Het gaat steeds verkeerd....

• Leo
      Leo
      Bronze
      Vandaag weer verlies... Heb echt zin om mn beeldscherm door het raam te flikkeren, dus ben maar ff gestopt.

Wat doe ik verkeerd???

Absolute Life Poker 0.05/0.10, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button ($3.99)
      SB Hero ($1.80)
      BB ($7.89)
      UTG ($3.51)
      UTG+1 ($6.21)
      MP ($2.99)
      MP MP ($10.79)
      MP ($10.92)
      CO-1 ($2.10)
      CO ($3.95)

Preflop: Hero is in the SB with A :spade: J :club:
      3 folds, MP calls 0.10, 3 folds, Button calls 0.10, Hero raises to 0.60, 1 fold, MP raises to 2.30, 1 fold, Hero moves all-in for 1.15.
      niet allin moeten gaan? Geloofde er nix van omdat ie limpte en een calling station is.

Flop (4.40) Q :spade: J :spade: A :heart:

Turn (4.40) T :spade:

River (4.40) 2 :heart:

MP shows K :diamond: K :heart:
      Hero shows A :spade: J :club:

MP wins 4.40 with A straight, Ace high

Absolute Life Poker 0.05/0.10, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Button ($9.99)
      SB ($9.05)
      BB Hero ($2.15)
      UTG ($3.77)
      UTG+1 ($2.27)
      MP ($11.86)
      MP ($9.90)
      MP ($1.70)
      CO-1 ($1.80)
      CO ($12.32)

Preflop: Hero is in the BB with K :club: K :diamond:
      UTG calls 0.10, 3 folds, MP calls 0.10, 2 folds, Button raises to 0.40, 1 fold, Hero raises to 1.20, 2 folds, Button calls 0.90.

Flop (2.85) 5 :diamond: 7 :diamond: A :spade:
      Hero moves all-in for 0.85, Button calls 0.85.
      Tsja, headsup, met zo weinig gelijk allin volgens SSS toch? Ondanks A

Turn (4.55) 3 :heart:

River (4.55) 4 :club:

Hero shows K :club: K :diamond:
      Button shows K :spade: A :heart:

Button wins 4.55 with One pair, Ace

saw flop | saw showdown

Button Hero ($1.80)
      SB ($1.80)
      BB BB ($2.00)
      UTG ($2.16)
      UTG+1 ($8.50)
      MP ($14.08)
      MP ($6.45)
      CO-1 ($2.35)
      CO ($6.77)

Preflop: Hero is on the Button with Q :diamond: Q :spade:
      6 folds, Hero raises to 0.40, 1 fold, BB raises to 1.10, Hero moves all-in for 1.40, BB calls 0.60.
      Tsja...

Flop (3.65) T :club: 8 :spade: 3 :heart:

Turn (3.65) A :club:

River (3.65) 6 :heart:

Hero shows Q :diamond: Q :spade:
      BB shows K :heart: A :heart:

BB wins 3.65 with One pair, Ace

saw flop | saw showdown

Button Hero ($1.55)
      SB ($9.90)
      BB ($5.55)
      UTG ($5.08)
      UTG+1 ($13.03)
      MP MP ($2.25)
      CO-1 ($10.00)
      CO ($0.85)

Preflop: Hero is on the Button with 9 :club: 9 :spade:
      2 folds, MP calls 0.10, 2 folds, Hero raises to 0.50, 2 folds, MP calls 0.40.

Flop (1.15) T :heart: J :club: A :heart:
      MP checks, Hero moves all-in for 1.05, MP calls 1.05.
      Heads up, wordt naar me toe gecheck, volgens SSS bet toch?

Turn (3.25) 6 :spade:

River (3.25) Q :diamond:

MP shows T :diamond: A :club:
      Hero shows 9 :club: 9 :spade:

MP wins 3.25 with Two pair, Ace's and Ten's with a Queen for a kicker

Hoopt dat het werkt, want ik kon niet teveel images posten ofzo

fkn cashgames...
      Wat doe ik nou zo verkeerd??? Gaat echt vaaak zo en sta dik op verlies.
  • 32 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      das poker e,
      maarja, gebeurt bij mij elke keer wel dus geen zorgen over maken :)
      groeten
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Als ik zo'n paar handen na mekaar heb blijf ik doorspelen met mijn normale spel tot ik er terug een paar gewonnen heb.

Met SSS is het ook heel normaal dat dit gebeurd, deze strategie heeft een grote variance (dat heb ik hier toch eens gelezen :p).

Vergeet ook niet dat de spelers per flop bij SSS heel belangrijk is! Imo wil je niet op tighte tafels zitten, maar net op tafels waar loose wordt gespeeld. Ik begin normaal niet op tafels met minder dan 22% players per flop. In het begin selecteerde ik mijn tafels niet en zat ik regelmatig op tighte tafels en dan verloor ik veel meer dan nu.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Heej Leo258,

Ik heb even jou handen doorgenomen en er zijn me een aantal dingen opgevallen:

Hand 1: Limp, re raise pre flop duidt 90% van de gevallen op een sterke hand. AJ is daarin geen goede hand om de all in te callen. AK is zelfs dan een minieme hand om zijn all in te callen.

Hand 2: Pre flop all in zetten, Je re raist naar 1.20 terwijl je zelf nog 85 cent overhoud. Wanneer je re raise meer dan 3/5 van je stack is gelijk all in zetten. Voor de rest kun je er weinig aan doen.

Hand 3: Goed gespeeld geen aanmerkingen op.

Hand 4: Niet raisen, Alleen callen. Wanneer je geen set hit, check fold. Hiervoor is je 9-9 niet sterk genoeg om een board als A-J-10.

Zie dit niet als afkraken. Ik probeer je te helpen. Zoals Seajaws al zei er zit een grote variance in de handen. Ene keer win je andere keer verlies je. Probeer gewoon zoveel mogelijk handen te posten, ik zal er telkens wel commentaar op geven. en op een gegeven moment heb je zelf door wanneer je het gevoel hebt dat je voorligt:)

M.v.g.
      Danny
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hallo,

Net terug van trainen en ga nog maar eens even een sessie proberen.

@SeaJaws; Top: Zal ze ook even zo selecteren. Ben erg benieuwd naar de resultaten daarvan

@Danny; Het gevoel van afkraken krijg ik niet snel. Ik zit juist op deze site voor wat kritiek op mn spel... Anyway, bedankt voor je post.

Het valt mij op dat veel spelers met een wat grotere stack goed doorhebben wat SSS inhoudt. Dit merk ik vaak aan de manier van spelen met de troep die ze hebben. Ik speel daarom ook graag met PT en maak veel notities. Bovendien merk ik nu na aardig wat handen SSS gespeeld te hebben (6k van mn 10k geregistreerde cashhanden ofzo) hier ook meer gevoel voor te krijgen. Echter, ik heb met SSS nog vaak moeite met check/raises en spelers die minbets doen. Heb je hier ook advies voor?

Bij hand 1 had ik in iedergeval nooit verwacht dat hij een goede hand zou hebben; hij limpt in eerste instantie immers... Had hem hoogstens op een low pair gezet. Wat vindt jij hiervan?
      Hand 2 en 4 ben ik helemaal met je eens. Bij de 4e was ik er inmiddels zo schijtziek van dat ik verkeerde beslissingen maak. Was tijd om te stoppen dus ;)

Tof dat je wil proberen te helpen.

Groeten,
      Leo
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Yo Leo,

Ik zit al een hele tijd achter de computer, dus hoop dat ik het nog goed opschrijf. Ik ga er van uit dat je SSS speelt.

Hand 1

Je preflop raise was goed. 4 + 2x BB

Na jou wordt gerereraised
      Dan moet je AJ folden wanneer de verhouding stack:raise meer was dan 2,5:1
      Jij raist met 0,60 op een stack van 1,80, dus 3:1 verhouding. Je had imo dus moeten folden na die reraise.

Hand 2

Preflop reraise je goed.
      Maar op de flop valt een A, dus heb je geen top-pair of overpair.
      Je hebt gewoon een trash-hand, maar de pot is wel meer dan 2x jouw reststack. Om die reden is je all-in goed. Gewoon pech dus, maar je kansen waren niet zo goed.

Hand 3

Preflop: goede raise en goede call. Gewoon pech dat er een andere sterke hand aanwezig was.

Hand 4

Preflop raise is goed

Op de flop heb je een trash hand. De pot was groter dan je stack en er was niet geraised, dus kon je all-in gaan. Je deed dus volgens mij niets verkeerd.
      Wel moet ik zeggen dat ik met zo'n klein verschil tussen stack en pot, met dit board waarschijnlijk zou hebben gefold.

Ik weet natuurlijk niet hoe de ander speelde, wat voor mij nog wel eens een reden is een andere beslissing te nemen, maar technisch was het volgens mij gewoon SSS.

Inderdaad zit er best een verloop in het spelen van SSS, maar je kansen zijn wel beter dan gemiddeld. Het heeft dan ook geen zin om aan de hand van een klein aantal spelen te bepalen of het werkt of niet.

Maar nogmaals: ik ben moe, dus corrigeer me if i'm wrong...

groetjes en succes!

Z.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Zeezout, je moet de verhouding tussen je overgebleven stack en je raise bekijken niet die van je stack voor je raise ;)

groeten
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Hoj Leo,

Over jou vraag met Check/raises. Probeer dit zoveel mogelijk uit de weg te gaan. Je hebt een made hand of je hebt het niet. Made hand(TPTK op een ongevaarlijk board en 2 pair en hoger) --> ALL IN.
      Je hebt een Draw, maar het is geen draw waarvan je zegt dat hij goed genoeg is(inside straight draw, dubbel belly buster) --> FOLD.
      Je hebt een Draw, die redelijk te spelen is(Nut Flush, OESD of een OESFD) --> ALL IN. In deze gevallen hoef je maar 1/3 keer te winnen om het winstgevend te maken. En wanneer je meer dan 33% kans hebt om te winnen is dit op de lange duur dus winstgevend.

@zeezout, Ben het niet geheel eens met je beredenering van Hand 2 en 4. Hand 2 had hij Pre Flop all in moeten gaan. Zijn resterende stack is 2/5 t.o.v. zijn raise(Push). Hand 4 is een duidelijke fold, zelfs met deze trashand kun je niet all in gaan met jou beredenatie. Hij callt je Pre flop, Hoge kaarten, of een paartje. Beide loop je zo goed als achter.

Zijn er nog vragen of bepaalde situaties Leo, stel ze gerust :)

M.v.g.
      Danny
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      dubbel belly buster heeft toch evenveel outs als een OESD?
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Heeft inderdaad evenveel outs als een OESD, maar het verschil zit hem erin dat de kaarten voor een possible straight er al zo goed als liggen. Je hebt minimaal 3 kaarten nodig voor een dubbel belly buster. Ik ben heel voorzichtig met het spelen van deze variant. Ik speel liever de OESD i.p.v. Dubbel belly buster.

Toch kan ik me voorstellen dat je op het mathematische vlak hetzelfde uitkomt. Toch is mijn eigen visie hierover, zo goedkoop mogelijk deze monster hand proberen te krijgen anders folden. Soms push ik zelfs met een OESD als ik de SSS toepas. Wanneer ik denk dat mijn tegenstander niet sterk staat. Met een Dubbel belly buster zou ik dit niet doen.

Hopelijk heb ik je vraag zo voldoende beantwoord :)

M.v.g.
      Danny
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hey tnx voor de replies! Duidelijke verhalen :)
      Wat ik alleen nog misste was over die limp/all-in... Maar zie net dat je dat in je eerste post al beantwoord had.

Wat is precies een double bellybuster? Nog nooit van gehoord, maar klinkt wel spannend ;)

Als ik nog wat handjes wil posten, moet ik dat gewoon hier doen of in een andere topic?

Keb er alweer 4 lol

Groeten,
      Leo
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Post je handen gewoon hier zou ik zeggen.

Een dubbel belly buster is een mogelijkheid om op 2 manieren een straat te maken. Dus bijvoorbeeld je hebt 4-6, De flop brengt 2-5-8. De 3 geeft je een straat, maar ook een 7 geeft je een straat :)

Een limp re raise is vaak een goede strategie op de hogere limieten als je weet dat iemand vaak raised, wanneer er limpers in de pot zitten. Limpen doe je dan ook alleen wanneer je een monsterhand hebt, QQ/KK/AA. Bij AK limp/reraise ik zelden tot nooit.

M.v.g.
      Danny
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      double belly buster is een gutshot x 2 zogezegd
      bvb jij hebt 89 en de flop is 57J
      elke 6 en elke T maakt je straat
      8outs in totaal dus

groeten
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Here we go:

De eerste twee waar ik in zat gingen niet zo goed :p

saw flop | saw showdown

Button ($11.84)
      SB Hero ($1.80)
      BB ($11.37)
      UTG ($9.60)
      UTG+1 ($1.85)
      MP ($11.34)
      MP ($2.14)
      MP MP ($10.36)
      CO-1 CO-1 ($5.63)
      CO ($6.86)

Preflop: Hero is in the SB with A :diamond: K :spade:
      4 folds, MP raises to 0.40, CO-1 calls 0.40, 2 folds, Hero moves all-in for 1.75, 1 fold, MP calls 1.40, CO-1 calls 1.40.

Flop (5.50) 2 :heart: Q :spade: 3 :spade:
      MP bets 2.00, CO-1 moves all-in for 3.83, 1 fold.

Turn (11.33) 4 :diamond:

River (11.33) 9 :diamond:

CO-1 shows 7 :spade: Q :club:
      Hero shows A :diamond: K :spade:

CO-1 wins 11.33 with One pair, Queen

saw flop | saw showdown

Button Hero ($1.85)
      CO CO ($6.60)
      SB ($2.00)
      UTG UTG ($11.39)
      UTG+1 ($7.71)
      MP ($0.96)
      MP ($2.15)
      MP ($9.55)
      CO-1 ($4.85)
      CO ($1.85)

Preflop: Hero is on the Button with 8 :club: 8 :spade:
      UTG+1 checks, 5 folds, Hero raises to 0.50, 1 fold, UTG calls 0.40, 1 fold.

Flop (1.15) J :heart: A :diamond: A :spade:
      UTG checks, Hero bets 0.70, UTG raises to 1.40, 1 fold
      Had ik hier wel moeten betten? Volgens mij volgens SSS wel, maar goed toch een redelijke trash hand en met een monster had ik ook zeker gecheckt als ik die gast was.

saw flop | saw showdown

Button ($11.17)
      SB ($9.50)
      BB ($1.85)
      UTG ($11.34)
      UTG+1 ($2.14)
      MP ($10.00)
      MP MP ($10.76)
      MP ($6.86)
      CO-1 ($12.12)
      CO Hero ($2.00)

Preflop: Hero is in the CO with T :heart: T :club:
      3 folds, MP calls 0.10, 2 folds, Hero raises to 0.50, 3 folds, MP raises to 1.90, Hero moves all-in for 1.50.

Flop (4.15) K :diamond: 3 :club: 3 :heart:

Turn (4.15) T :spade:

River (4.15) T :diamond:

Hero shows T :heart: T :club:
      MP shows Q :diamond: K :spade:

Hero wins 4.15 with Four of a kind, Ten's

Lekkere suckout, alhoewel ik vermoedt dat die all in niet goed was.

saw flop | saw showdown

Button ($10.00)
      SB ($1.90)
      BB Hero ($2.00)
      UTG UTG ($1.55)
      UTG+1 UTG+1 ($11.16)
      MP ($1.85)
      MP ($10.12)
      MP ($10.44)
      CO-1 ($9.27)
      CO ($27.19)

Preflop: Hero is in the BB with 9 :club: 9 :diamond:
      UTG calls 0.10, UTG+1 calls 0.10, 5 folds, Button calls 0.10, 1 fold, Hero raises to 0.70, UTG calls 0.70, UTG+1 calls 0.70, 1 fold.

Flop (2.55) 8 :club: 5 :heart: 7 :spade:
      Hero checks, UTG checks, UTG+1 bets 5.00, Hero moves all-in for 1.20, UTG moves all-in for 0.75.

Turn (9.50) T :heart:

River (9.50) T :club:

UTG shows A :club: J :club:
      Hero shows 9 :club: 9 :diamond:
      UTG+1 shows 2 :heart: K :club:

Hero wins 9.50 with Two pair, Ten's and Nine's with a Eight for a kicker
      Allemaal vrij loose, dus wilde wel gaan met overpair. Volgens SSS moet dit volgens mij niet, toch?

Die tip van je, SeaJaws, pakt echt super uit! Jij bent mijn held van de dag (duurt nog maar een minuutje, maar ok) :]
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Hoj Leo,

Hand 1: WP
      Hand 2: Check Behind, Hij callt je met elke A of J. Wanneer er 2 A op tafel liggen zullen ze je niet snel geloven als je geraised hebt pre flop. Check behind en hopen op verbetering van je hand(Fullhouse). Tegen weerstand op de turn of river --> Fold
      Hand 3: WP, rare move om met KQ all in te gaan van villian.
      Hand 4: Je kunt niet anders dan callen, overpair en de villians zijn wel heel erg loose.

Ik zie alleen een fout in hand 2. Voor de rest kan ik weinig anders zeggen dan WP :)

M.v.g.
      Danny
    • Leo
      Leo
      Bronze
      jippy! :)
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharkking89
      Hoj Leo,

Hand 1: WP
      Hand 2: Check Behind, Hij callt je met elke A of J. Wanneer er 2 A op tafel liggen zullen ze je niet snel geloven als je geraised hebt pre flop. Check behind en hopen op verbetering van je hand(Fullhouse). Tegen weerstand op de turn of river --> Fold
      Hand 3: WP, rare move om met KQ all in te gaan van villian.
      Hand 4: Je kunt niet anders dan callen, overpair en de villians zijn wel heel erg loose.

Ik zie alleen een fout in hand 2. Voor de rest kan ik weinig anders zeggen dan WP :)

M.v.g.
      Danny
      kan dit alleen maar beamen

groeten
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Top, tnx :)

Sorry, maar ik blijf maar vragen; Wat doe je met dead money in de pot en een check op jou BB met een middelmatige hand. Ik heb altijd de neiging om hier een standaard raise te doen, wat meestal goed uitpakt, maar is dit wel +EV (zoals dat volgens mij heet ;) )?
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Heej Leo,

Je hoeft geen sorry te zeggen als je wat wilt vragen. We zijn hier allemaal om te leren :D , Ik leer elke dag nog wat bij op dit forum d.m.v. de discussies.

Dead money in de pot betekend:
      1)Chips die maar gewoon in de pot worden gelegd omdat niemand er zeker van is door wie ze op de tafel zijn gelegd.
      2)Deze term word ook wel gebruikt voor spelers die aan een toernooi meedoen zonder een grote kans te hebben dat ze in de prijzen vallen

Dat wil zeggen mensen die het spel in komen en de BB moeten betalen. Of iemand die de SB een beurt heeft overgeslagen. Wanneer dit idd het geval is, en hij checked probeer ik altijd 1 bet. Word ik gecalled, check ik behind hopende op verbetering van mijn hand

M.v.g.
      Danny
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hey Tim en Shark

Jullie hebben helemaal gelijk! Op één of andere manier is dat verkeerd in mijn word-bestand gekomen, waardoor ik steeds van de stack vóór de raise uitging.
      Ik heb het nog eens nagekeken en ik zit ernaast.

Voor mij van groot belang, omdat ik net bezig ben met die SSS-tool te vernieuwen. Volgens mij hanteer ik in die oude namelijk ook die foute veronderstelling!

Voor degenen die deze tool gebruiken dus even oppassen!

Ik kijk met morgen meteen even na!

Thnx voor de feedback!

Zeezout
    • 1
    • 2