Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Cash tafels

• SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Oorspronkelijk gepost door ilgenio86
      Oorspronkelijk gepost door SDK1987
      Oorspronkelijk gepost door ethias
      Jawel hoor maar vind het best gek ! Hebben jullie ook een review van die spin en go 's want naar mijn gevoel is dit net een coinflipje of kraslotje waarbij het bedrag en de winnaar op voorhand al bepaalt is :p ?
      Dit is mss wel wat kort door de bocht maar mijn ervaring is dat je 95% van de keren maar dubbel buy-in terug krijgt dus moet je om winstgevend te spelen 2/3 winnen. En variance is part of the game dus is dit niet simpel. Moest je minimum 3x je buy-in terug krijgen zou ik ze zeker meer spelen maar is dan natuurlijk niet meer winstgevend voor pokerstars :)
      Dit is aardig off topic, maar zelfs als je 50 van de 100 keer zou cashen en je krijgt altijd 2x je buy-inn terug dan speel je break-even. Dus weet niet precies hoe je aan 2/3 keer winnen komt eerlijk gezegd. Zal denk ik een inschattingsfoutje zijn.

Oorspronkelijk gepost door stukkrapoel
      Wtf is this topic?
      Iedereen zijn liefhebberij :f_wink:
      Toevallig het woord WINSTGEVEND weeral niet gelezen? :)
      dan heb ik het niet over punten he maar over geld ;)
      Beantwoord in de thread Spin en Go's
      Dan kan het hier weer over de cash tafels gaan :f_wink:
    • ilgenio86
      ilgenio86
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ethias
      Jawel hoor maar vind het best gek ! Hebben jullie ook een review van die spin en go 's want naar mijn gevoel is dit net een coinflipje of kraslotje waarbij het bedrag en de winnaar op voorhand al bepaalt is :p ?
      Dit is mss wel wat kort door de bocht maar mijn ervaring is dat je 95% van de keren maar dubbel buy-in terug krijgt dus moet je om winstgevend te spelen 2/3 winnen. En variance is part of the game dus is dit niet simpel. Moest je minimum 3x je buy-in terug krijgen zou ik ze zeker meer spelen maar is dan natuurlijk niet meer winstgevend voor pokerstars :)
      Dit is aardig off topic, maar zelfs als je 50 van de 100 keer zou cashen en je krijgt altijd 2x je buy-inn terug dan speel je break-even. Dus weet niet precies hoe je aan 2/3 keer winnen komt eerlijk gezegd. Zal denk ik een inschattingsfoutje zijn.

Oorspronkelijk gepost door stukkrapoel
      Wtf is this topic?
      Iedereen zijn liefhebberij :f_wink:
      Toevallig het woord WINSTGEVEND weeral niet gelezen? :)
      dan heb ik het niet over punten he maar over geld ;)
      Beantwoord in de thread Spin en Go's
      Dan kan het hier weer over de cash tafels gaan :f_wink:
      +1 , maar ik was niet begonnen hoor meester
    • trezzor
      trezzor
      Bronze
      Een ander belangrijk verschil tussen live en online is dat mensen veel meer bezig zijn met bankroll management. Wanneer je volgens je BRM op de 10NL kan spelen maar niet op de 25NL is het gevaarlijk om door te spelen op de 10NL wanneer je stack meer dan 25 is.

Ook is het veel makkelijker om van tafel te wisselen bij online dan bij live. Daarom spelen mensen langer door wanneer mensen live (in HC) spelen. Simpel omdat wanneer je wil wisselen van tafel online duurt dat ongeveer een minuutje. Terwijl wanneer je dit doet live dan moet je vaak de volgende dag maar terug komen.

Verder zeg je eerder in dit toppic dat je in HC wel vaker van €100 naar €1200 speelt. Echter is daar de max-buy in €400,- Wanneer men dit dus zal doen aan een 10NL begin je met €2.50 en eindig je met €30,-. Wanneer jij dan gaat zoeken kom je iemand tegen met €30,- en die tel je niet mee terwijl hij wel zijn inzet heeft vertwaalfvoudigd.

Het is ook makkelijker om een klein stack te ver veel voudigen dan een groot stack. Dit omdat je eerst kan dubbelen van 2.5 naar 5 vervolgens naar 10 en dan naar 20. Dan pak je nog een stack en zit je op 30 euro. Hievoor hoef je dus in theorie maar 4 potten te winnen. Echter wanneer je begint met 10 euro. Dan verdubbel je dat naar 20 als je geluk hebt kan je het nog een verdubbelen naar 40, maar daar houd het wel op vervolgens moet je nog 8x een vol stack pakken om dit te halen. In een relatief korte tijd.Je moet dus 10 potten winnen in plaats van 4. Hiermee wil ik niet zeggen dat je met minder moet spelen want het lever niet meer op. Wanneer je namelijk met vol stack 4 keer achter elkaar win verdien je 40 - 50 euro. En met een kwart stack, maar ongeveer 20. De verhouding is alleen beter. Je mag zelf kiezen wat je belangrijker vind.

Wat mij brengt bij het volgende punt. Mensen spelen live vaak boven hum BRM omdat ze niet lager kunnen spelen. Dit compenseren ze vervolgens door SSS of MSS te spelen. Online is dit niet nodig. Wanneer je volgens je BRM maar voor 2 euro kan inkopen in plaats van 10. Ben je niet verplicht om 10NL te spelen er zijn namelijk ook 2NL tafels.

Veel online speler spelen namelijk, maar een uurtje misschien twee achter elkaar. Dan stoppen ze even omdat ze iets willen eten, of naar de wc gaan. Live is het niet raar om een sessie te spelen van een uur of 7. Dus dan heb je veel meer tijd om de verdubbelen.

Wanneer je het vergelijkt met je eigen home game. Vaak is het zo bij home games dat men begint met een max inkoop van €10,-. Maar na een tijdje zijn er een aantal bust gegaan en een aantal hebben verdubbeld. Vervolgens gaat er iemand bust en vraagt of hij mag inkopen met €20,- omdat dat het gemiddelde stack is enz. De laatste buy-ins zijn daarmee 40 a 50 euro. Online is dit onmogelijk.

Het verschil tussen singel tabel en zoom is dat bij singel tabel is het geld op tafel is veel lager. Want bij FR is na de eerste inkoop (bij 10NL) €100,- op tafel. Pas wanneer iemand bust gaat komt er extra geld. Of wanneer iemand weg gaat en er voor meer ingekocht wordt. Het is daarmee heel moeilijk om naar een tafel te komen waarop €300,- ligt Want dan moeten er 20x iemand bust gaan en niemand mag zijn winst uitcashen. Bij zoom is dit veel gemakkelijker. Dit omdat wanneer er 10 speler gedubbeld hebben deze bij elkaar geplaatst kunnen worden. en dan ligt er gelijk €200,- op tafel.

Kort samen gevat al het geld wat iemand wint moet iemand ander naar de tafel brengen. Online singel tabel wordt er simpel gezegd gewoon veel minder geld naar de tafel gebracht dan live of bij zoom.

Ik hoop dat je hiermee wel een antwoordt hebt waarmee je tevreden bent ;)
    • 1
    • 2