deze AK weg moeten leggen?

• dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      Titan Poker 2,500 GP Freezeout 50/100, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button (1475)
      SB (2790)
      BB (1880)
      UTG UTG (3410)
      UTG+1 (4170)
      MP (3175)
      MP MP (10235)
      MP (3575)
      CO-1 (720)
      CO (2930)

Preflop: MP is in MP with K:spade: A:diamond:
      UTG calls 100, UTG+1 calls 100, 1 fold, MP raises to 500, 6 folds, UTG calls 400, 1 fold.

Flop (1250) 2:spade: A:club: 4:spade:
      UTG bets 300, MP raises to 1000, UTG moves all-in for 2610, MP calls 1910.

Turn (7070) 9:heart:

River (7070) J:club:

UTG shows 9:club: 9:spade:
      MP shows K:spade: A:diamond:

UTG wins 7070 with Three of a kind, Nine's

Nou is het duidelijk dat meneer heel veel geluk heeft op de turn, maar wat ik eigenlijk bedoel, moet ik voor zo'n pot(je) vroeg in het toernooi zo pushen?
  • 9 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Heej Dopedopey,

Ten eerste zou je de volgende keer jou eigen naam MP willen veranderen in Hero of iets wat niet normaal in de handconverters zit(is namelijk soms verwarrend)

Ten tweede, hierbij maakt meneer een donk call en je word outdrawn(2 outer), hier heb je pech. Kun je niks aan doen.

M.v.g.
      Danny
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      lol, ok, dit is echt ongeloofelijk, Ik sta 3e in chips, en deze handen komen, ongeloofelijk hahahah

Titan Poker 2,500 GP Freezeout 200/400, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button antopppp (3105)
      SB knaehae (1070)
      BB dopedopey (13915)
      UTG bolet53 (16480)
      UTG+1 BOUDAA (3260)
      MP Skarf (2155)
      MP jeanyodesbois (2900)
      MP Sebulba1 (8100)
      CO-1 fludhdance (1742.50)
      CO romanostra (8325)

Preflop: dopedopey is in the BB with Q:club: 8:heart:
      7 folds, antopppp calls 400, 1 fold, dopedopey checks.

Flop (1000) 6:heart: 2:club: 9:diamond:
      dopedopey checks, antopppp bets 400, dopedopey raises to 800, antopppp moves all-in for 2305, dopedopey calls 1905.

Turn (6410) 9:club:

River (6410) 2:heart:

antopppp shows A:diamond: 9:spade:
      dopedopey shows Q:club: 8:heart:

antopppp wins 6410 with A fullhouse, Nine's and Two's

Dit was mijn blunder, ik geef het toe...
      Titan Poker 2,500 GP Freezeout 200/400, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button knaehae (870)
      SB dopedopey (10810)
      BB bolet53 (16480)
      UTG BOUDAA (3260)
      UTG+1 Skarf (2155)
      MP jeanyodesbois (2900)
      MP Sebulba1 (8100)
      MP fludhdance (1742.50)
      CO-1 romanostra (8325)
      CO antopppp (6410)

Preflop: dopedopey is in the SB with 4:club: 3:diamond:
      6 folds, antopppp calls 400, 1 fold, dopedopey calls 200, bolet53 checks.

Flop (1200) K:heart: A:heart: A:diamond:
      dopedopey checks, bolet53 checks, antopppp checks.

Turn (1200) 5:diamond:
      dopedopey bets 800, 1 fold, antopppp raises to 1600, dopedopey calls 800.

River (4400) 2:club:
      dopedopey bets 3200, antopppp moves all-in for 4410, dopedopey calls 1210

antopppp shows 5:spade: 5:heart:
      dopedopey shows 4:club: 3:diamond:

antopppp wins 13220 with A fullhouse, Five's and Ace's
      Dit vind ik ziek
      daarna verlies ik a-a van k-k en t einde was daar....
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Hoj dopedopey,

Het is niet ongelofelijke ziek. Dit was gewoonweg dom om eerlijk te zijn.
      Klinkt hard maar die 1e en 2e hand is gewoon echt slecht gespeeld. 1e is zowiezo een fold. 2e hand is een check fold all the way, tot aan de river.
      Dan zou je een bet kunnen callen

M.v.g.
      Danny
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Kom bij mij aan de cashgame tafel ;) als je begrijpt wat ik bedoel...
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Heyo dope

Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom je in deze handen zat.
      Misschien mijn beperkte kennis, maar hier had je makkelijk onderuit gekund imo.

Misschien iets meer tight zou geen kwaad kunnen, denk ik

Wel goed en eerlijk dat je die handen gewoon post!

Groetjes,

Z.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      lol, beste mensen, dat dit vreselijk slecht spel van mij was, dat geef ik onmiddelijk toe.

Wat ik er eigenlijk mee probeerde te zeggen was dat ik in die 2e hand toch een heel fatsoenlijke hand hitte op de river en verslagen werd door een hand, waarvan ik in ieder geval vind dat ik die niet kon verwachten. Maar ik geef onmiddelijk toe dat ik mijn uitschakeling volledig aan mezelf had te wijten! Hoewel ik in pt terugzie dat ik de laatste tijd wel vaker van dit soort blunders maak die ik voorheen niet maakte.... Misschien toch weer eens gaan concentreren.....

EDIT: maar de 2e hand. Ik heb 10k chips, nog steeds in top 10.

Ik hoef er maar 200 bij te leggen om een pot van 1000 te zien. Goed, nog steeds niet super ruim, maar genoeg voor mij om in dit stadium een flopje te bekijken. Flop brengt niets waar ik wat aan heb, maar de rest checked ook, dus gratis turn. die komt, gezien het spel van mijn tegenstanders hadden ze zeker een c-bet gezet als ze iets gehad hadden. met de 5 heb ik een (kleine, want 4 outs) kans op een straight, die op dit board waarschijnlijk de nuts is. Ik bet 800 op een pot van 1200. Overbet, dat is duidelijk, maar omdat ik zo weinig outs had wilde ook geen 2 spelers mee, en het gaf me info waar ik stond. ik krijg 1 fold en 1 kleine raise. Ik denk, waarschijnlijk 2 pair. Trips azen had hij niet was mijn read. Misschien een koning, een straight draw, of een pocket pair samen met zijn azen. Maar omdat ik het een vreemde raise vond callde ik om te zien wat de river bracht. en ik krijg de straight. Op dit board leg ik m nooit meer weg dan, dus zo vreselijk slecht vind ik de hand niet gespeeld van mezelf...
      Had ik op de turn nl een grotere bet gehad, was ik weg geweest. En ik geef toe dat deze hand heel erg marginaal is, maar als je dit soort dingetjes niet eens probeert in een toernooi (relatief vroeg in het toernooi, niet als je verder bent) probeert win je niet. Ik had nl redelijk tight gespeeld, 12%.

Even door pokerstove trouwens, als ik hem op een range zet met alle pocket pairs, van 2-2 tot 10-10.
      turn sta ik ver achter, maar voor info is dat wel zo duidelijk.
      River is: 85.714% voor mij tegen 14.286% voor mijn tegenstander, easy push allin voor mij.

En de eertse hand had ik al toegegeven, wat ik daar deed met dat spel....
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      2e hand is check fold all the way. Snap niet dat je op de turn wat gaat inzetten, word geraised en dan nog met een bagger hand zijn raise callt, ook al is het een minraise.

M.v.g.
      Danny
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharkking89
      2e hand is check fold all the way. Snap niet dat je op de turn wat gaat inzetten, word geraised en dan nog met een bagger hand zijn raise callt, ook al is het een minraise.

M.v.g.
      Danny
      Dat probeerde ik uit te leggen, door zijn gedrag van de 100 handen daarvoor. Iets strookte totaal niet met zijn inzet gedrag van alle voorgaande handen, en dat maakt mijn marginale call niet goed, dat heb ik al gezegd, maar door die river vond ik niet dat ik op enige manier deze hand nog weg had kunnen leggen. Want ben eens eerlijk, je zit in een pot van 1200 punten, iemand bet na een gevaarlijke flop en je zit bijvoorbeeld met een koning in je hand, of een j-q of zoiets. Iemand raised, natuurlijk miniraise je m daar dan overheen. Als je dan weglegt als better, dan zul je heel vaak heel veel value missen. Ik heb hier denk ik de enige juiste actie uitgevoerd, en in de meeste gevallen verlies ik de river, en leg ik weg, of ik hit zoals nu en win 85% van de gevallen. Vergeet niet dat 5k chips (halve stack) er pas ingaat op de river, niet eerder. Als ik de river miste, dan had ik weggelegd, dure hand gehad, stom spel van mijn kant, maar nog alle kansen om door te gaan. Met deze hand, altijd pushen in een toernooi. Maar ik merk dat jij vaker cashgames speelt, want in dat geval heb je volledig gelijk.

Ik snap echt je redenatie wel van dat dit geen geweldig spel is, maar als ik naar de voor mij meest winstgevende manier van toernooi spelen, dan moet je in het beginstadium af en toe wat risico durven nemen, en als je iemand betrapt op een bluf, dan moet je pushen, zeker als je met 85% voor ligt. Ik ben heel benieuwd of mensen die dit onderschrijven.
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      De allereerst hand die je postte was goed gespeeld, je had je geld op het goede moment in het midden denk ik. dat hij dan zn 2 outer hit....tsja daar doe je niks aan.

over de 2de hand zijn we het allemaal eens denk ik :D

de laatste:
      dat je hier bij het hitten van je straight niet meer weggaat vind ik logish, dat is namelijk ook het enige waar je eigenlijk op speelt. Zou raar zijn als je nu alsnog zou folden.

Alleen lijkt het me niet verstandig om zijn raise op de turn te callen. je ligt (ver) achter tegen werkelijk elke hand, zelfs 62o. tegen elk pocket pair en elke K heb je maar 4 outs.
      (wanneer hij 2 hartes op zn hand heeft heb je maar 3 outs)
      je hebt dus minder dan 10% kans om je straight te hitten.

dat je dan op de turn nog probeert de pot op te pakken... hm ok. Maar dan zou ik hem wel folden als je gereraised wordt.
      nu call je nog eens 800 in een 3600 pot, dus als je ervanuit gaat dat je hem altijd stacked wanneer je hit, dan betaal je 800 voor een 8000 pot (zelfs dan krijg je eigenlijk nog net niet de odds om te callen, zeker wanneer je de flush er nog als mogelijkheid bijneemt).

wat zou je gedaan hebben als je een 3 of een 4 op de river gehit had?

kan het niet echt 'ziek' noemen. je suckt hem out (eigenlijk), tis alleen een beetje sneu dat je nu je hit je alsnog verliest en daardoor extra chips kwijt raakt. Stel ik had JJ gehad en hij hit zijn straight, in dat geval zou ik me zieker voelen dan in dit geval.