goeie hoeveelheid mtt voor variance check

• helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      is er een, en zo ja, hoe groot?

Mijn redenering:

Statistisch gezien heb je een onrealistische samplesize nodig "+/-5k (waar heb ik dit vandaan? van een mod opt engelse forum). Statistiek werkt vinnen een bepaalde sample size, dus voor de robotic cashgame play, of S&G play, kan ik me erin vinden zelfs zulke grote sample sizes te gebruiken. In een mtt, waar plays soms meer veranderen, waar variance in het begin kan afbetalen (table reads op s&g kan wel, maar gelimiteerd, je kunt nooit 10 tafels perfect lezen, maar wel 2, wat een normale hoeveelheid is na een bepaalde tijd, als je begint met 4). Daarom kun je een bepaalde approach nooit 5k tournaments uitproberen, want dan ben je 3 jaar ouder, en heb je het vast en zeker al veranderd, omwille van slechte ervaringen met in jouw ogen achteraf slechte plays.

Dus mijn stelling is: ROI voor mtt is compleet zinloos.
  • 2 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi helemaalnicks,

Van SnG-Planet
      100 games: ~23%
      300 games: ~40%
      1000 games: ~66%
      2000 games: ~82%

Deze vond ik op het Duitse forum, maar deze geldt voor SnG's.

Ik denk dat het bij MTT's nog moeilijker is. Je gaf zelf al aan dat het spel kan vorderen naarmate je meer en meer MTT's speelt. Daarbij speelt de geluksfactor ook nog een grote rol in een toernooi.

Ik zou persoonlijk niet zo blind afgaan op statistieken, maar meer kijken of je voor jezelf het gevoel hebt dat je spel vooruitgaat en je de dynamiek van een toernooi beter gaat beheersen. Zeg maar een soort feeling ervoor begint te krijgen. Daarnaast kun je af en toe een blik werpen op de statistieken.

En zolang je ook aan bankrollmanagement doet als het gaat om MTT's dan merk je ook aan je bankroll of je op de goede weg bent. :D
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      dan zijn de engelse mods het niet met je eens. Die vinden stats heeeeel belangrijk, en vinden dus dat ik in 2011 (dan verwacht ik ongeveer op 5000 te zitten) mijn stats moet checken. Ik vind dat dus totale onzin. Dat is net als dat je gaat checken hoeveel auto's er de afgelopen 5000 jaar zijn langsgekomen op een bepaald verkeerskruispunt, en op basis daarvan een schatting gaat maken over het komende jaar, maar goed, ik laat ze voor de rest maar in hun waan (grrr, cashgam-/sit&go-players met hun statistieken, het lijken wel bots).