AK folden op drawbordje

• Leo
      Leo
      Bronze
      Absolute Life Poker 0.01/0.02, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button ($1.83)
      SB Hero ($5.15)
      CO CO ($8.23)
      UTG ($3.50)
      UTG+1 ($0.96)
      MP MP ($5.00)
      MP ($2.14)
      CO-1 CO-1 ($6.17)
      SB SB ($1.00)

Preflop: Hero is in the SB with A:diamond: K:club:
      2 folds, CO-1 raises to 0.12, SB moves all-in for 0.99, 1 fold, Hero calls 0.99, 1 fold, CO-1 calls 0.88.

Flop (3.02) T:heart: A:heart: 2:diamond:
      Hero bets 2.00, CO-1 calls 2.00.

Turn (7.02) 3:heart:
      Hero checks, CO-1 moves all-in for 3.17, 1 fold.

SB heb ik 35 handjes van; 11 VP$IP
      CO-1 heb ik 19 handjes van; 42 VP$IP
      beide hebben ze op de flop een AF van 1 en op de turn en river niks.

Anyway, ik twijfelde heel erg om op de flop al te folden met mn AK aangezien mr rock SB al pusht na een raise (ook al heb ik maar 35 handen). De call op de flop zegt me dat meneer of met een straight draw of een set zit en ik besluit daarom met de turn te checken aangezien ik geen positie heb op m.

Wat vinden jullie hier allemaal van? Had ik idd al moeten folden? Bluff bet moeten doen met zo'n scare board op de turn?
      Ben erg benieuwd.

Groeten,
      Leo
  • 8 antwoorden
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Mijn persoonlijke mening is dat je op 0,01/0,02 niet kunt leren pokeren. Je zit 250BB deep tegen mensen te spelen die totaal niet weten waar ze mee bezig zijn. Je leert zo dingen aan die op wat hogere limieten, waar je maar 100BB voor je hebt liggen, heel erg fout zijn. Deze hand is daar een goed voorbeeld van: een first in raise van 5BB, iemand die naar 50BB! all in reraised en toch vind jij het nog wel de moeite waard om hier te callen met AKo waarna nog iemand called. En het ergste is, je zou nog wel eens voor kunnen liggen ook :D .
      Een goede TAG-stijl leer je zo in ieder geval nooit.
      Ik denk dat je beter op 0,02/0,04 kunt gaan spelen of sss op 10NL. Dat is veel beter voor je ontwikkeling :) .
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      AK na reraise weggooien zonder hele goede reads...

Ja ik zou als ik jouw was niet met 5$ inkopen maar met 2 dollar... of wat je ook kan doen is wat deepstacked artikelen doornemen. Je kunt in princiepe voor veel grotere implied odds spelen (als jij en villain diep genoeg zijn) dat betekend dat je veel meer suited connectors broadways kan spelen enzo...
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Ok, dat snap ik... Was echt zo zat van SSS dat ik eens iets wilde proberen op een lage limiet met goed wat chips.

Zoals je aangeeft, zal ik eens proberen 0.02/0.04 te spelen (en de topics over BSS es goed door te lezen, ipv vluchtig)...

@ajfonso; die deepstack artikelen kan ik hier niet vinden, of wel?
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      nope...

lees eens wat artikels op NL PUNT POKERNEWS PUNT COM

maar ... deepstacked spel is veels te afvanced. Het enige dat je moet weten is dat je suited connectors en suited gappers een raise van max5bb kunt callen. Het beste is als iemand al heeft gecalled en jullie met zn drien naar de flop gaan.

Maar tag spelen werkt ook gewoon goed hoor. De donks betalen je toch af.

trouwens ik raad het je aan niet dat toe te passen wat ik je heb verteld want er is gewoon skill voor nodig.
    • matti2k
      matti2k
      Bronze
      AK folden tegen iemand die preflop overshoved? NOOIT. Wat je wel had moeten doen is de shover isoleren preflop door te 4betten of zelfs te shoven. Tegen een shortstack met VPIP ~42 is je equity goed met AKo aangezien hij waarschijnlijk 88+ AT+ shoved.
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door matti2k
      AK folden tegen iemand die preflop overshoved? NOOIT. Wat je wel had moeten doen is de shover isoleren preflop door te 4betten of zelfs te shoven. Tegen een shortstack met VPIP ~42 is je equity enorm met AKo aangezien hij waarschijnlijk 88+ AT+ shoved
      SB ging all-in met een vp$ip van 11 en zelfs tegen de range die je noemt loop je amper voor.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Even mijn mening over deze hand posten:
      Pre flop had ik de shover geisoleerd, je wilt geen multiway pot spelen met AK. Daar is deze hand niet sterk genoeg voor. Ik had een re raise gemaakt en waarschijnlijk hem zelfs all in gezet. Met een psvip van 41 lig je waarschijnlijk op zijn holdings voor.

Belangrijke tip: Speel nooit AK in een multiway pot, dan is waarschijnlijk TPTK niet goed genoeg om te winnen.

M.v.g.
      Danny
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Reraise preflop om te isoleren.

Zoals gespeeld: Easy call op de turn. TPTK folden in een reraised pot is bijna nooit een goed idee. Realistisch gezien verslaan alleen TT en AT je, en je krijgt meer dan 4:1.