Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

buikje kwijt raken

• pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Hey,

Zoals enkele van jullie wel weten ben ik sinds jaartje of 3 aan het hardlopen en op zich gaat dit wel lekker. Maar zoals gewaarschuwd raak ik het buikje niet helemaal kwijt, iemand tips om die ballast kwijt te raken. Kijk ik hoef geen wasbord of zoiets maar hebben jullie tips voor bijv. een of ander apparaat waar ik in laten we zeggen 10-15 minuten wat overtollige kilo's mee kwijt kan raken.

Gr. pcbeem:s_cool:
  • 66 antwoorden
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      Zo weinig mogelijk suiker eten; werkt beter dan sporten.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Gezond eten helpt zoiezo. Misschien dat je teveel calorieën op een dag eet en mocht je dat omlaag weten te krijgen zal dat ook zeker helpen. Ook een vast eetpatroon helpt denk ik vrij goed. Al heb ik zelf 0 ervaring met afvallen, want ben altijd al slank geweest.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Minder/geen brood eten.

Een gebakken eitje met kaas zonder broodje vult beter dan met broodje (je krijgt minder snel trek ook).

Ontbijten met een blikje tonijn in olijfolie geeft ook prima energie voor uren en valt reuze mee in Kcal. Blikje zelf zou ik persoonlijk niet eten, maar dat is jouw keuze :D
    • raymond20001
      raymond20001
      Bronze
      `s ochtends hardlopen op een nuchtere maag, en zoals boven al staat, zuinig met suiker, mager eten (max. stellen van bvb 50 gram vet per dag, maar niet onder de 30 gram komen). Dagelijks een wandeling met flinke pas maken of een eindje fietsen.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Eten aanpassen heb ik de discipline niet voor daarom zoek ik het ook in meer bewegen en dan specifiek gericht op buik, rest valt qua kilo's wel mee maar het zit veelal in pens.......

Kortom iemand die een of anders wonderapparaat gebruikt dat ook echt werkt :P .
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      De boodschappentas. Goedkoop en effectief.

Tijdens het boodschappen doen hou je hem telkens wat van je lichaam af (in alle richtingen). Spant je spieren en werkt ook nog voor de echte Schwarzeneggerarmen
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Je mag nog zoveel bewegen als je wil als je bijvoorbeeld je lichaam blijft volpompen met suikers met bvb Coca-Cola ga je niet vlug resultaat zien.

Hier ook iets vlugger dan anders beslist om iets aan dat winter- en feestdagen vet te gaan doen. Minder frisdrank en iedere week een fietstocht van ongeveer 40-60km en een uurtje fitness hier en de nodige kilo's zijn er toch al weer af :)

Je moet niet heel je eetpatroon aanpassen volgens mij als je niet die hard wil gaan dieëten maar minder frisdrank kan al veel helpen.
    • Pistoleroo
      Pistoleroo
      Bronze
      Minder bier drinken!:f_drink:
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Oorspronkelijk gepost door elrio
      Je mag nog zoveel bewegen als je wil als je bijvoorbeeld je lichaam blijft volpompen met suikers met bvb Coca-Cola ga je niet vlug resultaat zien.

Hier ook iets vlugger dan anders beslist om iets aan dat winter- en feestdagen vet te gaan doen. Minder frisdrank en iedere week een fietstocht van ongeveer 40-60km en een uurtje fitness hier en de nodige kilo's zijn er toch al weer af :)

Je moet niet heel je eetpatroon aanpassen volgens mij als je niet die hard wil gaan dieëten maar minder frisdrank kan al veel helpen.
      Ja ik drink wel eens een glaasje cola maar als dat er 3 in de week zijn is het al veel, verder loop ik dus zo een 15 km in de week hard maar blijft altijd wel buikje zitten......
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pcbeem
      Eten aanpassen heb ik de discipline niet voor daarom zoek ik het ook in meer bewegen en dan specifiek gericht op buik, rest valt qua kilo's wel mee maar het zit veelal in pens.......

Kortom iemand die een of anders wonderapparaat gebruikt dat ook echt werkt :P .
      Dat is hetzelfde als zeggen, help mij met winnend poker spelen maar ik heb niet de discipline om er zelf iets voor te doen.
      Een wonderapparaat bestaat nog altijd niet om plaatselijk vet te verliezen, enkel een regelmatige liposuctie kan helpen in jouw geval :D
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Als eerste: VOEDING. Je kan zo veel sporten als je wil, zonder op je voeding te letten gaat er niks gebeuren. Het is een simpele rekensom. Als je meer calorieën binnen krijgt dan dat je verbrand kom je aan, bij minder val je af. Koolhydraten zijn niet de vijand zoals mensen je hier doen geloven, maar het probleem met korte (bijv suikers) koolhydraten is dat ze slechts heel kort je bloedsuikerspiegel omhoog halen, waardoor je snel daarna al weer trek hebt. Met andere woorden: als je 500 calorieën aan suikers eet heb je veel sneller weer honger als wanneer je 500 calorieën aan volkoren graan eet. Om een idee te krijgen over hoe veel calorieën je ongeveer nodig hebt, en hoe ze verdeeld zouden moeten zijn over koolhydraten/vetten/eiwit, raad ik je aan google te gebruiken. Er zijn talloze sites die dit voor je kunnen berekenen het aan de hand van wat gegevens die je invult.

Een tweede goede tip is om cardio training af te wisselen met krachttraining. Het voordeel van krachttraining is dat in tegenstelling tot cardio, je lichaam extra calorieën blijft verbranden tijdens het herstel proces.

Voor betere/uitgebreidere informatie raad ik je aan google te gebruiken want advies over sport/voeding van een pokersite is niet altijd erg betrouwbaar.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Dat is dan ook de reden om minder/geen brood te eten. De koolhydraten zetten je aan tot meer eten. Daarom is dan ook een ei met kaas (en evt ham) zonder brood veel beter dan met brood.

In brood zitten heel veel snelle koolhydraten, die je al snel weer hongergevoel geven.

Gewoon eens testen en je weet het!
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Brood op zich is volgens mij niet zo slecht. Al is natuurlijk bruin brood t.o.v. wit brood wel een groot verschil. Zo eet ik altijd bruin brood.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Brood is heel lekker, maar niet echt gezond. Het hangt er wel vanaf hoe je het klaarmaakt. Door het deeg een nacht te laten rijzen breek je het fytinezuur af. Geldt trouwens ook voor bonen en granen.

De koolhydraten in brood zorgen er echter voor dat je meer wilt eten, wat je dan ook meestal doet. Daar komt bij dat je de meeste goede vitamines en mineralen uit brood niet goed opneemt in je lichaam, maar verwerkt tot mest. Er zit dus wel veel in (goed) brood, maar je haalt er vooral het slechte uit, zoals teveel fytinezuur en koolhydraten.

Welk type brood je eet is dus wel belangrijk, maar ook bruin brood uit de winkel is vaak snel bereid en dus niet echt gezond. Sommige bruinbroodsoorten zijn trouwens alleen bruin omdat ze gekleurd zijn.

Niet dat ik de lekkere boterham ervoor laat staan, maar ik eet wel weinig brood en dan liefst dan panbrood, dat ik maak na een nachtje rijzen van het deeg (zie ergens in mijn blog).
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ik heb geen probleem met brood eten, je hebt koolhydraten nodig. Natuurlijk, in een ideale wereld krijgen we koolhydraten uit zilvervliesrijst en dat soort shit, maar in de echte wereld kan je veel beter een paar sneetjes bruin brood eten dan een glas cola en een snickers.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Tja, ik vind het ook lekker en bak zelf ook mijn broodjes, maar echt goed is het niet. Koolhydraten komen we hier in Nederland echter nooit tekort, dus daarvoor hoef je geen brood te eten.

Er zit een flinke ruimte tussen wat gezond is en wat je werkelijke eet, ook bij mij :D

Geef mij maar een lekkere Big Tasty. Overigens altijd afgevraagd waarom ze geen Little Tasty op de markt brengen...
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      De Little Tasty zal marketingtechnisch niet heel handig zijn geweest om in te voeren. Aangezien het niet heel lekker klinkt en het gaat uit eindelijk om het geld wat het oplevert en dat zal bij de Little Tasty een stuk minder zijn geweest dan wat nu met de Big Tasty wel zo is.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      True, maar die Big Tasty is eigenlijk net te klein. Een Big + een Little zou mijn ding zijn :D
    • raymond20001
      raymond20001
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door SDK1987
      De Little Tasty zal marketingtechnisch niet heel handig zijn geweest om in te voeren. Aangezien het niet heel lekker klinkt en het gaat uit eindelijk om het geld wat het oplevert en dat zal bij de Little Tasty een stuk minder zijn geweest dan wat nu met de Big Tasty wel zo is.
      De Mini Tasty dan, eentje met een 1/8 pound beef burger