Goed bezig??

• RidderSven
      RidderSven
      Bronze
      Dag allemaal

Uit nieuwsgierigheid en de kans om beter te worden wou ik eens horen of ik, volgens de kenners, goed bezig ben. Het is moeilijk vergelijken voor mij aangezien ik de stats van de anderen niet hebt, dus misschien op deze manier.

Ik ben begonnen met real money een maand of drie/vier geleden. Begonnen met 50dollar/34 euro (free bonus) op Titan. Heb in het begin alle strategy doorgenomen en ben dan met 5c/10c SSS begonnen op NL. Dat ging redelijk en ik verdrievoudigde mijn bankroll. Wou wat meer action (of geld ;) ) en ben naar 10c/20c limits gegaan. Dat ging in het begin ook redelijk maar dan bleef ik een tijdje stabiel. Begon mee te doen aan de tornooitjes waar ik, achteraf gezien, het meeste plezier uithaal. Die tornooitjes heb ik in het begin wel onderschat, aangezien mijn bankroll zo'n drie weken geleden bijna terug stond waar het drie maand geleden begonnen was. Ik werd wel steeds beter maar viel nog niet genoeg ITM. Toen werd ik twee weken geleden 6de op een 3dollar tornooi (960spelers), won er nog enkele bescheidenere(30spelers) en op de cash tables behaal ik nu ook weer een positief gemiddelde. Bijgevolg zit ik nu ongeveer aan een 200euro bankroll.

So...veel geluk? Ik merk zelf dat het wel redelijk op en af gaat. Iedereen met bruikbaar advies: doen!

Merci alvast
  • 9 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Hoj Riddersven,

Wij kunnen natuurlijk niet zeggen of je goed bezig bent met poker. Kan alleen concluderen dat je Bankroll omhoog is gegaan. Of je daadwerkelijk de situaties kunt lezen en daarin de juiste beslissing kan nemen, kan ik nu niet zeggen.

Het verschil tussen cashgames en mtt/S&g is dat je met deze laatste 2 een doel voor ogen hebt. Het toernooi winnen of itm komen. Daarom is het leuker. Qua cashgames is het soms lastiger om doelen te stellen, waardoor het over langere tijd saaier begint te worden.

Wat een idee zou kunnen zijn voor de toekomst is dat ieder van zichzelf een film van 15/30 minuten maakt en deze dan post op de site om te laten beoordelen door de handbeoordelaars. Hieraan kunnen wij ook zien wat je bij hebt geleerd en hoe je sommige handen speelt.

M.v.g.
      Danny
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      dat vind ik een goed idee!!

ik wil wel steeds handen posten, maar als je zoveel handen speelt, vergeet je eea.

Ik ga dit zeker doen!!
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      goed bezig zijn met poker betekend doorbijten als je bijna een mental breakdown heb door de badbeats, als je 1/2 van je roll verliest in een dag en in de nacht zo lang door bikkelt op de juiste limieten dat je weer terug bij af staat, betekend dat je jezelf nooit goed genoeg vind en door blijft studeren.

Je moet de bovenstaande dingen niet te letterlijk nemen maar denk er is over na.. Een good rush hebben betekend niet dat je direct goed bezig bent.

Ik heb afgelopen tijd heel wat dollars verdiend in korte tijd maar ik blijf op de hoede voor een eventuele downswing. Als je in die downswing door kunt bijten en TAG kunt blijven spelen zonder te tilten ben je goed bezig imo.

Trouwens, gefeliciteerd met je tourney cash. En ik wens je veel succes in de games.
    • RidderSven
      RidderSven
      Bronze
      Bedankt voor het advies...

Nog een vraagje: hebben jullie enig advies over pokersoftware waarmee je je handen kunt posten en/of wat stats verzamelen? Momenteel zit ik nog met een excel-file te werken omdat ik nog niet echt iets gratis en goed gevonden heb (dat dan ook nog met Titan werkt, Texas Grab'em blijkbaar niet ?!). Wil er desnoods wel enkele dollars aan uitgeven, maar dan wil ik zeker zijn dat ik iets deftig heb gekocht...
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hey Sven,

Je kan pokertracker gratis gebruiken voor 1000 handen. Hierbij kan je stats verzamelen. Daarnaast kan je voor ipoker het volgende gebruiken; klikerdeklik

Groeten,
      Leo
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi Sven.

Voor verschillende handconvertors kun je HIER kijken. Voor statistieken kun je alvast de trialversie gebruiken van PokerTracker, zie HIER.

Wanneer je 2000 SP's hebt verzameld krijg je overigens PokerTracker en Poker Ace HUD gratis van PokerStrategy. Zie HIER voor meer info.

Of je goed bezig bent valt aan de hand van je bankroll niet te beoordelen. Dit kunnen we beter beoordelen wanneer je je gespeelde handen post.
      Wel ik meegeven dat je voor toernooien het beste uit kunt gaan van een bankroll van 100 buy-ins. Aangezien de resultaten nogal swingy zijn is het niet prettig wanneer je hierdoor broke gaat.

Maar netjes dat je nu $200 hebt. Hoop voor je dat de stijgende lijn zich doorzet. Succes!
    • RidderSven
      RidderSven
      Bronze
      Dank je wel voor de respons, zeker die software gaat van pas komen. Zocht een goede handconverter voor Titan, en heb het gevonden ;) .

Greets en nog veel succes
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      goed bezig zijn met poker betekend doorbijten als je bijna een mental breakdown heb door de badbeats, als je 1/2 van je roll verliest in een dag en in de nacht zo lang door bikkelt op de juiste limieten dat je weer terug bij af staat.
      Hier ben ik het niet mee eens. Je moet nooit proberen voor een bepaalde tijd een verlies goed te maken of een bepaalde winst te halen, want de variantie heb je niet in de hand. Alleen spelen als je 100% geconcentreerd bent. Bij doorhalen is het risico groot dat je door vermoeidheid etc slechter dan normaal gaat spelen, en dat is -EV.

Zoals ze zeggen: It's all one big session. Al het pokeren wat je je hele leven doet, kan je als 1 grote sessie zien. De pauzes die je erin aanbrengt door slapen, werken, etc zijn willekeurig. Het enige dat telt is dat de omstandigheden zo zijn dat je je beste spel kan spelen.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      In de meeste gevallen ga ik dan beter spelen :P Maar idd als je merkt dat je niet goed meer bezig bent moet je kappen en het een andere keer verder afmaken.