10Nl Kk

• anunaki
      anunaki
      Bronze
      Absolute Life Poker Uopatsi 0.05/0.10, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Hero ($16.67)
      SB ($7.57)
      BB ($10)
      UTG UTG ($11.91)
      UTG+1 ($6.38)

Preflop: Hero is on the Button with K:diamond: K:spade:
      UTG raises to 0.40, 1 fold, Hero raises to 1.20, 2 folds, UTG calls 0.80.

Flop (2.55) K:club: A:diamond: 3:diamond:
      UTG checks, Hero bets 2, UTG calls 2.

Turn (6.55) T:spade:
      UTG checks, Hero bets 4, UTG calls 4.

River (14.55) Q:heart:
      UTG bets 4.71, Hero??
  • 14 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ten eerste mag je wel spelen daar op die limieten??

preflop was goed!

flop bet vind ik goed!

turn bet had de pot moeten zijn. Je wil hier zoveel mogelijk value uit een Aas hand halen dus bet iets van 5 dollar.

River zie ik hem hier heel vaak two pair. Zou deze donkey UTG met een J betten??? ik denk het niet. Vandaar ook dat je de turn harder moet betten..

Maar... Als hij hier JJ heeft bijvoorbeeld. Heb jij hem op de turn hele slechte potodds gegeven. Zijn implied odds om een gutshot te hitten waren ook niet goed genoeg. Dus in princiepe heb je er op de turn al voor gezorgd dat hij niet meer profitabel kan spelen als hij op een draw is.

Hier shove ik dus gewoon en betaal ik hem zijn kut suckout gewoon af. Door harder op de turn daar te betten maak je meer winst over lange termijn. +Ever als het ware..

Wat was zijn hand?
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      dit is mijn limiet volgens BRM, gaat ook goed

Ik bet op de turn 4 om hem mee te krijgen

hij had trouwens AJ en ik heb hem gecalled
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Hoj anunaki,

Jij speelt volgens de BSS toch? Dan heb ik nog enkele opmerkingen over het spelen van deze hand.

Preflop: Raisen naar 1.40/1.50(3,5x is mijn raise op deze limit, fishies vinden de 3x raises soms te makkelijk om te callen is mijn visie)

Flop: Wanneer je 1.50 pre flop had gebet, had je hier 2.50 kunnen beten. Toch is jou bet goed in vergelijking met de pot.

Turn: Hier zit jou fout!!!, hier verlies je de controle over de pot. Hier zou ik het liefst een bet in de richting van de 6$ zien, het liefst zelfs een overbet. dollar of 7.50$ zou perfect zijn. Hierbij geef je hem het gevoel dat je de pot probeert te stelen, en zal hij met zijn middelmatige hand all in gaan, omdat hij niks over houdt. (Voor veel mensen zal dit een hele rare play zijn, en die denken dan verlies je een klant. Maar op den duur verdien je met een overbet meer dan dat je met een small bet zal krijgen om een klant te behouden.)

River: Wanneer je meer had gebet, had je niet tegenover zijn bet gezeten. Dat deze kaart komt is een suck out, kan gebeuren.

Hopelijk heb je wat aan deze post :) , nog vragen stel ze gerust.
      M.v.g.
      Danny
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Alsnog heb je winst gemaakt..

hij had gewoon geen odds om te callen op turn. Maar door meer te betten op de turn maak je gewoon meer winst.

Als iemand op zo'n flop called ga ik meestal echt keihard rammen. Hij heeft hier altijd een A want jij hebt 3 koningen en zon dikke bet met twee overcards called hij niet met een 3 :P

turn is dus echt dik betten gewoon de pot. Je wil gewoon all in voor de river het liefst. naja.. meer betten dus.

De gedachte van ik wil hem mee hebben is een rare. Iemand mee krijgen is niet moeilijk als hij top pair heeft... Dus dan moet je gewoon met je chips tegen hem aan gooien :P
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Idd ajfonso, betekend hier dus een overbet maken :D
      Sluwe manier om de ander te verlijden om all in te gaan.
      Deze play gebruik ik zelden, alleen in dit soort gevallen moet je zon overbet maken.

M.v.g.
      Danny
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Ik vind de hand uitstekend gespeeld :) Op de Turn een potsized bet of zelfs een overbet lijkt me hier nergens voor nodig.
      Ja hij kreeg een suckout opde River, maar dat betekent nog niet dat daarom de Turn met terugwerkende kracht verkeerd is gespeeld. Ook zonder dat villain op de River zijn Straight had gemaakt zou hij waarschijnlijk zijn hele stack hebben kunnen pakken. Villain called kennelijk graag en legt echt zijn TP niet weg als hij nog $4,71 moet bijleggen in een pot van bijna $20,-.

Met een potsized bet op de Turn bereik je alleen maar dat een wat betere speler zijn TP weglegt en mis je value. Het board is hier nog steeds niet bijzonder gevaarlijk, alleen QJ en AA hebben je hier beat.
      Een overbet is nog wel een idee, maar dat is geen standaardactie. Ik doe dat soort acties in ieder geval niet snel zonder villain een beetje te hebben voorbewerkt in eerdere handjes. Het is namelijk afhankelijk van je image of villain dit inderdaad interpreteert als een steal.
      Maar in deze hand kun je villain prima all-in krijgen met standaard betsizes, dus waarom moeilijk doen?

nh sir
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      tnx voor de feed mensen
    • Pieterbuisman
      Pieterbuisman
      Bronze
      Ey,

Zoals iedereen zegt moet je idd meer raisen. Er was een draw en om eht van die draw te krijgen of om hem er voor te laten betalen had je harder moeten raisen. In dit geval is het vrij lelijk aangezien hij de raise die je maakte (die al redelijk groot was) toch callde en ook nog is zen straat hitte. Als je niet in zzulke situaties wilt komen moet je harder raisen op de turn. Ben je zeker van je hand dan moet je inzetten vind ik.

gr

Pierre
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      niet iedereen zegt dat;)

ik heb hier gewoon de pech dat die gast niet naar odds kijkt (die gaf ik hem totaal niet namelijk), ik wil hem juist in de pot houden om zoveel mogelijk cash uit zijn fout te halen. Dat hij lucky is, kan gebeuren
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Qastorimon
      Ik vind de hand uitstekend gespeeld :) Op de Turn een potsized bet of zelfs een overbet lijkt me hier nergens voor nodig.
      Ja hij kreeg een suckout opde River, maar dat betekent nog niet dat daarom de Turn met terugwerkende kracht verkeerd is gespeeld. Ook zonder dat villain op de River zijn Straight had gemaakt zou hij waarschijnlijk zijn hele stack hebben kunnen pakken. Villain called kennelijk graag en legt echt zijn TP niet weg als hij nog $4,71 moet bijleggen in een pot van bijna $20,-.

Met een potsized bet op de Turn bereik je alleen maar dat een wat betere speler zijn TP weglegt en mis je value. Het board is hier nog steeds niet bijzonder gevaarlijk, alleen QJ en AA hebben je hier beat.
      Een overbet is nog wel een idee, maar dat is geen standaardactie. Ik doe dat soort acties in ieder geval niet snel zonder villain een beetje te hebben voorbewerkt in eerdere handjes. Het is namelijk afhankelijk van je image of villain dit inderdaad interpreteert als een steal.
      Maar in deze hand kun je villain prima all-in krijgen met standaard betsizes, dus waarom moeilijk doen?

nh sir
      Dude je zegt dat de turn bet goed is.. maar je vergeet een ding... De preflop acite van hem b/c en flop c/c betekend 100% dat hij een A heeft. AK, AQ en AJ zijn de enige handen die ik hier zie spelen. AT wordt niet geraised first in door niemand....

Op de turn wil je dus juist zo veel mogelijk geld erin krijgen omdat je weet dat het een fish is. En als het een tag is legt hij zijn hand nimmer nooit meer weg als hij met AK een A hit dus potsized tot overbet hier de turn.

Hold em is een spel waar je vooruit moet denken. In no limit hold em wil je met je grote handen grote potten spelen en dus moet je berekenen hoe je je stack zo effectief mogelijk all in kan krijgen tot aan de river. flop cbet turn pot bet river shove werkt hier meestal het beste als je tegen dit soort spelers speelt.

Zo passief als hij speelt krijg je hem dus niet all in door normale betsizes. Je hebt dus zowiezo minimaal een potbet nodig op de turn. Reken maa ruit...
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      ik begrijp je verhaal over de turnbet, en ik ga daar een eind met je in mee

Maar die dude heeft nog 4$ over op de river, hoe bedoel je dat hij dat nooit allemaal zal gaan inzetten?
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso

Dude je zegt dat de turn bet goed is.. maar je vergeet een ding... De preflop acite van hem b/c en flop c/c betekend 100% dat hij een A heeft. AK, AQ en AJ zijn de enige handen die ik hier zie spelen. AT wordt niet geraised first in door niemand....

Op de turn wil je dus juist zo veel mogelijk geld erin krijgen omdat je weet dat het een fish is. En als het een tag is legt hij zijn hand nimmer nooit meer weg als hij met AK een A hit dus potsized tot overbet hier de turn.

Hold em is een spel waar je vooruit moet denken. In no limit hold em wil je met je grote handen grote potten spelen en dus moet je berekenen hoe je je stack zo effectief mogelijk all in kan krijgen tot aan de river. flop cbet turn pot bet river shove werkt hier meestal het beste als je tegen dit soort spelers speelt.

Zo passief als hij speelt krijg je hem dus niet all in door normale betsizes. Je hebt dus zowiezo minimaal een potbet nodig op de turn. Reken maa ruit...
      Basisvraagjes: Hoevel man zit er aan tafel en wat zijn de stacksizes?
      5-handed kan elke aas geraised worden, ook UTG. En ik heb al eerder voor je berekend dat hij op de river nog maar $4,71 hoeft bij te leggen in een $20,- pot. Knappe jongen die daar zijn tp weglegt.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Misschien kan de nieuwe handjudge er ook naar kijken
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Easy call op de river. Misschien heeft hij een J en dan is het gewoon ongeluk. Maar afgaande op hoe de hand is gespeeld heeft hij wss een A, en dan verslaat alleen AJ je. Maar je krijgt een heel goeie prijs, dus folden is nooit een optie.

Verder niets op aan te merken. Nice hand.