dat vrouwelijk schoon heb ik hier in huis, dus daar hoef ik niet voor naar het strand :tongue: Maar het is wel heerlijk tot rust komen om een paar uur over zee te kijken...(en af en toe een lekker visje voor in de pan

ik ga voor het surfen naar het strand woon ook iets vna 0,5 km van zee.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      ARCH!!!!

Dit is dus NIET mijn dag!

Alles wat ik probeer gaat mis. Elke overcard of overpair wordt gekraakt en drie op de vier tafels lopen op verlies uit! Volgens mij heb ik een minitilt....

Voor vandaag hou ik het even voor gezien (of tot ik weer cooled down ben)

Tja, ook mindere periodes horen thuis in het pokerbestaan.

Mijn saldo is teruggevallen met 30% en da's nie leuk.... :(

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn spel vandaag ook te onrustig en te chaotisch is. Tijd voor een break dus....

Het wordt tijd dat het weer eens visweer wordt...

@joris
      Mocht je nog een kabeljauw haken tijdens het surfen, dan mail je hem maar even.... :tongue:

Z.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      :evil:

Zelfs in de freeroll weet ik het vandaag te baggeren:

1e hand: JJJ tegen AAA

Einde toernooi....

Zo hou je wel tijd over voor andere dingen :tongue: :tongue: :tongue: :tongue: :tongue:
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Onze Zeezout die een log gaat bijhouden, dat gaat inderdaad voor Zeezoute perikelen zorgen! :D

Ook ik sluit me aan bij al die strandverhalen, woon ook 0,5 km van het strand. :D

Wat ik niet snap dat jouw bankroll nog niet omhoog is gegaan. Zo serieus bezig met het ontwikkelen van de SSS tool en goede commentaren op geposte handen en toch wil die bankroll niet omhoog. :(

Geduld is een schone zaak, maar hoop voor jou dat je niet zoveel geduld meer hoeft te hebben. ;) Gewoon volhouden, er komt een moment dat al die coinflips gunstig gaan vallen voor jou!
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Yep Sharp.

Maar vandaag lag de schuld toch echt bij mezelf.

Ik was te onrustig om te pokeren. Zonder rust in je lijf kun je volgens mij beter even een break nemen en dat deed ik niet.

Dan wordt je even weer wakker geschud door wat slechte beslissingen en een paar goed getimede bad beats.

Gelukkig gaat het bij mij maar om een paar dollar :D

Dat kun je nog leergeld noemen.

De laatste tijd ben ik wel bezig geweest met o.a. die tool, maar daardoor heb ik ook weinig gespeeld en dus weinig winst gemaakt.

Zie het maar zo: dokters die zeggen dat je moet stoppen met roken hebben vaak zelf een pakje peuken in de la.

Het komt allemaal wel goed! :tongue:

Z.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Ik was te onrustig om te pokeren. Zonder rust in je lijf kun je volgens mij beter even een break nemen en dat deed ik niet.

Heel herkenbaar. :D En dan toch gewoon doen he! :D Moet er ook eens vaker naar luisteren.......
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Zo, even een udate maken, terwijl ik een free satellite zit te klikken bij Pokerstars (Hubble) met 12000 (!) deelnemers...

Ik weet niet eens wat je ermee kan winnen :tongue:

Ik blijf er bij dat ik toernooien leuker vind dan cashgames. Ik heb alleen nog zoveel te leren...

De laatste (arch ik loop net tegen een bad beat aan. Had TT in SB en schatte de tegenstander op low pair, wat klopte. Maar hij hit zijn kicker erbij :( ) dagen zit de gezondheid wat tegen en ben ik steeds moe. Daardoor loopt het wat minder met de inbreng.

De AQ's komen dus even wat later..

Ook de speelscherpte is er even niet.

Maar stilzitten kan ik ook niet, dus wordt er wel geleerd en ik ben druk met HoH.

De 19e plek in die freeroll een paar dagen terug was wel leuk, al had er meer ingezeten. Ik ben gewoon gek op dat soort toernooien.

(ondertussen verdubbeld met AKs ten KJo. Het verveldende met sdit soort freerolls is dat je bijna geen goed spel kunt spelen. Ze callen werkelijk alles en met alles. Heel vermoeiend)

Hopelijk kan ik binnenkort eens echt gaan grinden, want het schiet zo nog niet op...

Groetjes,

Zeezout

ps. ik sta nu ongeveer 2200 van de 6600 die er nog in zitten
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Hubble toernooi kun je geloof ik 19 inschrijvingen winnen voor een ander toernooi, waar je wel geld kunt winnen.

Wat ik niet snap Zeezout, dat jou br nog steeds zo laag is :o
      Je verdiept je zoveel in de materie dat dat er uiteindelijk toch uit moet komen lijkt me? Waarschijnlijk zou ik als ik jou was eens proberen de cashgames van 0,05/0,10 te grinden je bankroll op te bouwen en dan over te stappen op de S&G en MTT

M.v.g.
      Danny
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Tja, er zijn een aantal redenen te noemen...

Chronische burn-out, gezinsomstandigheden (ziekte), teveel freerolls spelen en weinig tijd aan de cashtafels.

Ik speel max. een 15 tot 30 minuten per dag aan een cashtafel (soms helemaal niet) en heb, zoals al gezegd, vrij veel pech gehad/dom gespeeld in het begin.

Mijn spel is zeker vooruitgegaan, vooral in toernooien. Ik besteed nu nog steeds meer tijd aan het doornemen van materiaal, dan aan het spelen zelf.

Verder werk ik aan een verbeterde tool.

De laatste week ben ik wel iets meer gaan spelen, maar het komt er nog niet echt van. Misschien is juist de lage stand van mijn BR wel een reden om voorzichtig te zijn. Ik had me weer opgewerkt van 9 naar bijna 23 euro, maar verloor in een dag een derde van mijn stack met bad beat/slecht spel. Nukrabbel ik weer langzaam omhoog.

Ook ik speel trouwens vrij vaak op 0,02/0,04 tafels, waar de opbrengst vaak beter is.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      oke, je speelt op titan he?
      Onder welke naam?

Spelen op een 0,05/0,10 is beter voor je bankroll dan op de microlimieten.
      Hoef je je minder bezig te houden met het mathematische deel van het pokerverhaal

M.v.g.
      Danny
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Gewoon onder Zeezout.

Maar op het moment zit ik te hubbelen op pokerstars als Sojaboon :D

Z.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik heb net eindelijk weer een hand gespeeld en verdubbeld naar 6200

Nu sta ik 1004 van 3472
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Tja, ik doe nog steeds mee, na een slechte klap weer opgekrabbeld tot 11,6 k

Ik sta nu 582 uit 1955