SSS wiskunde dingejtje (edit)

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      is altijd zo. Jij zit in de BB

allemaal limpers. Jij raised dik. En een random 2e of 3e of laatste limper pushed all in.

Dit doen ze met een pocket pair omdat ze je verdenken ervan te stealen.

Ik haat dat want die tards spelen dus +EV omdat ik hen er toe dwing door mijn actie. Ze verdenken mij dus direct op een steal. Ik weet niet of jullie dit verschijnsel ook kennen. Ik heb tot nu toe altijd gecalled en elke keer heb ik een pocketpair gezien. (en ik heb altijd verloren). Nu ga ik eens even kijken wanneer ik proftiabel of ev=0 kan callen in deze spot. Folden is namelijk je raise verliezen.

pokerstove zegt:
      equity win tie pots won pots tied
      Hand 0: 53.289% 53.07% 00.22% 697835748 2945802.00 { 99-22 }
      Hand 1: 46.711% 46.49% 00.22% 611322120 2945802.00 { AJs, AJo }

Laten we stellen dat er twee mogelijkheden zijn.

[]Ik fold en ik verlies mijn raise.
      []Ik call

Ik zit op de DB

Als de call voor minder verlies zorgt dan de fold is de call de beste optie.

Als ik (4BB+1limper) raise dan heb ik in de situatie van X limpers een raise van (4BB+XBB)

Mijn begin stack is 20BB. Er zijn X limpers in de pot en er zit 1,50BB in de pot van de blinds.

Ik raise en iemand pushed die niet first in is. En een range van 22->99 heeft. Mijn equity is 0,456.

Fold is 4BB+XBB verlies
      call is (39BB+XBB+1,5BB) . 0,456
      Ok nu heb ik een vergelijkingen die van de fold en die van de call Als die het zelfde zijn maakt het niet uit of je called of fold. Fold is hier de beste oplossing om variantie tegen te gaan.

(39BB+XBB+1,5BB)0,456=20BB-4BB-XBB

ff in mijn grafische rekenmashien. En er komt uit:

X= -1,69 limpers :P

Dit betekend dus dat je hier altijd moet callen. Ook als er geen limpers zijn.

Als je in de BB zit is het hetzelfde omdat je dan 1BB minder raised omdat die al in de pot zit.

dit geld trouwens voor 20BB stack. Voor een 100BB stack geld dat je 34 limpers nodig hebt. Helaas zit je maar met 10 mensen aan een tafel...
      Een call met 100BB is dus een -EV call. Gelukkig geven mensen je wel veel meer respect als je 100BB hebt ;)

40BB stack = 12 limpers kan ook niet..

Ik weet niet of het klopt trouwens. Ik heb maar wat gedaan en het klinkt nogal logisch... Maar ga niet zomaar blind vertrouwen op deze berekeningen.

succes.
  • 5 antwoorden