Rebuy's

• Leo
      Leo
      Bronze
      Hallo,

na 10k handen cash gespeeld te hebben en alle artikelen uitvoerig doorgenomen te hebben, ben ik er toch echt achter dat dit niet echt mijn spelletje is, dus ik zou eigenlijk weer over willen stappen op MTTs/SnGs.
      Nu heb ik dit eigenlijk altijd het meeste gespeeld, alleen heb ik amper rebuys gespeeld. Voornamelijk door onervarenheid met die variant.
      Ooit heb ik es een filmpje gezien waarin werd verteld dat het handig is veel te spelen en voor de break 4x je beginstack te hebben. Die gast deed dat door met elke toppair+ hand gelijk allin te gaan en te rebuyen zodra het misging.

Nu heb ik hier even een vraagje over... Is dit de manier om te spelen of is het juist beter je kansjes af te wachten? En zijn er verder nog dingen om op te letten /tips die je kan geven bij rebuys t.o.v. 'normale' SnGs?

Alvast dank ;)

Groeten,
      Leo
  • 5 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      brm is heel belangrijk. Je moet ongeveer 500 buy ins hebben om een beetje safe te zitten.

als ik jou was zou ik iig beginnen met s&g, dan kun je later altijd nog overstappen, maar rebuy is de meest swingy pokervariant die er bestaat.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      500 voor die rebuys toch?

Ja, ga idd denk ik maar die SnGs doen... Wilde alleen wat tips vissen voor rebuys ;)
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Leo258
      500 voor die rebuys toch?

Ja, ga idd denk ik maar die SnGs doen... Wilde alleen wat tips vissen voor rebuys ;)
      Hier thuis spelen we ongeveer 1 keer in de week een live tourney, met meestal rebuys in het eerste uur. Online ook wel eens wat rebuy tournies gedaan.......

Online als je ITM komt heb je er meestal 3-5 rebuys terug verdient. Dus mijn tip is probeer daar onder te blijven......

Zoals die gast in dat filmpje het doet, heb ik hier thuis ook altijd geprobeerd. Ik zat soms op 5 of 6 rebuys, en won niet altijd mijn geld terug( uiteraard).
      Tegenwoordig speel ik gewoon TAG, en dubbelen zulke gasten mij op voor de laatste Addon ;)
      Dat bevalt veel beter ;) Dus als je gewoon goed speelt, zou ik als ik jou was proberen je rebuys te beperken, tight spelen, en je stack bij gasten met te veel geld halen :)

Rebuy periode dient voor mij als buffer na een bad beat :P (En uiteraard soms een gokje, wanneer je bijvoorbeeld weet dat je op coinflip uitkomt)

Als laatste, rebuy tournies hebben grotere potten. Dus maakt het wel aantrekkelijk.....
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      speel de eerste hand.. verlies een big blind. En doe een rebuy. Er zijn veel mensen die dat doen dus heb je vaak deepstacked spel in het begin. Dan gewoon kijken of je ergens een monster kan floppen.

Verder zou ik tight blijven. Iedereen heeft het idee dat ze zich als een spuugaap moeten gedragen.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Je moet gewoon direct rebuyen, hoef je geen eens een big blind voor te verliezen.