Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Een Limiet beaten !

• 8 antwoorden
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Ik denk als je zo'n 20k handen hebt op een bepaald limiet en je wint structureel dat je dan al een behoorlijk goed beeld hebt of je een limiet verslaat.
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Bij vrienden en op internetfora heb ik toch systematisch de indruk dat variance veel te veel wordt onderschat.

20k handen is echt te weinig om iets deftigs te kunnen zeggen. Een winstgevende speler zal met een winrate van 5bb/100 en standard deviation van 75bb/100 op 20K handen nog altijd 30% van de tijd verlies maken.
      Zelfs op 100K handen, maakt hij nog altijd 5% van de tijd verlies!

Omgekeerd wil dit ook zeggen dat er bij de 5bb/100 verliesmakende spelers, 30% spelers zijn die op 20K handen winst maken, en zelfs 5% spelers die over 100K handen winst maken. Hieruit kun je besluiten dat er veel spelers rondlopen die de limiet totaal NIET verslaan, maar op langere samples wel winst kunnen tonen. En omgekeerd.

(die stats kun je berekenen met een poker variance calculator, maar ik veronderstel dat ik geen links kan plaatsen naar andere poker websites)

Variance is echt zo groot dat een mediumsized sample niet veel zegt. Je kijkt beter in je hand history of je genoeg potten wint waar jij je tegenstanders duidelijke fouten ziet maken, en je zelf niet al te veel grote fouten maakt in jouw spel.
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      Een limiet beaten is dan ook niet zo belangrijk, als je maar winst maakt op de limiet die je speelt :f_thumbsup:
    • Wazzza16
      Wazzza16
      Bronze
      hahaha ja dat is natuurlijk ook zo haha, maar het is altijd leuk om te zeggen toch haha :)
    • ABOUTBLANK
      ABOUTBLANK
      Bronze
      Start altijd met 100 x de buy in dat je kan veroorloven met 10 % van je stack dus als je 100 euro hebt kan je een 10 euro buy in doen op een tafel of toernooi . En als je steeds hoger gaat steeds 10 % van je stack erbij doen .
    • Wazzza16
      Wazzza16
      Bronze
      Het lijkt me nou niet erg verstandig om met 10% van je BR aan tafel te gaan zitten cashgame of MTT te spelen...
      Denk dat je op die manier vaak blut gaat haha ;)

Gr Wes
    • Sailer85
      Sailer85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ABOUTBLANK
      Start altijd met 100 x de buy in dat je kan veroorloven met 10 % van je stack dus als je 100 euro hebt kan je een 10 euro buy in doen op een tafel of toernooi . En als je steeds hoger gaat steeds 10 % van je stack erbij doen .
      Dit is een gegarandeerde manier om broke te gaan!
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Dat zeker. Ik zou toch minimaal 20 buy-inns aanhouden als je een shot wilt wagen en dat zou ik alleen op de micro's doen.