Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

AK kwestie

• Pannekoekk86
      Pannekoekk86
      Bronze
      Hallo Allemaal,

Er zullen weinig mensen vandaag actief zijn met het mooie weer en de festivals.

Bij het spelen van poker vind ik dat ik extreem vaak verlies met AK 85%/90% van de tijd.
      En dan uit de verschillende posities en verschillende manieren. En met C-bets,zonder met 3-bets, 4 bets etc.

Hebben jullie dit ook? Zijn er nog goede tips om een relatief sterke hand als AK minder te verliezen.

Tnx
  • 5 antwoorden
    • advancedTN1984
      advancedTN1984
      Platinum
      AK is een vervelende hand.

Heb je ook voorbeelden uit je database en hoe weet je zeker dat het 85 a 90% is? Uit je uitleg word ik niet heel veel wijs.
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pannekoekk86
      Bij het spelen van poker vind ik dat ik extreem vaak verlies met AK 85%/90% van de tijd.
      Hebben jullie dit ook? Zijn er nog goede tips om een relatief sterke hand als AK minder te verliezen.
      Preflop allin gaan, lekker makkelijk en je wint gegarandeerd vaker met AK.
    • Tessies
      Tessies
      Bronze
      lol, ja das een optie. Het is inderdaad niet de makkelijkste hand om te spelen. Meestal omdat je verwachtingen van de hand te groot zijn. In positie flat ik daarom vaak en kan ik bij lage blinds op een gemiste flop ook prima weg leggen. Geen verwachtingen = niet te veel verlies! Bij hogere blinds tov je stack oftewel max 25-30bb, afhankelijk van de game die je speelt ga ik meestal voor een 3-bet, 4-bet, allin. En ja dan heb je ook meestal niet veel meer dan 50% equity!
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Oorspronkelijk gepost door Tessies
      lol, ja das een optie. Het is inderdaad niet de makkelijkste hand om te spelen. Meestal omdat je verwachtingen van de hand te groot zijn. In positie flat ik daarom vaak en kan ik bij lage blinds op een gemiste flop ook prima weg leggen. Geen verwachtingen = niet te veel verlies! Bij hogere blinds tov je stack oftewel max 25-30bb, afhankelijk van de game die je speelt ga ik meestal voor een 3-bet, 4-bet, allin. En ja dan heb je ook meestal niet veel meer dan 50% equity!
      Dit geld natuurlijk meer voor toernooien en SNG's dan cash games.
      Aangezien je dan met minimaal 100bb aan tafel zit als je de BSS hanteert.
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Jij kan niet zeggen dat AK altijd op een of andere manier gespeeld moet worden. Blijft wel een Anna Kurnikova hand: zo pretty maar wint weinig.
      Wij moeten deze hand ook anders beschouwen: het blijft een draw hand, het is nog geen value hand. Jij hebt pas value daarmee als jij verwacht van mindere Ax en of Kx betaald te worden preflop.

Wel een paar algemene tips preflop:
      in late posties heeft deze hand een huge value: spelers kunnen ook met minder handen er in pushen. Als UTG opent of open jij in UTG en je wordt ge3bet dan daalt de value van deze hand enorm.
      De bovenstaande verandert of course wanneer jij iets van jouw tegenstanders afweet.

Postflop: op lage limiten hebben spelers moeite om 1pair handen te folden. Dus 3 barrelen with air heeft weinig zin. Soms heeft wel zin als jij vs een reg speelt maar dan moet de board ook meehelpen dat het geloofwaardig is dat jij met AA/KK/QQ/JJ door gaat betten. Dit zou ik echter niet vaak doen.
      Pas a.u.b. hier ook geen fancy play met x/raises flop of turn met air. Dit helpt ook niet, zij folden toch niet vaak genoeg.
      Dus 1 cbet zal vaak genoeg moeten zijn om job te klaren.